کد خبر: 732294
تاریخ انتشار :

برای خرید دیگ بخار به کجا مراجعه کنیم؟

دیگ بخار یا همان دیگ آبداغ از تجهیزات صنعتی با کاربردهای متنوع در تولید هستند. خیلی‌ها در ابتدا تصور می‌کنند که دیگ بخار و دیگ آب گرم دو وسیله یکسان هستند اما در واقعیت این‌گونه نیست! در این مطلب ما به تعریف دیگ بخار می‌پردازیم و مرجع معتبری را برای خرید این تجهیزات معرفی می‌کنیم.

برای خرید دیگ بخار به کجا مراجعه کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

تعریف دیگ بخار

دیگ بخار یکی از تجهیزات صنعتی است که در آن ماده سیال دیگر آب نیست بلکه بخار آن است! این دیگ با استفاده از انرژی حاصل از سوخت‌های فسیلی کار می‌کند. در دیگ بخار، حرارت بسیار زیادی به آب داده می‌شود تا به دمایی فراتر از جوش (100 درجه سانتی گراد) برسد و بخار با دمای بالا تولید شود. این بخار در صنایع مختلف برای کارکردهای متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های دیگ بخار چیست؟

حالا که با تعریف دیگ بخار آشنا شدیم، زمان آن است که به ویژگی‌های مطلوب آن و کاربردش بپردازیم.

دمای سیال: در دیگ بخار، از بخار آب و صورت گاز استفاده می‌شود. دما در دیگ بخار می‌تواند تا بیش از 200 درجه سانتی گراد هم بالا برود.

فشار: دیگ بخار یا آب داغ، به دلیل افزایش دما، فشار بالایی بر روی آب اعمال می‌کند. در برخی از گونه‌های دیگ بخار سقف 160 اتمسفر برای فشار در نظر گرفته می‌شود.

کاربرد اصلی: دیگ بخار بیشتر برای استفاده در فرآیندهای صنعتی و صنایع، خصوصا صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید موادغذایی، گلخانه‌ها، پرورش قارچ و ... از اصلی‌ترین کاربردهای دیگ بخار هستند.

امنیت: دیگ بخار را معمولا بخاطر خطر بالایی که دمای بسیار بالای بخار دارد تحت پروتکل‌های ایمنی خاص مورد استفاده قرار می‌دهند و باید از استانداردهای متنوعی پیروی کنید.

قیمت و هزینه نگهداری: به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌تر و سیستم سنگینی که دیگ بخار دارد هم در خرید و هم در نگهداری مبالغ بالایی را به خریداران خود متحمل خواهد کرد که البته با توجه به کاربرد گسترده آن، ارزشش را دارد!

2

نکات مورد توجه در خرید دیگ بخار

برای خرید دیگ بخار باید به ویژگی‌های ارائه شده توسط این محصول توجه کنید. ویژگی‌هایی که وابسته به کاربری دیگ بخار باید بررسی و تعیین شوند.

ظرفیت دیگ بخار: ظرفیت دیگ بخار معمولا بر حسب BTU تعیین می‌گردد. این شاخص میزان انرژی مورد نیاز برای افزایش یک پوند آب به میزان یک درجه فارنهایت را تعریف می‌کند. از دیگر واحدهای تعریف کننده ظرفیت می‌توان به اسب بخار اشاره کرد.

راندمان: می‌توان گفت که مهم‌ترین فاکتور در خرید دیگ بخار راندمان آن است. به صورت استاندارد این مورد را با بازده مصرف سوخت سالانه یا AFUE اندازه‌گیری می‌کنند. به طور کلی دیگ‌های بخار با رتبه AFUE  بالای 85 به عنوان یک دیگ بخار استاندارد در نظر گرفته می‌شود و هر چقدر این عدد بالاتر باشد، نشان‌گر کیفیت و بازده بهتر دیگ بخار است.

تهویه دیگ بخار: یکی دیگر از فاکتورهای مهم است که باید به آن توجه کرد.

جنس بدنه : عموما دیگ‌های بخار را با سه جنس چدن، فولاد و استیل می‌سازند. جنس چدن معمولا برای ظرفیت‌های پایین مناسب است. دیگ‌های بخار با جنس فولاد از استحکام و ظرفیت بیشتری برخوردارند و قیمت بالاتری هم دارند. مرغوب‌ترین نوع دیگ بخار هم از جنس استیل است که بسیار کیفیت بالاتری دارد و در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگ بخار از کجا تهیه کنیم؟

در زمینه خرید دیگ بخار، به دلیل تولید و عرضه زیاد آن در ایران، انتخاب‌های زیادی خواهید داشت. اگر به دنبال یک مرجع مطمئن با ضمانت کیفیت هستید، پیشنهاد این است که به سراغ مشهد بویلر بروید. مشهد بویلر عرضه کننده انواع تجهیزات صنعتی است. علاوه بر دیگ بخار، شما برای خرید دیگ آب گرم و خرید دیگ روغن داغ هم می‌توانید از این مجموعه بهره ببرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندی ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها