کد خبر: 721694
تاریخ انتشار :

روش پاک کردن لکه شیر کم چرب خشک شده روی فرش

ما معتقدیم که گریه کردن برای لکه شیر کم چرب خشک شده روی فرش، فایده ای ندارد. این اتفاق برای هر کسی ممکن است رخ دهد. اما اگر چه دلیلی برای گریه کردن وجود ندارد اما به هر حال همه ما می دانیم که شیر ریخته شده روی فرش می تواند واقعا بدبو باشد و لکه زشتی روی فرش تان ایجاد کرده باشد.

روش پاک کردن لکه شیر کم چرب خشک شده روی فرش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

لکه شیر حتی اگر به اندازه سرسوزن کوچک هم باشد، چون در جذب باکتری ها عالی عمل می کند، به مرور بوی بدی می گیرد و می تواند لکه محکم تری ایجاد کند. پس اگر شما هم به دنبال پیدا کردن یک راه حل برای تمیز کردن لکه شیر کم چرب خشک شده روی فرش تان هستید، مراحل گفته شده در این مقاله را دنبال کنید.

22

مراحل تمیز کردن شیر کم چرب خشک شده روی فرش

هیچوقت نگویید حالا که لکه شیر روی فرش خشک شده پس دیگر تفاوتی نمی کند که چه زمانی آن را پاک کنم. چون هرچه سریع تر لکه خشک شده را پاک کنید، باکتری های کمتری به آن جذب شده و در آن رشد می کنند. بنابراین بوی کمتری می گیرد. هرچه لکه بیشتر بماند، باکتری های بیشتری روی آن جمع شده و بنابراین بوی بیشتری در خانه تان ایجاد می کند. پس اگر نمی توانید این کار را خودتان انجام دهید، می توانید از خدمات قالیشویی در جوادیه استفاده نمایید.

لکه را پاک کنید

اولین اقدامی که باید انجام دهید، پاک کردن لکه خشک شده روی سطح فرش است. برای این منظور ابتدا یک قاشق یا کارد کره خوری بردارید. با کناره های کارد یا لبه های قاشق، سعی کنید اضافات روی سطح فرش را بتراشید. مراقب باشید که به الیاف آسیب نرسانید. حتما بعد از اینکه هر بار تراشیدن را انجام دادید، با یک دستمال تراشه های شیر خشک شده را کنار بزنید تا بتوانید کارتان را هر چه بهتر انجام دهید.

جاروبرقی بزنید

پس از اینکه لکه را کاملا تراشیدید، باید جاروبرقی بکشید. با جاروبرقی لکه های جدا شده از فرش را از بین ببرید. اگر جاروبرقی نکشید، در مرحله بعد این تکه های جدا شده، با آب حل می شوند و لکه دیگری ایجاد می کنند. پس مهم است که جاروبرقی کشیدن را به خوبی انجام دهید و تمام تکه ها را از روی فرش جمع کنید. بهتر است جاروبرقی را در سطح بزرگ تری انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام تکه های شیر کم چرب خشک شده که از فرش جدا شده اند، از بین بروند.

یک ترکیب آماده کنید و محل را تمیز کنید

یک فنجان آب سرد بردارید. یک یا دو قطره مایع ظرفشویی در آن بریزید. ترکیب را حل کنید. حالا با یک مسواک قدیمی یا یک دستمال یا حتی یک تکه پارچه تمیز، سعی کنید از محلول بردارید و روی لکه بزنید. مطمئن شوید که لکه را به خوبی تمیز می کنید. فقط به یاد داشته باشید که در این مرحله نباید زیاد از حد لکه را مالش دهید. الیاف فرش آسیب پذیرند و ممکن است خارج شوند. با حرکات ملایم دست، سعی کنید تا لکه را تمیز کنید.

همچنین دقت کنید که آب بیش از حد ریختن روی فرش، باعث دیرتر خشک شدن فرش تان می شود. پس زیاد از حد آب روی فرش نریزید.

پس از اینکه مطمئن شدید دیگر شیری از فرش به دستمال نمی چسبد، به مرحله بعدی بروید.

23

شستشوی لکه فرش

از آب تمیز و تازه برای شستشوی ناحیه ای که تازه تمیز کرده اید، استفاده کنید. می توانید یک ظرف را از آب تمیز پر کنید. یک دستمال یا ابر تمیز بردارید. ابر را مرطوب کنید. حالا ابر مرطوب را به محل تمیز شده فرش بزنید.

این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه کاملا از بین برود و دیگر شیر و مایع ظرفشویی داخل الیاف باقی نمانده باشد. این موضوع را هم می توانید از تمیز ماندن ابر متوجه شوید. اگر پس از اینکه ابر مرطوب را به فرش زدید و با فشارهای ملایم فرش را تمیز کردید، ابرتان دیگر کثیف نشد، یعنی شیر کاملا از فرش خارج شده است.

خشک کردن فرش

مرحله خشک کردن باید با وسواس بیشتری نسبت به مراحل قبلی انجام شود. برای خشک کردن به یک ابر خشک و تمیز یا یک حوله نیاز دارید. حوله را بردارید. به محل خیس تازه تمیز شده بزنید. سعی کنید با فشارهای ملایم، آب اضافی را از فرش خارج کنید. هر چه در انجام این کار، بهتر عمل کنید، خشک شدن فرش سریع تر انجام شده و مانع از کپک زدن آن می شوید.

اگر لکه خیلی بزرگ بوده و مجبور شده اید آب زیادی روی فرش بریزید (فرش زیاد از حد خیس شده) بهتر است از یک سشوار کمک بگیرید. سشوار را در فاصله بیست سانتی متری از فرش بگیرید. روی حالت گرم دور کند گذاشته و سعی کنید فرش را خشک کنید. تا خشک شدن کامل فرش، روی آن راه نروید.

اگر بعد از خشک شدن، هنوز لکه را می بینید، با قالیشویی در کیانشهر تماس بگیرید.

شستشوی فرش در جلفا و امیریه

اگر به ه دلیلی نتوانستید خودتان در منزل، فرش را تمیز کنید، بهتر است وارد وبسایت قالیشویی توحید شده و خدمات موردنظر خود را به راحتی و به صورت آنلاین تنها با چند کلیک در منزل، سفارش دهید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پس از فیکس کردن سفارش، تنها در 72 ساعت، خدمات موردنظر را به شما ارائه می نمایند.

همچنین قالیشویی توحید خدمات موکت شویی و مبل شویی در محل را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. پس دیگر نگران آلودگی های مربوط به فرش، موکت و مبلمان تان نباشید.

24

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌های قالیشویی است و خدمات پیشرفته خود را به سرتاسر تهران ارائه می دهد. خدمات شستشوی انواع فرش و موکت های شما با دستگاه‌های قالیشویی مکانیزه و اتوماتیک انجام می‌شود. ما با استفاده از دستگاه‌های مدرن، توانسته ایم شستشوی فرش و قالی های شما را تسریع ببخشیم و بنابراین رضایت خاطر مشتریان مان را فراهم نماییم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها