کد خبر: 656088
تاریخ انتشار :

آیا تحصیل در استرالیا برای دانشجویان رایگان است؟

آیا تحصیل در استرالیا برای دانشجویان رایگان است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

معمولا دانشجویانی که به دنبال تحصیل و ارتقا مدرک تحصیلی شان هستند، با در نظر گرفتن شرایط تحصیلی شان، دوست دارند تا در دانشگاه هایی تحصیل کنند که رتبه جهانی و رنکینگ بالایی را دارا هستند. از آنجایی که تحصیل در دانشگاه های معتبر با رنکینگ جهانی بالا می تواند آینده شغلی مناسبی را پیش روی دانشجویان قرار دهد، آنها بی صبرانه به دنبال راهی برای ورود به دانشگاه های معتبر می باشند. استرالیا، یکی از کشور های مناسب برای تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی است. به همین خاطر محبوبیت زیادی بین دانشجویان بین المللی دارد.

اگر شما هم یکی از افرادی باشید که قصد تحصیل در دانشگاه های بین المللی را دارد، قطعا از این موضوع آگاه است که اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر کار چندان آسانی نیست مگر آنکه شما دارای رزومه تحصیلی قوی و مناسبی باشید. شاید تا به حال به گوشتان خورده که تحصیل در فلان کشور رایگان است و این سوال برای تان به وجود آمده که چگونه تحصیل در برخی از کشور ها برای دانشجویان بین المللی رایگان می شود؟ و چگونه می توان شرایط تحصیل رایگان در کشور دیگری را به دست آورد؟

ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات جامعی را از تحصیل رایگان و چگونگی مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما با کسب آگاهی و اطلاعات لازم در زمینه تحصیل در کشور پیشرفته استرالیا، می توانید به اهداف خود در زمینه تحصیلی دست پیدا کنید و یا در دانشگاهی تحصیلات خود را ادامه دهید که از نظر خودتان مناسب و مدرک اخذ شده از آن دارای ارزش بسیار زیادی می باشد.

کشور استرالیا برای تحصیل

استرالیا یکی از کشور های مناسب برای تحصیل است. وجود دانشگاه های معتبر، رفاه اجتماعی بالا، وجود فناوری های پیشرفته، کیفیت بالای زندگی، تنوع نژادی و ویژگی هایی از این قبیل موجب محبوبیت بیشتر استرالیا نزد متقاضیان مهاجرت شده است. از آنجایی که اکثر دانشجویان به دنبال راهی برای تحصیل رایگان در کشور استرالیا هستند، در این رابطه باید بگوییم، استرالیا جز کشور هایی که تحصیلات رایگان به دانشجویان ارائه می دهند، نیست.

از آنجایی که زبان رسمی این کشور انگلیسی است، معمولا تمامی دانشجویان می توانند تسلط مناسبی را بر روی این زبان پیدا کنند، به همین خاطر اگر استرالیا تحصیلات رایگان در اختیار دانشجویان قرار می داد، رقابت در این موضوع بسیار پیچیده و سخت می شد؛ اما از آنجایی که دولت این کشور به فکر دانشجویان و هزینه های تحصیلی آنان است، بورسیه های تحصیلی گوناگون و متنوعی را ارائه کرده که دانشجویان واجد شرایط می توانند از آن بهره مند شوند. از سوی دیگر برخی از این بورسیه های تحصیلی، می تواند تمامی هزینه ای تحصیلی دانشجو را تامین نماید که با این وجود تحصیل دانشجو در استرالیا رایگان به حساب می آید.

البته موضوع دیگری که برای دانشجویان بین المللی بسیار حائز اهمیت واقع می شود، هزینه های زندگی در استرالیا است. از آنجایی که هزینه های زندگی در برخی از شهر های استرالیا بالاست، دانشجویان ترجیح می دهند که کشور دیگری را برای زندگی و تحصیل انتخاب نمایند. برای مثال کشور ایتالیا یکی از کشور های مناسب هم برای تحصیل و هم برای زندگی است. به همین خاطر سالانه متقاضیان مهاجرت به ایتالیا 2022 رو به افزایش می باشد. هزینه های تحصیلی و زندگی پایین، در کشور ایتالیا موجب محبوبیت این کشور نزد بسیاری از دانشجویان بین المللی شده است.

2

تحصیل در مقاطع مختلف استرالیا

تحصیل در کشور استرالیا، در تمامی مقاطع امکان پذیر بوده و آنها حتی اجازه کار نیمه وقت نیز در حین تحصیل دارا هستند. این اجازه کار جهت تامین هزینه های زندگی افراد و هزینه های تحصیلی می باشد. تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در استرالیا امکان پذیر است. در تمامی این مقاطع دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند. البته بورسیه های ارائه شده در مقاطع کارشناسی بسیار محدود و ظرفیت بسیار پایینی دارد. به همین خاطر تنها دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی قوی هستند، امکان دریافت این نوع بورسیه را دارند.

رزومه تحصیلی قوی شامل مقالات بین المللی، پژوهش ها، تحقیقات، دست آورد های علمی، نمرات بالا، اختراع و... می باشد. البته در سایر مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، بورسیه های گوناگونی ارائه شده است که دانشجویان می توانند با رزومه تحصیلی مناسب و نمرات بالایی که کسب کرده اند آن را دریافت کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا

دانشجویان بین المللی برای اینکه بتوانند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند، در درجه اول باید نسبت به اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های استرالیا اقدامات لازم را انجام دهند. برای اخذ این نامه، دانشجو باید رزومه تحصیلی خود را به همراه سوابق کاری به دانشگاه های استرالیا ارسال نماید. در صورتی که رزومه تحصیلی شما مورد تایید دانشگاه باشد، برای شما نامه پذیرش صادر می گردد. شما با در دست داشتن نامه پذیرش تحصیلی، مدرک زبان در حد آیلتس، مدرک تحصیلی ماقبل و... می توانید نسبت به اخذ ویزا تحصیلی اقدام نمایید.

البته برای تدوین رزومه تحصیلی بهتر است از وکیل مهاجرت به استرالیا کمک بخواهید. معمولا وکلا رسمی و معتبر با تجربه ای که دارا هستند، می توانند به گونه ای رزومه تحصیلی شما را تدوین کنند که مورد قبول دانشگاه های استرالیا باشد. به همین خاطر بهتر است که کار را دست فردی بسپارید که علاوه بر آشنایی با قوانین و مقررات بین الملل بتواند شما را به هدف تحصیلی تان برساند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در استرالیا

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، شما لازم است که نامه پذیرش تحصیلی خود را دریافت نمایید. معمولا اخذ نامه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بسیار راحت تر از مقطع دکترا می باشد. از آنجایی که متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکترا به رزومه علمی و تحصیلی قوی نیاز دارند، در تمامی موارد نمی توانند از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا نزدیک به 2 الی 3 سال به طول می انجامد.

در این مقطع شما اجازه کار به صورت پاره وقت را دارا هستید. همچنین می توانید بورسیه های تحصیلی متنوعی را نیز دریافت نمایید. در مقطع دکترا از آنجایی که استاد راهنما یا سوپروایزر باید رزومه تحصیلی تان را تایید کند، کار تان کمی مشکل می شود. البته در صورتی که شما دارای رزومه قوی باشید، بی برو برگشت شما را تایید خواهند کرد. تحصیل در مقطع دکتری در استرالیا نزدیک به 4 سال به طول می انجامد که شما پس از فارغ التحصیلی می توانید به کشور خود بازگردید و یا در آن کشور مشغول به کار شوید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها