کد خبر: 672552
تاریخ انتشار :

نکات مهمی که باید در هنگام خرید سربازی بدانید

نکات مهمی که باید در هنگام خرید سربازی بدانید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس قوانین سازمان وظیفه عمومی در کشور ایران، مردان ایرانی پس از سن ۱۸ سالگی، باید سربازی رفته و به خدمت اعزام شوند. در واقع سن مذکور، سن مشمولیت سربازی برای پسران در داخل کشور است. بر اساس قانون کشور، برای تمامی مشمولین، خدمت سربازی یک وظیفه اجباری است و طبق آخرین مصوبه ستاد نیروهای مسلح، مدت زمان این دوره مشخص می‌شود. با رسیدن به این سن، افرادی که قصد رفتن به خدمت سربازی دارند، نیاز است تا از خدمات پلیس +10 برای تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند.

در این بین، اگر قصد دارید تا به خدمت سربازی نروید، این امکان برای شما وجود دارد تا اقدام به خرید سربازی کنید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه خرید سربازی آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

شرایط خرید خدمت سربازی

32

شرایط خرید خدمت سربازی با توجه به وضعیت افراد به مدل‌های مختلف طبقه بندی می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

1.شرایط خرید برای سربازان فراری

دولت در برنامه بودجه سال 94، قانونی را با نام جریمه غیبت خدمت سربازی در نظر گرفته است. این قانون برای افرادی است که بیش از 8 سال غیبت کرده و به خدمت سربازی نرفته اند. این افراد می‌توانند از طریق پرداخت جریمه نقدی خدمت سربازی خود را خریداری کرده و از آن معاف شوند.

در واقع شما می‌توانید پس از 8 سال غیبت، اقدام به خرید سربازی کرده و کارت پایان خدمت خود را دریافت کنید. البته بر اساس قانونی که در سال 1400 تصویب شد، مدت زمان غیبت از 8 سال به 5 سال کاهش پیدا کرد و افراد می‌توانند با غیبت 5 سال به بالا اقدام به خرید سربازی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط معافیت برای سربازان فراری اینجا را کلیک کنید.

2.خرید سربازی برایی متاهلین در سال ۱۴۰۰

یکی دیگر از مواردی که به منظور خرید سربازی باید به آن توجه داشته باشید، این است که بر اساس آخرین قوانین موجود، افراد متاهل به ازاء هر فرزندی که دارند، قادر خواهند بود در زمان خرید سربازی تخفیف 20 تا 60 درصدی دریافت کرده و از این طریق با مبلغ پایین تری اقدام به خرید سربازی کنند.

همچنین، افراد متاهلی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند نیز می‌توانند به منظور خرید سربازی پنجاه درصد تخفیف دریافت کنند. لازم به ذکر است برای دریافت تخفیف مشمولان غایب متاهل ملاک داشتن همسر دائم و فرزند، قانونی است.

3.خرید سربازی برای فرزندان ایثارگران

بر اساس جدیدترین قوانین موجود برای خرید سربازی، فرزندان ایثارگران بر اساس ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی، در کنار امتیازاتی که می‌توانند دریافت کنند، در صورت عدم غیبت و همچنین انجام خدمت وظیفه عمومی توسط پدرشان، فارغ از مقطع تحصیلی که دارند، قادر خواهند بود تا از پنجاه درصد تخفیف برای خرید سربازی خود استفاده کنند.

قیمت خرید سربازی

33

در صورتی که قصد خرید سربازی را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه خرید هر ساله از سوی کمیسیون تلفیق بودجه مشخص می‌شود و هر ساله مبلغ آن افزایش پیدا می‌کند. مبلغ پایه برای خرید سربازی در سال 1401 بدون تخفیف بر اساس مدرک تحصیلی شما مشخص می‌شود. اگر بخواهیم شما را با این مبالغ آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارندگان مدرک کاردانی و کمتر از آن

250 میلیون تومان

مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد

400 میلیون تومان

مدرک پزشکی عمومی، دکترای تخصصی و بالاتر از آن

600 میلیون تومان

 

 
 
 
 
 
 
 
 

در صورتی که قصد دارید تا به صورت قسطی این مبلغ را پرداخت کنید، نیاز است تا به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و سپس درخواست خود را ثبت کنید. پس از حضور در دفاتر پلیس و بررسی مدارک شما از سوی کارشناسان مبلغی را باید برای خرید سربازی پرداخت کنید. برای خرید اقساطی افرادی که دارای شرایط هستند به یکی از بانک‌های مجری معرفی می‌شوند.

این مبلغ با توجه به نوع مدرک فارغ التحصیلی، مدت زمان غیبت، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان شما تعیین می‌شود. به منظور خرید اقساطی پس از حضور در بانک باید یک سوم مبلغ را به صورت نقد و سپس مابقی جریمه را در اقساط 36 ماهه پرداخت کنید. همچنین، باید به این نکته توجه کنید که برای خرید قسطی نیاز است تا کارمزد 4 درصدی را نیز پرداخت کنید.

در صورتی که بانک شما را تایید کند و نامه بانک به دست سازمان وظیفه عمومی برسد، به شما کارت معافیت موقتی ارائه می‌ گردد. البته، موضوعی که باید بدانید، این است که کارت معافیت موقتی که در ابتدا به شما داده می شود، 36 ماه اعتبار دارد و به منظور دائمی کردن کارت پایان خدمت خود باید اقدام به پرداخت تمامی اقساط خود کنید. در صورتی که به هر دلیلی اقساط خود را پرداخت نکنید، کارت پایان خدمت شما از سوی سازمان وظیفه عمومی باطل می‌شود.

علاوه بر انجام کارهای سربازی، پلیس +10 وظایف دیگری هم انجام می دهد که سایت شفاف به صورت کامل لیست خدمات پلیس +10 را ارائه داده است.

مزایای و معایب خرید خدمت سربازی

34

اگر بخواهیم شما را با مزایا و معایب خرید خدمت سربازی آشنا کنیم، باید به این نکته اشاره کرد که به صورت کلی مهم ترین مزیت خرید خدمت سربازی، صرفه جویی در وقت است. در واقع شما به جای آن مدت زمان چند ماهه که مجبور به خدمت هستید، قادر خواهید بود تا با پرداخت هزینه، خدمت سربازی خود را خریداری کرده و از این طریق با پرداخت هزینه در وقت خود صرفه جویی کنید.

مهم ترین عیبی که خرید خدمت سربازی نیز دارد، هزینه بالا آن است. البته، در صورتی که مشمول تخفیف خرید خدمت سربازی شوید، می‌توانید این هزینه را کاهش دهید. همچنین، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید به صورت اقساطی این کار را انجام دهید.

همچنین، برای انجام این کار نیاز است تا چند سال غیبت داشته باشید تا بتوانید برای خرید سربازی خود اقدام کنید. در طی این مدت، با چالش‌های بسیار زیادی برای انجام کارهایی چون دریافت گواهینامه، دریافت پاسپورت، سفر خارجی و... مواجه خواهید شد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که با افزایش مدرک تحصیلی شما، هزینه خرید سربازی افزایش پیدا می‌کند و این مسئله نیز می‌تواند برای بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد.

در این مطلب شما را با نحوه خرید سربازی آشنا کرده و مهم ترین اطلاعات و نکاتی که برای خرید خدمت سربازی باید به آن توجه داشته باشید را به شما ارائه کردیم. همچنین شما را با جدیدترین قیمت برای خرید سربازی آشنا کرده و در مورد مزایا و معایب خرید سربازی نیز صحبت کردیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب باعث می‌شود تا بتوانید با آگاهی کامل برای خرید کارت پایان خدمت اقدام کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها