کد خبر: 727914
تاریخ انتشار :

کاوش در شهر قدیمی و رنگارنگ پوکت

کاوش در شهر قدیمی و رنگارنگ پوکت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

هنگام بازدید از پوکت، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، رفتن به ساحل، قدم زدن در امتداد سواحل شنی و غرق شدن در آفتاب گرم است. خوب، در اینجا یک راز کوچک وجود دارد: پوکت چیزهای بیشتری نسبت به آنچه که به نظر می رسد وجود دارد.

قبل از اینکه تور تایلند و شهر پوکت به یکی از پرطرفدارترین جزایر گرمسیری جهان تبدیل شود، به دلیل صنعت معدن قلع شهرت داشت. در قرن هفدهم، معدنچیان و بازرگانان خارجی به این جزیره گرمسیری هجوم آوردند تا در این پروژه پر رونق شرکت کنند. در نتیجه، پوکت به دیگ ذوب فرهنگ ها و سنت های مختلف تبدیل شد که امروزه نیز مشهود است.

در واقع، چیزهای بیشتری برای کشف در این بهشت ​​گرمسیری در کنار سواحل با تور ارزان تایلند وجود دارد، و هیچ مکانی بهتر از شهر قدیمی پوکت برای کشف سمت دیگر جزیره وجود ندارد  .

شهر قدیمی پوکت واقع در بخش جنوب شرقی جزیره، درست در مرکز پایتخت جزیره، از طریق اتوبوس، توک توک، تاکسی یا وسایل نقلیه کرایه ای از سواحل برتر جزیره به راحتی قابل دسترسی است . خدمات شاتل نیز برای گردشگران تور پوکت که از استراحتگاه ها یا ویلاهای خصوصی اطراف پوکت به این شهر تاریخی سفر می کنند در دسترس است. پس از رسیدن به آنجا، می توانید به راحتی قدم بزنید و مقصد را با پای پیاده کشف کنید.

 

آیا به زودی به تور پوکت سفر می کنید؟ به خواندن ادامه دهید تا درباره فعالیت های سرگرم کننده ای که باید در شهر قدیمی پوکت از آنها استفاده کنید بیشتر بدانید.

آشپزی را کاوش کنید

شهر قدیمی پوکت دارای رستوران‌های مهمی است که غذاهای سنتی تایلندی و غذاهای اصلی بین‌المللی را ارائه می‌کنند. ماجراجویی شما تنها با امتحان غرفه‌های دستفروشان فوق‌العاده  که ، رشته فرنگی، برنج مرغ و سیخ گوشت می‌فروشند، کامل می‌شود  . اما اگر می‌خواهید چیز کمی شیک‌تر را امتحان کنید، رستوران‌های متنوعی برای غذاخوری‌های خوب در این منطقه وجود دارد.

اگر هوس غذاهای اصیل تایلندی مانند کاری خرچنگ و نودل برنجی دارید، به رستوران Blue Elephant  یا  One Chun بروید از سوی دیگر، اگر می‌خواهید غذاهای ترکیبی تایلندی-چینی مانند نودل هوکین، ساتای خوک و وونتون را امتحان کنید،  رستوران  Mee Ton Poe را ببینید که از سال 1946 در اطراف جزیره وجود دارد. یکی دیگر از رستوران‌های معروف در این منطقه O Cha است. روت ، که به خاطر سوپ رشته گوشت گاو مورد تایید میشلین که بیش از 30 سال مورد علاقه مردم بوده است، مشهور است.

فرهنگ کافه را کشف کنید

اگر به دنبال مکانی برای خوردن تنقلات سبک یا نوشیدنی‌های تازه هستید، کافه‌های شهر قدیمی پوکت را بررسی کنید. این شهر به‌خاطر کافه‌های متنوع و مد روز، کافی‌شاپ‌ها، و بستنی‌فروشی‌هایش معروف است که آن را به مکانی ایده‌آل برای کافه‌بازی تبدیل کرده است. هر کافه جذابیت خاصی را ارائه می دهد که مشتریان را مجذوب خود می کند و آنها را به شرکت در تجارت خود دعوت می کند.

به‌عنوان مثال، Bookhemian به‌خاطر فضای داخلی زیبایی‌شناسانه‌اش که مجموعه‌ای از کتاب‌ها و آثار هنری را به نمایش می‌گذارد، شهرت دارد، در حالی که  ایستگاه قهوه قدیمی پوکت  نمایشی نمادین از رادیوهای قدیمی دارد.

گذشته از فضای داخلی دنج و جذاب، بسیاری از این کافه ها نوشیدنی ها، قهوه و شیرینی های باکیفیت را نیز ارائه می دهند که می توانند با بزرگترین کافه های زنجیره ای جهان رقابت کنند.یکی از نمونه‌های کافی شاپ معروف در شهر قدیمی پوکت است که قهوه‌های بی‌نظیر را ارائه می‌دهد، در حالی که  Tera Boulanger  به داشتن برخی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها در تور پوکت نیز معروف است.

معماری و نقاشی های دیواری چینی-پرتغالی را تحسین کنید

در حین قدم زدن در اطراف شهر قدیمی پوکت، نمی توان معماری منحصر به فرد چینی-پرتغالی آن را تحسین کرد که سبک های سنتی اروپایی را با طرح های رنگارنگ و پیچیده چینی ترکیب می کند و جاذبه فرهنگی جذاب پوکت را به گردشگران تور تایلند ارائه می دهد .

جدای از معماری، خیابان های شهر قدیمی پوکت نیز به لطف آثار هنری و نقاشی های دیواری نقاشی شده بر روی دیوارها که زندگی و تاریخ پوکت را به تصویر می کشند، زنده می شوند. برخی از چشمگیرترین نقاشی های دیواری را می توان در امتداد  جاده دیبوک ،  جاده فانگ نگا و  جاده تالانگ یافت . آنها بهترین نقاط را برای گرفتن عکس ارائه می دهند!

26

از موزه ها دیدن کنید

اگر می‌خواهید درباره فرهنگ و تاریخ غنی پوکت بیشتر بدانید، به موزه‌هایی مانند  موزه تایلند هوآ ،  موزه ملی تالانگ و  موزه پراناکان پوکت بروید.

فروشگاه‌های قدیمی و مجموعه‌های هنرمندان محلی را بررسی کنید

چندین ساختمان چینی-پرتغالی در این منطقه به فروشگاه تبدیل شده اند، بنابراین این فرصت عالی برای خرید است. به خاطر داشته باشید که برای به دست آوردن یادگاری های منحصر به فرد و چشم نواز از سفر خود به مغازه هایی که سرامیک های سنتی، صنایع دستی، باتیک، جواهرات، کتاب ها و آثار هنری می فروشند سری بزنید.

از یکشنبه بازار شب خرید کنید

اگر به چیزی بیش از خرید در صبح نیاز دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید گزینه های بیشتری در عصر در دسترس است. هر یکشنبه، جاده Thalang با بازار خیابانی پوکت یکشنبه یا به قول محلی‌ها «Lard Yai» به پناهگاه خریداران تبدیل می‌شود  . این بازار خیابانی شبانه 360 متری بدون شک یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر قدیمی پوکت است که می توانید بهترین معاملات را در مورد سرامیک، اقلام مد، لوازم جانبی، صنایع دستی و موارد دیگر دریافت کنید!

در حالی که اینجا هستید، باید غرفه‌های غذافروشی غذاهای خیابانی اصیل تایلندی را نیز بررسی کنید و اجرای خیابانی پر جنب و جوش برخی از هنرمندان با استعداد شهر را تماشا کنید. این بازار نمادین یکشنبه شب از ساعت 4 بعد از ظهر تا 10 شب باز است، بنابراین زمان زیادی برای گشت و گذار و خرید وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها