کد خبر: 637191
تاریخ انتشار :

چرا در دوران کرونا، مصرف عسل اهمیت دارد؟

عسل ماده ایی شیرین، غلیظ و چسبناک است که توسط زنبورها و با استفاده از شهد طبیعی گل ها تولید می شود. زنبور های عسل، شهد گل ها و گیاهان مختلف را نوشیده و با پردازش اولیه آن و ذخیره در کندو، عسل را به شیوه ای که ما می شناسیم، تولید می کنند.

چرا در دوران کرونا، مصرف عسل اهمیت دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

انواع عسل طبیعی، منبع غنی از آهن، کلسیم و منیزیم بوده و انواع ترکیبات ساخته شده از آن، دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد التهابی، ضد ویروس و ضد سرطانی است. عسل همچنین به عنوان یک ماده غذایی اساسی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می شود.

با بیشتر شدن شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و انجام مطالعات بیشتر درباره این ویروس، مشخص شد که اصلی ترین سد دفاعی ما در برابر آن، تقویت سیستم ایمنی است.

 سیستم ایمنی بدن ما از بدو تولد تا زمان مرگ، به طور مداوم از ما در برابر عوامل بیماری زا مواظبت می کند؛ اما گاهی، دچار ضعف شده و در نتیجه ما بیمار می شویم.

 ورزش و فعالیت فیزیکی مداوم، کنترل استرس، خواب مناسب و تغذیه سالم، می تواند این سیستم را پشتیبانی کند؛ عسل به عنوان یک ماده غذایی طبیعی و پرخاصیت، یک خوراکی شناخته شده برای کمک به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و در نتیجه، پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

در ادامه این مطلب، با بررسی بیشتر خواص عسل و همچنین شیوه عملکرد سیستم ایمنی، می بینیم که چرا مصرف عسل در دوران کرونا اهمیت بیشتری پیدا می کند.

عسل و خواص بی نظیر آن برای سلامتی

عسل خام که عمل پاستوریزاسیون و پردازش های مختلف روی آن انجام نشده، خواص خود را حفظ می کند اما در صورت عبور از فیلترهای مختلف، مواد مغذی آن از بین می رود. مطالعات متعددی، اثر فوق العاده عسل و ترکیبات مختلف آن را بر روی سیستم های فیزیولوژیکی انسان ثابت کرده اند. مطالعات مختلف آزمایشگاهی و بالینی نیز، خاصیت ضد میکروبی این ماده غذایی طبیعی را نشان می دهند.

علاوه بر این، اثرات محافظتی عسل در برابر نقص سیستم ایمنی، اثرات ضد التهابی، دیابت، هایپرگلیسمی، اختلالات قلبی عروقی و عفونت های باکتریایی، قارچی و ویروسی، باعث شده تا بیشتر به اهمیت مصرف آن توجه شود. مصرف عسل در درمان و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز بسیار موثر است.

1439

همان طور که می بینید، فواید متعدد عسل برای سلامتی بسیار زیاد هستند. برخی دیگر از فایده های عسل برای بدن عبارت است از:

  • کمک به کاهش وزن
  • افزایش انرژی بدن
  • درمان سرفه
  • بهبود کیفیت خواب
  • درمان سوختگی و زخم ها
  • جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  • مفید برای سلامت و زیبایی مو و پوست
  • خاصیت آنتی اکسیدانی و کمک به یکپارچگی ساختاری سلول ها و بافت ها
  • بهبود عملکرد سیستم گوارشی

تقویت سیستم ایمنی با عسل و درمان کرونا

سیستم ایمنی بدن ما، یک سیستم پیچیده از سلول ها، بافت و اندام ها است که هر کدام نقش خود را دارند و در سراسر بدن پخش شده­اند. سلول­های سیستم ایمنی به طور کلی انواع گلبول های سفید خون هستند که تعداد زیادی از آن ها در سراسر بدن وجود دارد. به طور کلی، بافت ها و اندام های سیستم ایمنی شامل آپاندیس، طحال، غدد لنفاوی، پوست و مغز استخوان است که هر کدام نقش متفاوتی در محافظت از ما در برابر بیماری ها و عفونت ها دارند.

اما مانند هر سیستم بدنی، سیستم ایمنی نیز می تواند ضعیف شده و کارآیی کمتری داشته باشد. این ضعف ممکن است به دلایل مختلفی که به سبک زندگی شخص مربوط می شود، بوجود آید. با این اوصاف، شما می توانید با انتخاب یک شیوه زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب، از سیستم ایمنی پشتیبانی کرده و آن را تقویت کنید. بر اساس تحقیقات گروه ایمونوژنتیک موسسه تحقیقاتی بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، قند و ساکاریدهای موجود در عسل، دارای اثرات تقویت کنندگی برای سیستم ایمنی بدن است.

عسل یک ماده غذایی غنی از آنتی اکسیدان است که به خنثی سازی مولکول های ناپایدار یا همان رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال­های آزاد در بدن ما حرکت کرده و می توانند با تضعیف و یا آسیب به سیستم ایمنی، منجر به بیماری شوند. عسل همچنین باعث تولید و ترمیم گلبول­های سفید خون، به ویژه سلول های T و B می شود، که از اجزای مهم سیستم ایمنی بدن هستند. در نتیجه ی تقویت ایمنی بدن، مصرف عسل می تواند به پیشگیری از ابتلا و درمان بیماری کرونا که به طور خاص روی این سیستم اثر می گذارد، کمک کند.

عسل را چطور مصرف کنیم؟

حالا که با خواص بی نظیر عسل برای بدن و سلامتی آشنا شدیم، بهتر است ببینیم چطور می توان آن را مصرف کرد. شما می توانید عسل را به تنهایی مصرف کرده و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید و یا آن را به عنوان شیرین کننده طبیعی خوراکی های مختلف استفاده کنید. البته نکته مهمی که باید به آن توجه شود، این است که افزودن عسل به آب و نوشیدنی های داغ توصیه نشده و بهتر است عسل را پس از خنک شدن، به آن ها اضافه کنید. اما گزینه های متعدد دیگری هم برای مصرف عسل وجود دارد که با هم می بینیم.

  • نوشیدن یک لیوان آب ولرم با لیمو و عسل قبل از خوردن صبحانه، به از بین رفتن سموم بدن کمک می کند.
  • می توانید عسل را به همراه چای گیاهی و دمنوش ها به صورت روزانه مصرف کنید. بهتر است عسل را بعد از خنک شدن نوشیدنی، اضافه کنید.
  • عسل را با دارچین مخلوط کرده و از خواص بی نظیر آن برای درمان انواع آلرژی و التهاب، بیماری های قلبی و گوارشی بهره مند شوید.
  • همچنین می توانید از عسل برای شیرین کردن خوراکی های رژیمی استفاده کنید.
  • مصرف عسل همراه کره بادام زمینی، نان و غلات کامل، یک میان وعده یا صبحانه سالم و مقوی به حساب می آید.
  • مصرف ترکیب عسل و سیاه دانه، به عنوان یک معجون درمانی فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی و درمان بیماری های گوارشی، کبدی و همچنین رفع علائم سرماخوردگی شناخته می شود.

1440

این موارد، تنها چند نمونه از اشکال مختلف مصرف عسل هستند که می توانید به کمک آن ها، از فواید آن برای ارتقای سلامت عمومی بدن خود استفاده کنید. در دوران شیوع کرونا که همه ما باید به خوراکی های مصرفی خود بیشتر دقت کنیم، خرید عسل طبیعی و استفاده از آن می تواند یک انتخاب عالی برای حفظ سلامتی ما باشد.

خرید عسل طبیعی

انسان ها از سال ها پیش، از این شهد طبیعی برای مصارف گوناگون درمانی و خوراکی استفاده می کنند و به همین دلیل، خواص آن بر کسی پوشیده نیست. اما حالا با همه گیری ویروس کرونا و اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، توجه به مصرف عسل طبیعی نیز بیشتر می شود. پاستوریزه کردن عسل، بسیاری از خواص آن را از بین می برد بنابراین، بسیار مهم است که در خرید عسل دقت بیشتری داشته باشید.

فروشگاه مازولند، به عنوان یکی از وب سایت های معتبر در خرید عسل طبیعی و خشکبار، فعالیت دارد. انواع عسل موجود در مازولند، به صورت کاملاً طبیعی تولید شده و دارای برگه آزمایش معتبر هستند. برای خرید و اطلاع از قیمت عسل طبیعی، می توانید به وب سایت فروشگاه مازولند مراجعه کرده و عسل مورد نیاز خود را خریداری کنید.

1441

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها