کد خبر: 640446
تاریخ انتشار :

معرفی جزیره کیش

معرفی جزیره کیش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

زمانی که اواخر پاییز می‌رسد، لذت سفر به جنوب کشور دوچندان می‌شود. جزیره کیش از جمله بهترین مقاصد گردشگری در جنوب کشور به حساب می‌آید. جزیره‌ای زیبا در میان آب‌های نیلگون خلیج‌فارس که برای تفریح و استراحت پس از مدت طولانی کار و خستگی جان می‌دهد.

جزیره کیش جزو معروف‌ترین جزایر از نظر گردشگری بین‌المللی در ایران به حساب می‌آید. قطعاً پیش از آنکه اقدام به خرید بلیط کیش کنید، حتماً می‌خواهید درباره این جزیره بیشتر بدانید. پس با ما همراه باشید تا جزیره کیش را بهتر بشناسید.

موقعیت جغرافیایی

کیش از شمال با ایران، از شرق با تنگه هرمز، از غرب با عربستان و بحرین و از جنوب با امارات متحده عربی همسایه است. این جزیره در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و جنوب کشور قرار دارد.

شرایط آب‌وهوایی کیش

آب‌وهوای جزیره کیش تفاوت چندانی با آب‌وهوای سایر شهرهای جنوبی کشور ندارد. در این جزیره هوا معمولاً در طول سال گرم و شرجی است. از اوایل بهار هوا شروع به گرم‌شدن می‌کند و تا اواخر شهریور نیز این گرما ادامه دارد. از اوایل پاییز هوا به‌تدریج بهتر می‌شود.

اواخر پاییز تا خود زمستان، هوا همانند بهار شهرهای دیگر ایران مثل تهران است. پس هیچ خبری از سرما در هوای کیش نیست. پس بعد از خرید بلیط تهران به کیش و وقتی که می‌خواهید چمدان خودتان را جمع کنید، به‌هیچ‌وجه به‌دنبال کاپشن و سوئی شرت حتی در چله زمستان نباشید!

2

در جزیره کیش به‌ندرت شاهد بارش باران خواهید بود؛ اما باران بدون پیش‌بینی قبلی و کاملاً تصادفی اتفاق می‌افتاد و همانند باران در کشورهای استوایی، سرتاپایتان را ناگهان خیس می‌کند و در کمتر از نیم ساعت بعد، هوا همانند چله تابستان آفتابی می‌شود!

قدمت جزیره کیش

در جزیره کیش آثار تاریخی به‌ندرت دیده می‌شود؛ اما جالب است بدانید که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان، قدمت این جزیره به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد. یعنی از همان دوران این جزیره جزوی از مرز ایران بوده است و از آن برای تفریح، تجارت یا حتی نظارت بر حرکت کشتی‌ها در آب‌های خلیج‌فارس استفاده می‌کردند.

جزیره کیش در ادوار مختلف تاریخی، اهمیت متفاوتی داشت. نهایتاً در دوره پهلوی بود که دولت از آمریکا کمک گرفت تا این جزیره را بررسی نمایند و آن را به یک منطقه تفریحی تبدیل کنند. در آن دوران خبری از جزایر تفریحی در خاورمیانه نبود. به همین خاطر تصمیم گرفتند تا این جزیره به یک مکان تفریحی برای گردشگران خارجی و حاشیه خلیج‌فارس تبدیل شود.

جاذبه کیش

جاذبه کیش در چیست؟ خب قطعاً پیش از اینکه بخواهید عازم این جزیره زیبا شوید، حتماً از خودتان می‌پرسید که جاذبه این جزیره در چیست؟ این جزیره طبیعت خشکی و زیرآبی بسیار زیبایی دارد. همچنین همان طور که اشاره کردیم، تاریخ آن نیز به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد.

از طرفی در دوران پهلوی تصمیم بر آن شد که این جزیره به یک جزیره تفریحی و توریستی در سطح بین‌المللی تبدیل شود. پس جاذبه‌های تفریحی بسیاری هم دارد. در ادامه شما را به‌صورت جداگانه با جاذبه‌های جزیره آشنا می‌کنیم.

3

جاذبه‌های تفریحی کیش

به‌صورت کلی می‌توان گفت که جزیره کیش یک جزیره عالی برای تفریح و خوش‌گذرانی محسوب می‌شود. در این کیش هرآنچه که برای تفریح نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید سری به پارک برفی پنگوئن، تم پارک آبی اوشن، ساحل مرجانی، پارک هنر، سواحل شنی، باغ‌وحش، باغ پرندگان، آکواریوم، دلفیناریوم و... بزنید.

در اکثر سواحل و اسکله‌های این جزیره، امکان لذت بردن از انواع تفریحات آبی وجود دارد. جت اسکی، غواصی، اسکوتر دریایی و... جزو تفریحات آبی هستند که می‌توانید در این جزیره تجربه کنید. همچنین انواع کشتی‌های تفریحی به‌صورت کروز در خلیج‌فارس حرکت می‌کنند و اوقات خوشی را برایتان فراهم خواهند کرد.

جاذبه‌های تاریخی کیش

جزیره کیش جزیره‌ای قدیمی است که قدمت آن به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد. البته آثار بزرگ و چشم‌گیری از آن دوران به‌جای نمانده است؛ اما می‌توانید از سایر جاهای دیدنی تاریخی جزیره همانند درخت تاریخی، کشتی به‌گل‌نشسته یونانی، شهر زیرزمینی، عمارت اعیانی، حمام، قنات، آب‌انبار و شهر ویرانه قیاصره دیدن کنید. بازدید از اینها در حین تفریح می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد و چاشنی سفرتان شود.

خرید در جزیره کیش

جزیره کیش جزو مناطق آزاد تجاری به حساب می‌آید. به همین خاطر وارد از کشورهای دیگر، مخصوصاً کشورهای عربی بدون مالیات انجام می‌شود. از‌این‌رو قیمت اجناس خارجی حتی از اجناس ایرانی کمتر می‌شود. در صورتی که به خرید اجناس خارجی اصل از خوراکی تا انواع لباس یا کیف و کفش علاقه دارید، می‌توانید ابتدای هر فصل با خرید بلیط پرواز کیش خودتان را به این جزیره برسانید.

این اقلام همگی اصل هستند و کیفیت بسیاری دارند. البته بازهم بهتر است برای خرید، به بازارهای معتبر و لوکس مراجعه نمایید. به‌صورت کلی می‌توان گفت که جزیره کیش یک جزیره عالی برای تفریح و استراحت است. در یک هتل عالی و لوکس اقامت کنید، از صبح به‌دنبال تفریح باشید و هنگام شب بعد از پیاده‌روی کنار ساحل، بخوابید تا از تفریحات روز بعد جا نمانید!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها