کد خبر: 686299
تاریخ انتشار :

کاخ سفید: کنگره از کمک بیشتر به اوکراین حمایت خواهد کرد

کاخ سفید در میانه مخالفت فزاینده جمهوریخواهان با کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین اعلام کرد که کنگره از کمک بیشتر به کی‌یف حمایت خواهد کرد.

کاخ سفید: کنگره از کمک بیشتر به اوکراین حمایت خواهد کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که دولت جو بایدن به اوکراین و دیگر متحدان اروپایی گفته است که برغم مخالفت‌های جمهوریخواهان، یک حمایت دو حزبی در رابطه با ادامه کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف وجود دارد.

نگرانی‌هایی در اوکراین و دیگر متحدان اروپایی آمریکا وجود دارد که جمهوریخواهان بیشتر و بیشتری همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2024 با کمک واشنگتن به کی‌یف مخالفت کنند.

سالیوان در اینباره گفت که حمایت‌های قوی از چهره‌های برجسته جمهوریخواه هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا برای ادامه کمک نظامی آمریکا به اوکراین وجود دارد.

بیشتر بخوانید

وضع اقتصادی آمریکا جمهوری‌خواهان را درباره کمک به اوکراین دو دسته کرد

بایدن: از اوکراین قاطعانه حمایت می‌کنیم / تحریم‌های چین را کاهش نمی‌دهیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: دیدگاه ما این است که (اوکراین و متحدان آمریکا در اروپا) اطمینان دارند که آمریکا همانطور که تعهد داده، همچنان در آنجا خواهد بود.

یک نماینده جمهوریخواه به تارنمای آکسیوس گفت که شاید آرای کافی از دو حزب برای تصویب کمک به اوکراین در یک سناریو فرضی وجود داشته باشد، اما مخالفت در این حزب برای رهبری جمهوریخواهان به جهت تصویب احتمالا بسیار گسترده است.

این نماینده که خواست نامش فاش نشود، افزود که تعداد زیادی از اعضای عالی رتبه حزب جمهوریخواه می‌گویند که آمریکا آنچه توانسته را انجام داده و اکنون نیاز به تمرکز بر روی برخی از مشکلات داخلی خود را دارد.

اندی هریس عضو رایزنش اوکراین در کنگره آمریکا هفته گذشته به پولیتیکو گفت که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیروز نمی‌شود. در حال حاضر یک بن بست وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها