کد خبر: 676434
تاریخ انتشار :

سریلانکا را بهتر بشناسید

سریلانکا را بهتر بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

سریلانکا زیباترین جزیره جهان است. این جمله را مارکوپولو گفته. جهانگردی که بیش از 24000 کیلومتر را سفر کرده و سرزمین‌های بسیاری را دیده است. حالا پس از سال‌ها، هنوز هم گردشگران بسیاری بر این عقیده هستند که سریلانکا از زیباترین مقاصد سفر به شمار می‌رود. به همین دلیل تور سریلانکا از پرطرفدارترین‌ها شده و بسیاری از عاشقان طبیعت و فرهنگ، دوست دارند این کشور را از نزدیک ببینند. برای آنکه بدانیم در این جزیره چه می‌گذرد و چه دیدنی‌هایی وجود دارد، سراغ آژانس گردشگری دالاهو از خوش‌نام‌ترین و قدیمی‌ترین آژانس‌های گردشگری رفتیم. این آژانس از برترین برگزارکننده‌های تورهای خاص خارجی است و به زودی قرار است برای چندمین بار، برای تور سریلانکا ثبت نام کند. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این کشور بدانید و یا در سفر به سریلانکا شرکت کنید، در این مطلب همراه ما باشید.

 

سریلانکا کجاست؟

سریلانکا، جزیره‌ای در جنوب آسیا، در اقیانوس هند در جنوب غرب خلیج بنگال است. کشور سریلانکا که زمانی مستعمره انگلستان بوده؛ در غرب و توسط انگلیسی‌ها به نام سیلان شناخته می‌شده است. در اوایل قرن بیستم یک جنبش سیاسی در این کشور شکل گرفت و در سال 1972 نام فعلی این کشور به تصویب رسید. سریلانکا جزیره ای گرمسیری، با آب و هوای معمولا متعادل در تمام طول سال است. آب‌وهوای سریلانکا گرم و مرطوب است که این امر نتیجه بادهایی است که از اقیانوس به سمت آن می‌وزد. نواحی جنوب و جنوب غربی سریلانکا گرم و مرطوب و نواحی شمالی و شرقی آن دارای آب‌وهوای گرم و خشک هستند. به‌طورکلی آب‌هوای این کشور به دو فصل خشک و مرطوب تقسیم می‌شوند.  معمولا میانگین دمای کشور سریلانکا  بین 28 تا 32 درجه ی سانتی گراد می باشد. اما در نواحی کوهستانی تا 16 دره سانتی گراد نیز می‌رسد. گوناگونی آب‌وهوا این کشور را به جزیره‌ای برای تمام فصل تبدیل کرده است. جزیره سری‌لانکا بیشتر از دشت‌های ساحلی تشکیل شده و کوهستان‌های آن تنها در مناطق مرکز و جنوب قرار دارند.

 

دیدنی‌های سریلانکا

دالاهو که قرار است به زودی تور سریلانکا را برگزار کند و ظرفیت تورش هم محدود شده، از جذاب‌ترین جاذبه‌های این کشور برایمان گفت. بازدید از محل نگهداری فیلها در پیناوالا، گشت در شهر زیبای کندی، بازدید از شهر باستانی صخره‌ای سیگریا (اثر ثبت جهانی یونسکو) و غارهای دامبولا(اثر ثبت جهانی یونسکو)، تماشای مراسم رقص سنتی سریلانکا، بازدید از اثر ثبت جهانی معبد دندان بودا در شهر کندی (اثر ثبت جهانی یونسکو)، گشت در مزارع ادویه سریلانکا، بازدید از مزارع و کارخانه‌های تولید چای سیلان، ارتفاعات مرکزی سریلانکا (اثر ثبت جهانی یونسکو)، آبشار رامبودا، تجربه قطارسواری در یکی از زیباترین مسیرهای قطار دنیا در مسیر نوارا‌الیا تا الا، دریاچه نواراالیا، پیمایش اختیاری کوه زیبای مینی‌آدامیز پیک، بافت زیبای تاریخی شهر گال (اثر ثبت جهانی یونسکو)، شنا و تفریحات آبی در سواحل زیبای اقیانوس هند در بنتوتا تنها بخشی از دیدنی‌های تور سریلانکاست.

اگر اهل ماجراجویی‌های بیشتر باشید و بخواهید جاذبه‌های دیگری را هم ببینید، دالاهو پیشنهاد می‌کند، موج‌سواری، غواصی، جت اسکی، سافاری با قایق در مادوریور، مشاهده بزرگترین نهنگ جهان در مریسا، گشت سافاری در جنگلهای اوداوالاوه، شنا در سواحل زیبای Secret Beach، اسنورکلینگ و غذا دادن به لاک پشت‌های عظیم اقیانوسی در ساحل Hikkaduwa از دیگر رویدادهای جذابی است که می‌توانید در سفر به سریلانکا آنها را تجربه کنید.

 

جشنواره‌ها و فستیوال‌های سریلانکا

11

در سریلانکا جشن‌های ملی باشکوه و زیبایی برگزار می‌شود که برای گردشگران نیز بسیار جذاب هستند. مثلا رویداد تولد، شکوفایی و مرگ بودا در سراسر کُلُمبو (و سریلانکا) جشن گرفته ‌می‌شود. جشن‌های اطراف معبد گنگرامایا و دریاچه بِیرای جنوبی خیره‌کننده‌اند. در این فستیوال فوران نورهای رنگی بزرگ و کوچک را ‌می‌بینید که گروه‌های مختلف بر سر ایجاد آن‌ها با هم رقابت ‌می‌کنند. ایستگاه‌های داسالا (Dansala) در همه جای فستیوال غذا و خوراکی می‌دهد تا بیشتر از مراسم لذت ببرید.

جشن دیگر، مراسم vel است. در این فستیوال، ارابه طلایی خدای جنگ هندوها به نام موروگان (Murugan) یا سکاندا (Skanda) با جشن و پایکوبی بدرقه ‌می‌شود. این ارابه را از معبد (kovil) کاتیرسنی (Kathiresan) تا معبد بمبلاپیتیا (Bambalapitiya) حمل ‌می‌کنند.

رویداد جذاب و متفاوتی که می‌توانید در شب‌های تابستان سریلانکا تجربه‌اش کنید، کَندی اِسالا پراهرا از تماشایی­‌ترین و اصلی­‌ترین فستیوال سریلانکاست. این فستیوال در ماه اِسالا (از ماه‌های سریلانکایی) برگزار می‌شود و در آن به مدت 10 روز و 10 شب جشن برپاست. در این فستیوال یک راهپیمایی عمومی به احترام نماد دندان مقدس بودا در کَندی انجام می‌شود. زمان شروع این راهپیمایی اواخر ماه جولای/ تیر است.

علاوه بر این‌ها، در معابد و اطراف مکان‌های مقدس، جشن‌ها و رویدادهای دیگری هم برگزار می‌شود که می‌توانید آنها را ببینید و تجربه شرکت در آنها را به دست آورید.

 

ماهیگیری به سبک سریلانکایی

حدود 70 سال است که ماهیگیران سریلانکا (Stilt fishermen) به روش جالبی ماهی صید می‌کنند. آن‌ها روی چوبی عمودی در دریا می‌نشینند و منتظر ماهی‌ها می‌مانند. در طول جنگ جهانی دوم وقتی که منابع غذایی کاهش پیدا کرد، ماهیگیران شیوه‌ جدیدی برای صید ماهی پیدا کردند. ابتدا از لاشه‌های کشتی‌های غرق شده استفاده می‌کردند و رویشان می‌ایستادند. اما بعد از مدتی تصمیم گرفتند که چوب‌های محکمی را به صورت عمودی لابلای صخره‌های کف دریا و نزدیک ساحل قرار بدهند. رویشان بنشینند و منتظر بمانند. منظره ماهیگیری سریلانکایی از خاص‌ترین چیزهایی است که در تور سریلانکا خواهید دید.

12

 

سوغاتی‌های سریلانکا

چوب در اینجا اهمیت زیادی دارد و صنایع دستی ساخته شده از آن پرطرفدار است. هرکدام از صنایع دستی سریلانکا بیانگر اسطوره، افسانه و یا داستانی از فرهنگ سریلانکا و دین بودایی است. انواع و اقسام مجسمه ها مخصوصاً مجسمه‌ی فیل و ماسک های چوبی که در این کشور ‌کاربرد آیینی و خرافی دارد، جزئی از صنایع دستی خوب این کشور هستند. شما می‌توانید این آثار متفاوت را با خود از سریلانکا بیاورید و سال‌ها خاطره این سفر را در ذهن‌تان زنده نگه دارید.

 

چگونه به تور سریلانکا برویم؟

اگر دوست دارید به این کشور افسانه‌ای سفر کنید، تور سریلانکا دالاهو را از دست ندهید. چرا که دالاهو باتجربه‌ترین است و تورلیدرهای حرفه‌ای آن از ابتدای سفر همراه‌تان هستند. آنها کاملا به مقصد مسلط‌اند و تمام جزییات سفر را می‌دانند. از سوی دیگر دالاهو به سبب تجربه و دانش خود، همیشه بهترین و اقتصادی‌ترین هتل‌ها و پروازها را انتخاب می‌کند تا ضمن لذت بردن از سفر، مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی نباشید. این آژانس علاوه بر سریلانکا، از برترین برگزار کننده‌های تور کشمیر هندوستان، تور نپال، تور کوبا، تور گرجستان، تور کاپادوکیا، تور قرقیزستان، تور ازبکستان، تور برزیل و... است. اگر دوست دارید بیشتر درباره سفرهای دالاهو، قیمت تورها و زمان برگزاری سفرها بدانید به سایت دالاهو با آدرس dalahoo.com سر بزنید و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها