کد خبر: 650773
تاریخ انتشار :

چه زمانی به وکیل مهاجرت نیاز دارید؟

چه زمانی به وکیل مهاجرت نیاز دارید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

هنگام درخواست ویزای مهاجرت یا گرین کارت در ایالات متحده یا خارج از کشور حتما نیازی به داشتن وکیل ندارید. اگر یک پرونده ساده دارید، به وضوح واجد شرایط دریافت مزایایی هستید که به دنبال آن هستید و هیچ سابقه‌ای از جنایات یا برخوردهای منفی با مقامات مهاجرت ندارید، به طور بالقوه می‌توانید بدون وکیل تمام راه را به دریافت ویزا یا گرین کارت ادامه دهید.

اما با این حال، موقعیت‌های متعددی وجود دارد که در آنها به کمک وکیل نیاز خواهید داشت تا با کمک او، در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. قانون مهاجرت بسیار گمراه کننده و به شدت پیچیده است و تمام افراد به تمام قوانین اشراف ندارند.

طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت iranianexchange.com، وکلای ماهر با داشتن اطلاعات دقیق از قوانین پایه و قوانین جدید کشور مقصد فرد را در جهت مسیر صحیح مهاجرت راهنمایی خواهد کرد و در تمام این مراحل همراه متقاضی خواهد بود. از دیگر خدماتی که ارائه می‌دهند راهنمایی و آشنایی روش‌های مختلف دریافت ویزا به مشتری است به‌نحوی‌که بهترین ویزا که با شرایط مشتری هم‌خوانی بیشتری دارد برای او دریافت شود. پس در زمان انتخاب وکیل مهاجرت فرد ماهر و باتجربه را انتخاب کنید.

انتخاب بین استخدام وکیل مهاجرت و عدم کمک گرفتن از آنها سخت است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که آیا به وکیل نیاز دارید یا خیر.

عدم تشخیص شرایط مهاجرت

فرض کنیم یک کارگر ماهر یا کارفرمایی هستید که امیدوار است یکی او را استخدام کند. یک کارگر به طور بالقوه می‌تواند واجد شرایط چندین ویزا یا انواع گرین کارت باشد، اما تشخیص اینکه کدام بهترین یا سریع‌ترین راه است، دشوار است. یک وکیل مهاجرت می‌تواند به کارفرما و کارگر کمک کند تا تصمیم بگیرد کدام ویزا به بهترین وجه با نیازهای کارفرما و صلاحیت‌های کارگر مطابقت دارد.

مسائل مشابهی ممکن است در شرایط خانوادگی یا سایر انواع ویزا ایجاد شود. به عنوان مثال، نامزد فردی ممکن است ابتدا انتخاب کند که ازدواج کند، سپس با ویزای مهاجرتی (با حق فوری گرین کارت) وارد ایالات متحده شود یا ویزای نامزدی K-1 (که اجازه ورود برای ازدواج را می‌دهد؛ و بعداً از طریق روشی که به عنوان تعدیل وضعیت شناخته می‌شود، برای گرین کارت اقدام کند.) اما اینکه کدام سریع‌تر یا سودمندتر است بستگی به هزینه‌ها، رویه‌ها و زمان پردازش دارد و وکیل مهاجرت از تمام این موارد باخبر است.

اگر کارفرمایی هستید که به دنبال استخدام کارگران خارجی هستید

به عنوان صاحب یک کسب و کار، مطمئنا زمان برای صرف آگاهی از جزئیات قانون مهاجرت ندارید. به عنوان مثال، فرض کنید که امیدوارید یک کارگر را برای دریافت گرین کارت حمایت مالی کنید، که نیاز به تکمیل فرآیند صدور گواهینامه کار (PERM) دارد. از شما انتظار می‌رود که برای این کار تبلیغاتی درج کنید. فرآیند تبلیغات پیچیده است، زیرا فقط انواع خاصی از تبلیغات قابل قبول هستند؛ تبلیغات باید حاوی زبان خاصی باشد و بازه‌های زمانی مشخصی برای انتشار آن وجود دارد. امکان ارتکاب به اشتباه در این پروسه زیاد است.

علاوه بر این، فرایند استخدام فرد مهاجر نیز سختی‌های خاص خود را دارد و باید در این موارد از کسی کمک بگیرید که دانش بالایی در این مورد دارد.

اگر در دادگاه مهاجرت دعوت شدید

اگر به دادگاه مهاجرت دعوت شدید و مراحل مهاجرتی شما دچار مشکل شدند، بدون حضور فرد کاربلد در این حوزه به هیچ عنوان اقدامی نکنید. اگر روند رسیدگی هنوز به پایان نرسیده است یا روند مهاجرتی شما در حال تجدید نظر است، کل وضعیت مهاجرت شما را دادگاه مشخص می‌کند و شما در این موقعیت اصلا نباید خطایی داشته باشید و اشتباهات گذشته خود را دوباره تکرار کنید.

حتی اگر روند رسیدگی به پایان رسیده باشد، باید از یک وکیل بپرسید که آیا نتیجه بر درخواست فعلی شما تأثیر می‌گذارد یا خیر.

اگر حضور شما در کشور مقصد دچار چالش شده است

رایج‌ترین مسئله حقوقی که مهاجران با آن مواجه می‌شوند، ادعای کنسولگری است که مهاجر را با استناد به چند دلیل ممنوع‌الورود می‌داند و برای این نظر، دلایل حقوقی و یا بعضا شخصی دارد.

مثال‌های احتمالی شامل ارتکاب جرم، دروغ گفتن قبلی به دولت، یا داشتن هرگونه بی‌ثباتی مالی است که ممکن است منجر به اتهام عمومی احتمالی شما شود. اگر می‌دانید که هر یک از این دلایل برای شما صدق می‌کند، منطقی است که قبل از شروع فرآیند درخواست از کمک حقوقی استفاده کنید تا بتوانید برای رفع آنها اقدام کنید.

اگر با تاخیر مواجه هستید

یکی دیگر از شرایطی که اغلب مردم را به سمت وکلای مهاجرت سوق می‌دهد، شکست یا تاخیر در کنسولگری در اقدام یا تایید درخواست است. وکلا در چنین شرایطی قدرت زیادی ندارند، اما حداقل ممکن است وکیل به خطوط استعلام داخلی دسترسی داشته باشد، جایی که آنها (و فقط آنها) می‌توانند در مورد پرونده‌های تاخیری یا مشکل‌دار بپرسند. حتی وکلا نیز اغلب در دریافت پاسخ به چنین سوالاتی مشکل دارند، اما اغلب ارزش امتحان کردن را دارد.

منبع: iranianexchange.com

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها