کد خبر: 695037
تاریخ انتشار :

آفریقا، قاره فرصت‌هاست

آفریقا، قاره فرصت‌هاست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی‌اکبر رضایی، در حاشیه سمینار فرصت‌های تجاری غرب آفریقا با تمرکز بر سنگال که توسط موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران برگزار شده بود به تریبون‌نیوز گفت:‌ «قاره آفریقا، قاره فرصت‌هاست و امروز این فرصت دست داد تا این موضوع را به افراد علاقه‌مند به تجارت با کشورهای این منطقه به اشتراک بگذاریم.» او افزود: «رشد اقتصادی قابل توجهی‌ای در کشورهای آفریقایی وجود دارد و بعضی از این کشورها سال‌هاست که رشد اقتصادی ۲ رقمی را تجربه می‌کنند.»

رئیس اداره سوم آفریقا براین باور است که جمعیت ۱/۵ میلیاردی آفریقا بازار گسترده‌ای را فراهم آورده و توجه تجار را به خود جلب کرده است. رضایی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ رشد اقتصادی کشورهای آفریقایی ۳/۹ بوده و پیش‌بینی می‌شود که در سال‌ آینده میلادی این رشد اقتصادی به رقم ۴/۲ تا ۴/۵ برسد.

رضایی معتقد است که وظیفه دولت و نهادهای دولتی این است که پیش‌‌داوری‌های موجود درباره قاره آفریقا را برطرف کند. او در این باره به تریبون‌نیوز گفت: «وظیفه ما به عنوان کارگزاران دولتی و متولیان امر در حوزه آفریقا این است ظرفیت‌های موجود درباره این قاره را فارغ از پیش‌داوری‌های موجود به بخش خصوصی اعلام کنیم.» اصلاح تصویری سیاه درمورد آفریقا که با فقر و تنگدستی همراه است، از دیگر نکاتی بود که رضایی به آن‌ها اشاره کرد. او همچنین قاره آفریقا را مکان مناسبی برای توجه به حوزه انرژی‌های نو مانند انرژی‌های خورشیدی دانست. رئیس اداره سوم آفریقا در پایان صحبت‌های خود توضیح داد که دولت سیزدهم به مسئله آفریقا و فرصت‌های تجاری این منطقه توجه ویژه‌ای داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها