کد خبر: 682296
تاریخ انتشار :

مقایسه گلکسی واچ ها ، مزیت سری‌های جدید چیست؟

شرکت سامسونگ، برترین تولیدکننده ساعت‌های هوشمند اندرویدی بازار، در دوره‌های زمانی مختلف، مدل‌های متنوعی از سری گلکسی واچ های خود را روانه بازار می‌کند. برخی از منتقدان تفاوت مدل‌های جدید با قدیمی‌تر را تنها در طراحی و برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری می‌دانند؛ اما باید گفت که تفاوت‌های محصول جدید، فراتر از این موارد است. افزایش سرعت عملکرد، کیفیت نمایش و تعداد فاکتورهای سلامتی قابل اندازه‌گیری، از جمله این تفاوت‌هاست که سامسونگ با عرضه محصولات جدید به دنبال دستیابی به آن‌هاست.

مقایسه گلکسی واچ ها ، مزیت سری‌های جدید چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

مقایسه گلکسی واچ ها از نظر ویژگی‌های ساختاری و کاربردی به درک عمیق‌تر این تفاوت‌ها کمک می‌کند. اگر شما هم از طرفداران یا کاربران گلکسی واچ هستید و قصد دارید یک مدل جدید خریداری کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تفاوت های گلکسی واچ های سامسونگ را بررسی کنیم.

مقایسه گلکسی واچ ها از نظر قیمت و ارزش خرید

 

قیمت گلکسی واچ در مدل های مختلف، متفاوت است. گلکسی واچ 5 و 5 پروجدیدترین مدل‌های ساعت هوشمند سامسونگ در سال 2023 هستند و طبیعتاً قیمت بالاتری دارند. گلکسی واچ 5 پرو نسبت به مدل معمولی باز هم گران‌تر است.

گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک مدل‌هایی هستند که در سال 2021 معرفی شدند. این دو مدل نسبت به سری 5 قیمت مناسب‌تری دارند و طرفداران می‌توانند از فروشگاه‌های آنلاین آن‌ها را خریداری کنند. گلکسی واچ 3 که چند سال از معرفی آن می‌گذرد از دو سری قبلی ارزان‌تر است؛ اما قیمت آن تفاوت چندانی با گلکسی واچ 4 ندارد. به دلیل قابلیت‌های بیشتر گلکسی واچ 4 و نزدیکی قیمت این دو مدل، بهتر است طرفداران در صورت امکان مدل جدیدتر را خریداری کنند.

مقایسه ساعت های هوشمند سامسونگ از نظر عمر باتری و سخت‌افزارها

شرکت سامسونگ در ساعت‌های سری 4 و 5 خود از پردازنده (CPU) Exynos W920 دو هسته‌ای استفاده کرده است. پردازنده گلکسی واچ سری 3، از نوع دو هسته‌ای مدل Exynos 9110 است. عملکردExynos W920 حدود 20 درصد و توان گرافیکی آن 10 برابر بیشتر از مدل 9110 است. هر دوی این ویژگی‌ها باعث می‌شود که رابط کاربری گرافیکی سه بعدی در سری‌های 4 و 5 جذاب‌تر و سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها بیشتر باشند.

6

رم 1.5 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 16 گیگابایت در تمام مدل‌های سری 4 و 5 وجود دارند. این در حالی است که گلکسی واچ 3، یک گیگابایت رم و 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

از نظر عمر باتری، تجربه کاربران نشان داده است که گلکسی واچ سری 4، می‌تواند دو روز کامل بدون شارژ مجدد با روشن بودن ردیاب خواب، کار کند. گلکسی واچ 3 نمی‌تواند مقدار شارژ خود را تا دو روز حفظ کند. عمر باتری در سری گلکسی واچ 5، احتمالاً تا 4 روز هم می‌رسد.

بررسی تفاوت ساعت های هوشمند سامسونگ از نظر قابلیت‌ها

همه مدل‌های Samsung Galaxy Watch 5 و Watch 4 فقط با گوشی‌های اندرویدی با سیستم‌عامل 6.0 و بالاتر سازگاری دارند و نمی‌توان آن‌ها را به گوشی‌های iOS متصل کرد؛ در مقایسه گلکسی واچ ها سری 3 روی سیستم‌عامل تایزن اجرا می‌شود و با هر دو سیستم iOS و اندروید سازگاری دارند.

هر سه سری ساعت‌های هوشمند سامسونگ قابلیت‌های زیر را به‌صورت مشترک دارند:

  • سنسور ضربان قلب
  • نظارت بر اعلان‌های گوشی هوشمند
  • اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون
  • اندازه‌گیری فشارخون
  • تجزیه‌وتحلیل دویدن و 39 حالت ورزشی دیگر (این قابلیت در سری 5 به 90 مورد افزایش‌یافته است)

در کنار همه این ویژگی‌های کاربردی سری 4 و 5 با داشتن حسگر BioActive، مقدار ماهیچه اسکلتی و درصد چربی بدن را تشخیص می‌دهند و می‌توانند یک آنالیز بدنی در اختیار کاربران قرار دهند.

مقایسه گلکسی واچ ها از نظر ظاهر و زیبایی

همه گلکسی واچ ها دارای IP68، مقاومت در برابر آب، گردوغبار و ضد آب تا 5ATM هستند. همه این مدل‌ها دو دکمه کنترل عملکرد در سمت راست نمایشگر دایره‌ای خود دارند.

7

سامسونگ، گلکسی واچ سری 3 خود را در سه‌رنگ مختلف مشکی، نقره‌ای و برنزی روانه بازار کرده است. این اسمارت واچ در دو اندازه 41 و 45 میلی‌متری تولید شده است.

گلکسی واچ 4، اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متری دارد. گلکسی واچ 4 با اندازه 40 میلی‌متر با رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و طلایی_ صورتی طراحی شده است. مدل 44 میلی‌متری هم رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز دارد. گلکسی واچ 4 کلاسیک در ابعاد 42 و 46 میلی‌متری با رنگ‌های نقره‌ای و مشکی طراحی شده است.

گلکسی واچ 5 هم مانند گلکسی واچ 4 در اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متری روانه بازار شده است. مدل 40 میلی‌متری رنگ‌های نقره‌ای، گرافیتی و طلایی_صورتی دارد. مدل 44 میلی‌متری علاوه به رنگ‌های نقره‌ای و گرافیتی در رنگ یاقوت کمبود هم به بازار ارائه می‌شود. گلکسی واچ 5 پرو تنها در اندازه 46 میلی‌متری عرضه می‌شود و دو رنگ مشکی و خاکستری دارد.

مقایسه صفحه‌نمایش گلکسی واچ‌های سامسونگ

تمام مدل‌های گلکسی واچ سری 3، 4 و 5 نمایشگر Super AMOLED دارند. دیدن صفحه این نمایشگر در نور مستقیم خورشید، راحت‌تر از سایر نمایشگرهای موجود در بازار است. سوپر آمولد قابلیت نمایش طیف وسیع رنگ‌ها با شفافیت فوق‌العاده را دارد. در سری گلکسی واچ 5 از یک پوشش Sapphire Crystal Glass روی نمایشگر استفاده شده است که مقاومت آن را تا 2 برابر نسبت به مدل‌های قبلی افزایش می‌دهد.

8

گلکسی واچ 5، مدل 40 میلی‌متری، وضوح تصویر 396 در 396 پیکسل دارد. گلکسی واچ 4 مدل 40 میلی‌متر  و گلکسی واچ 4 کلاسیک 42 میلی‌متری هم با همین وضوح طراحی شده‌اند.

گلکسی واچ‌های 5 مدل 44 میلی‌متری، مدل 5 پرو، گلکسی واچ 4 از نوع 44 میلی‌متری و گلکسی واچ 4 کلاسیک 46 میلی‌متری همگی وضوح 450 در 450 دارند که بالاترین کیفیت در بین ساعت‌های هوشمند سامسونگ است.

گلکسی واچ 3 سامسونگ با صفحه نمایش‌های 1.2 و 1.4 اینچی به بازار عرضه می‌شوند که هر دو مدل وضوح 360 در 360 پیکسل دارند.

جمع بندی

در انتهای مقایسه گلکسی واچ ها باید گفت، سری‌های 4 و 5 رابط کاربری بهتری دارند. آنالیز ترکیب بدنه و پردازنده پیشرفته‌تر از دیگر مزیت‌های این دو نسبت به سری 3 است. تنها مزیت گلکسی واچ 3 نسبت به سری‌های 4 و 5 سازگاری آن با دستگاه‌های iOS است.

در مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 5 هم باید گفت که عمر باتری بالاتر سری 5 و دوام بیشتر آن می‌تواند برای ورزشکاران یک نقطه قوت باشد. این سری از افراد می‌توانند با استفاده از ردیاب‌های سلامتی این ساعت عملکرد ورزشی خود را به‌راحتی آنالیز کنند.

در مقایسه گلکسی واچ 5 و 5 پرو که سامسونگ مدل پرو این ساعت را برای افراد ماجراجو طراحی کرده است، نگهداری شارژ طولانی و قابلیت GPS مدل پرو مطمئناً یک همراه عالی است. این ساعت در صورت گم‌شدن فرد، به او کمک می‌کند تا دوباره به‌جای اول خود بازگردد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها