کد خبر: 424109
تاریخ انتشار :

چگونه از خجالت همسرتان در بياييد؟!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حال در اين ميان توصيه ديگري هم وجود دارد و آن اين که حتي اگر حق با ما بود مي توانيم با بخشيدن فردي که عذرخواهي نمي کند، اوضاع را به نفع خود تمام کنيم. اين راهکاري است که بيشتر به زوج ها پيشنهاد مي شود، ولي مي توان آن را بسط داد و در بسياري از روابط اعم از کاري و دوستانه به کار برد. به گزارش نامه نیوز درست است که براي اغلب شما بخشيدن در حالي که هيچ تقصيري متوجه شما نيست سخت است اما اگر ديديد رابطه آنقدر ارزش دارد که نمي خواهيد آن را از دست بدهيد مي توانيد بزرگواري پيشه کنيد و پيش قدم شويد. در اين مواقع بخشش مي تواند زخم هاي عاطفي را درمان کرده و به هردوي شما کمک کند راحت تر از موضوع بگذريد. در زير برخي راه هاي بخشيدن آمده است.
به گزارش نامه نیوز، اگر با عشق و مهر با کسي که شما را آزرده روبه رو شويد، در اغلب مواقع او از کاري که کرده پشيمان مي شود و از شما تقاضاي بخشش مي کند. اگر بدانيد که اطلاعات شما درست است و در اين باره به همسرتان به شما توهين کرده دليل و مدرک نشان دهيد، ممکن است اذعان کند که عمل خطايي صورت داده است.
آن هايي که با عذرخواهي مي خواهند گذشته را پشت سربگذارند و از نو شروع کنند و خالصانه براي آنچه اتفاق افتاده متاسف هستند، مي توانند رضايت همسران شان را به دست آورند. اين دسته از افراد مسئوليت اعمال شان را بر عهده مي گيرند و براي اصلاح اشتباه شان بر مي آيند.
با کسي که در حق شما بدي کرده، خوبي کنيد. ما به حکم طبيعت با هرکس که با ما مهربان باشد، مهربان مي شويم. ما کساني را که به ما عشق مي ورزند با عشق بدرقه مي کنيم اما وقتي عشق روشي براي زندگي باشد، معيارها بسيار بالاتر است. در اين حالت ما حتي به کساني که با ما بدرفتاري کرده اند، لطف مي کنيم.
راه رهايي از تالم و خشم ناشي از مورد بدرفتاري قرار گرفتن، اين است که به ناکامي و اشتباهات خود در آن موقعيت مورد نظر اقرار کنيد. اگر با شما رفتار ناخوشايندي کرده اند، خشم شما بر حق است. بايد خشمگين شويد اما خشم قرار است به شما سري بزند و بعد راهش را بگيرد و برود، قرار نيست در شما مستقر بماند. خشم به شما انگيزه مي دهد تا با کسي که شما را ناراحت کرده، برخورد کنيد و خواهان رسيدن به مصالحه و سازش شويد. وقتي خشم را درون خود حفظ مي کنيد تبديل به تلخي و مرارت مي شود و بعد توليد نفرت مي کند. اين احساسات و نگرش ها براي هر کسي که آن ها را در خود حفظ کند، توليد ناراحتي مي کند حتي ممکن است سبب شود با کسي که شما را ناراحت کرده برخوردهاي خشونت آميز داشته باشيد.
مي توانيد موضوع را رها کنيد. مطمئن باشيد مسائل مهم زيادي در زندگي شما هست که بخواهند فکر شما را مشغول کنند. بنابراين اجازه ندهيد خشم بر مغز شما سايه افکن شود. شما مي توانيد کاري کنيد که عشق در شما قدرتمند تر از کار خطايي باشد که با او صورت گرفته است.
اگر با کسي برخورد داريد که از عذرخواهي امتناع مي کند بايد بتوانيد از اين 4 اقدام که توضيح داديم استفاده کنيد و از شدت ناراحتي خود بکاهيد. وقتي کسي را که با شما بد کرده رها کنيد و به اشکالاتي که خود در اين زمينه داشته ايد توجه کنيد و بخواهيد شخص توهين کننده را دوست بداريد، اين گونه به احساس بهتري مي رسيد و از زمان و انرژي خود به شکل سازنده اي استفاده مي کنيد.
● چگونه از همسرم عذرخواهي کنم
ساده ترين و کاربردي ترين جمله اي که به بچه هاي مان ياد داده ايم اين بوده که وقتي مرتکب اشتباهي مي شوند با گفتن «ببخشيد » يا «متاسفم» رضايت ما را به دست آورند اما داستان در مورد همسران مان کمي متفاوت است يا بهتر است بگوييم خيلي تفاوت دارد. توجيه کردن و عقلاني جلوه دادن اشتباهي که انجام داده ايد به هيچ وجه عذرخواهي نيست. بعضي از مردم چنين رفتار مي کنند چون مي خواهند از مخمصه اي که به خاطر انجام کار اشتباه دچارش شده اند نجات پيدا کنند. در حقيقت، تاکيد کردن بر نيازهاي خودتان هنگام عذرخواهي، معذرت خواهي نيست.
● دلايل عذرخواهي
فراموش نکنيد که همسر تان به خاطر نزديکي که با شما دارند به خوبي مي توانند نيت واقعي عذرخواهي شما را بفهمند. آن هايي که با عذرخواهي مي خواهند گذشته را پشت سربگذارند و از نو شروع کنند و خالصانه براي آنچه اتفاق افتاده متاسف هستند، مي توانند رضايت همسران شان را به دست آورند. اين دسته از افراد مسئوليت اعمال شان را بر عهده مي گيرند و براي اصلاح اشتباه شان بر مي آيند. اين ها دلايل خوبي براي عذرخواهي است.
● از اين کلمه استفاده نکن
وقتي از همسرتان عذرخواهي مي کنيد، اين پوزش بايد خالصانه و بي ريا باشد. در عذرخواهي تان از کلمه «من» استفاده کنيد و مسئوليت رفتاري که مرتکب شده ايد را به گردن همسرتان نيندازيد. هنگام عذرخواهي جدي باشيد و همين طور بايد ثابت کنيد براي اين که اوضاع به حالت اول برگردد هرکاري مي کنيد همچنين بايد بر اين تصميم تان تاکيد کنيد که آن اشتباه را هرگز تکرار نخواهيد کرد. مطمئن شويد هر کاري که براي جبران اشتباه انجام مي دهيد جدي است و حتما انجامش خواهيد داد. قولي ندهيد که تمايلي به انجام آن نداريد يا در توان تان نيست.
● چه زماني مي بخشد
مفهوم غافلگيري خوب و هيجان آور به اين معناست که کاملا غيرمنتظره براي همسرتان کاري انجام دهيد يا هديه اي تهيه کنيد که او را هيجان زده کند و در نتيجه دلخوري که از شما دارد را فراموش کند. براي اين کار يک روز معمولي را براي غافلگير ساختن همسرتان انتخاب کنيد. نه! اشتباه نخوانده ايد، بايد يک روز معمولي را براي غافلگير کردن او انتخاب کنيد چون انتخاب روزهايي خاص مثل سالگرد ازدواج، روز تولد يا روز عشق براي غافلگيري همسرتان خيلي مناسب نيست و در اين روزها هر فردي انتظار اتفاقي خاص را دارد علاوه بر اين اگر مي خواهيد همسرتان را خيلي خوب غافلگير کنيد، به جزئيات چيزهايي که دوست دارد يا از آن ها لذت مي برد دقت کنيد.
منبع:مجله تپش

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها