کد خبر: 701725
تاریخ انتشار :

در ساختمان‌های لوکس از چه سنگ‌هایی استفاده می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از بهترین مصالح برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان‌ها قطعا سنگ‌ها هستند. انواع مختلف از این مصالح پرکاربرد وجود دارند که بسته به فضای ساختمان قابل استفاده می‌باشند. لوکس‌ترین سنگ‌های ساختمان مانند سنگ مرمریت برای نمای داخلی و بیرونی و سنگ پله در ساختمان‌هالی مجلل به کار می‌روند. زیبایی و جلوه‌ای که به کمک این مصالح در ساختمان ایجاد می‌شود قطعا چشمگیر و خاص خواهد بود. انواع مختلفی از سنگ‌های لوکس  ساختمانی در انبار سنگ آتا سنگ واقع در اصفهان موجود است. استعلام موجودی و قیمت سنگ نما و سایر سنگ‌های ساختمانی از وب سایت مجموعه امکان پذیر است.

d1

چرا استفاده از سنگ در ساختمان‌های لوکس پیشنهاد می‌شود؟

سنگ‌ها همیشه از مصالح برجسته در صنعت ساخت و ساز محسوب شده‌اند. به کمک این مصالح معدنی و طبیعی پوسته‌ای بسیار زیبا و گیرا در ساختمان‌ ایجاد می‌شود. تنوع نوع سنگ‌های ساختمانی استفاده از آن‌ها را در طیف وسیعی از ساختمان‌ها ممکن می‌سازد. علاوه بر این موارد سنگ‌های ساختمانی مزایای زیادی دارند که به کاربرد گسترده از آن‌ها موجب شده است. مزایای استفاده از سنگ در ساختمان عبارتند از:

  • جذابیت و زیبایی هرچه بیشتر ساختمان: نمای بیرونی و داخلی ساختمان با استفاده از لوکس‌ترین سنگ‌های ساختمان شکل و شمایل مسحور کننده به خود می‌گیرد. به همین خاطر انتخاب اول در ساختمان‌های مجلل و باشکوه قطعا سنگ‌هایی نظیر سنگ مرمریت و گرانیت می‌باشند.   
  • مقاومت بسیار بالای سنگ‌های ساختمانی: یکی دیگر از دلایل استفاده از سنگ در ساختمان استحکام و مقاومت بسیار زیاد آن‌ها است. در نتیجه عمر طولانی ساختمان با استفاده از سنگ‌های باکیفیت و مرغوب تضمین می‌شود.
  • بازده بسیار بالا: به کار بردن سنگ در ساختمان به ویژه سنگ‌های لوکس و مرغوب ارزش کلی ساختمان را افزایش می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت سنگ‌های ساختمانی بازده بسیار بالایی دارند.

می‌باشد. 

کاربردهای رایج سنگ‌های ساختمانی

در گذشته سنگ از مصالح اصلی در ساخت ساختمان و سازه به شمار می‌رفت. امروزه اما کاربرد و جایگاه استفاده از سنگ‌ها تا حدی تغییر کرده است. بیشترین مورد استفاده از سنگ در ساختمان مربوط:

  • سنگ نما ساختمان
  • سنگ داخل ساختمان

می‌شود. البته هر کدام از این دو کاربرد از دید یک معمار و طراح دکوراسیون دنیایی از ایده و کاربرد به شمار می‌رود. به عنوان مثال سنگ‌کاری در بخش داخلی ساختمان شامل قسمت‌هایی همچون:

  • سنگ‌کاری کف ساختمان
  • سنگ‌کاری دیوارها
  • سنگ پله
  • سنگ ستون

می‌گردد. به ویژه در ساختمان مجلل‌تر و لوکس‌تر استفاده از سنگ‌های گران قیمت و خاص در بخش‌های مختلف کاربرد ویژه‌ای دارد. در ادامه به سنگ‌هایی که در ساختمان‌های لوکس استفاده می‌شود اشاره می‌کنیم.

d2

معرفی لوکس‌ترین سنگ‌های ساختمان

در ساختمان‌های مجلل و لوکس اغلب از مصالح باکیفیت و خاص نظیر سنگ‌ استفاده می‌شود. اما هر نوع سنگی برازنده ساختمان‌های مجلل نیست. نوع سنگ انتخابی باید متناسب با جلوه‌ی ساختمان بوده و کیفیت بالایی داشته باشد. ویژگی‌های سنگ‌های لوکس ساختمانی اعم از:

  • مقاومت در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر زلزله
  • مقاومت در برابر آتش
  • مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالا

می‌باشد. بنابراین باید در بین مرغوب‌ترین و البته گران قیمت‌ترین انواع سنگ آن‌ها انتخاب کرد. در این بخش به معرفی تعدادی از محبوب‌ترین سنگ‌های مورد استفاده در ساختمان‌های لوکس می‌پردازیم. 

1- سنگ گرانیت

یکی از معروف‌ترین و مرغوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی سنگ گرانیت به ویژه گرانیت سیاه است. از این سنگ بیشتر در ساختمان‌های مدرن و لوکس استفاده می‌شود. این سنگ از انواع سنگ‌های رسوبی به شمار می‌رود که در کوهستان‌ها یافت می‌شود. در ساختمان بسیاری از کلیساها و کاخ‌های معروف جهان از این سنگ استفاده شده است. به همین خاطر گرانیت را می‌توان به عنوان یکی از سنگ‌های ساختمانی لوکس معرفی نمود. مقاومت سنگ گرانیت در برابر فشار و دمای بالا و رطوبت زیاد بوده و انتخابی ایده‌آل در ساختمان‌های مجلل می‌باشد. سنگ گرانیت از گران‌ترین سنگ‌های ساختمانی محسوب می‌شود.

2- سنگ مرمریت

مرمریت نوعی سنگ رسوبی است که از کربنات و کلسیم و کریستال تشکیل شده است. توجه داشته باشید سنگ مرمریت با سنگ مرمر متفاوت است. مقاومت سنگ مرمریت به اندازه گرانیک نیست و به همین دلیل بیشتر در کاربردهایی نظیر:

  • سنگ پله
  • تزیین دیوارها
  • کابینت و کانتر آشپزخانه
  • روشویی سرویس‌های بهداشتی

استفاده می‌شود.

3- سنگ مرمر

یکی دیگر از انواع سنگ‌های طبیعی که در صنعت نیز کاربرد دارد سنگ مرمر است. این سنگ به دلیل وجود الگوهای طبیعی خاص از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار است. یکی از مصارف این سنگ در کاربردهای دکوراتیو ساختمانی است. ساختار سنگ مرمر به گونه‌ای است که مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و فشار دارد. سنگ مرمر به عنوان یکی از لوکس‌ترین سنگ‌های ساختمان رنگ‌بندی متنوعی دارد. به همین دلیل در ایجاد طرح‌های خلاقانه و شیک در داخل ساختمان مورد توجه می‌باشد.

d3

4- سنگ تراورتن

این سنگ نیز از انواع رسوبی محسوب می‌شود و در ساختمان‌سازی و معماری کاربرد زیادی دارد. الگوها و رنگ‌های مختلفی از سنگ تراورتن وجود دارد که موجب کاربرد بیشتر آن در ساختمان می‌شود. معماران و طراحان داخلی از این سنگ در قسمت‌های مختلفی از ساختمان مانند:

  • نمای بیرونی ساختمان
  • سنگ فرش
  • پل
  • دکوراتیو داخل ساختمان

استفاده می‌کنند. قیمت این سنگ به رنگ و نوع آن نیز بستگی زیادی دارد. اما در حالت کلی تراورتن از جمله گران‌ترین و جذاب‌ترین سنگ‌های ساختمانی می‌باشد.      

5-  سنگ آندزیت

وجود شکل‌های مختلفی از سنگ آندزیت باعث شده مورد توجه طراحان ساختمان قرار بگیرید. این سنگ به دلیل مقاومت و استحکام بالای خود در صنعت ساختمان سازی کاربرد گسترده‌ای دارد. در سازه‌هایی که فشار و کشش زیادی را باید متحمل شوند از سنگ آندزیت استفاده می‌شود. نمای ساختمان، پوشش‌دهی فضاهای باز و پل‌ها از عمده کاربردهای این سنگ مرغوب و لوکس هستند.

با شناخت بهترین و مناسب‌ترین سنگ‌ها برای ساختمان‌های لوکس انتخاب راحت‌تری خواهید داشت. برای خرید مرغوب‌ترین انواع سنگ با قیمت‌های مناسب از مجموعه آتاسنگ با کارشناسان فروش مجموعه تماس بگیرید.

سخن پایانی

سنگ‌ها بخش جدایی‌ناپذیر و کاربردی در ساختمان‌ها بوده و هستند. در هر ساختمان باید از سنگ مناسب آن استفاده کرد. در ساختمان‌های خاص باید از لوکس‌ترین سنگ‌های ساختمان کمک گرفت. کیفیت، مقاومت و زیبایی این سنگ‌های ساختمانی بسیار زیاد است. آتا سنگ عرضه کننده انواع متنوع سنگ‌های ساختمانی در اصفهان آماده تامین سفارش‌های شما می‌باشد.  

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها