کد خبر: 435537
تاریخ انتشار :

هزینه سل مقاوم به درمان ۴۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر علیرضا رئیسی در هشتمین کنگره سراسری سل در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، افزود: برای کنترل بیماری سل نباید فقط یک برنامه تشخیص و درمان پزشکی داشته باشیم بلکه نیازمند یک برنامه جامع اجتماعی هستیم.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: مسکن نامناسب و غیر بهداشتی که نور کم و رطوبت بالا دارد در بروز بیماری سل موثر است، بنابراین برای کنترل بیماری سل فقط خریدن و آوردن داروهای گرانقیمت و دستگاه های تشخیص سریع از خارج کافی نیست بلکه باید یک برنامه جامع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم.
رئیسی در ادامه با بیان این که عوامل و شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر اجتماع در شیوع و کنترل بیماری سل دخیل هستند، افزود: برای همین وقتی شرایط اقتصادی یک کشور و GDP ارتقاء می یابد شاهد کاهش سل در آن کشور هستیم.
وی تصریح کرد: بنابراین نباید فقط نگاه ما درمان محور باشد و برای اینکه بتوانیم تا سال ۲۰۵۰ سل را به صفر برسانیم چاره ای جز ارتقای شاخص های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نداریم.
معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: اینکه می بینید شیوع سل در کشورهای همسایه موجب مشکل برای ما هم شده به دلیل بی توجهی به همین مسائل است.
رئیسی تاکید کرد: هزینه درمان سل ۴۵۰ هزار تومان در یک دوره نهایتاً ۶ ماهه است ولی هزینه سل مقاوم به درمان ۴۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است که ۵۰ درصد شانس درمان وجود دارد و ۱۸ تا ۲۴ ماه نیز درمان آن وقت می برد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان توسعه یافتگی جوامع را موجب کاهش خود به خود بیماری سل دانست.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها