کد خبر: 693572
تاریخ انتشار :

هشدار نسبت به طرح پنتاگون برای تجهیز تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

روزنامه واشنگتن پست به تشریح نگرانی‌ها از طرح پنتاگون برای ارسال تسلیحات توپخانه‌ای خطرناک به رژیم صهیونیستی پرداخت.

هشدار نسبت به طرح پنتاگون برای تجهیز تسلیحاتی رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، این روزنامه آمریکایی اعلام کرد، بیش از ۳۰ سازمان امدادی، حمایتی و مذهبی مستقر در ایالات متحده از جمله آکسفام آمریکا، عفو بین الملل و مرکز غیرنظامیان در منازعه (CIVIC) نسبت به طرح پنتاگون برای ارائه مهمات توپخانه ای ۱۵۵ میلی‌متری از انبار تسلیحات ویژه ایالات متحده ابراز نگرانی کردند.

این گروه‌ها در نامه خود نوشتند: در شرایط کنونی، اعطای مجوز دسترسی اسرائیل به این مهمات جنگی، حفاظت از غیرنظامیان، احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه و اعتبار دولت بایدن را تضعیف می کند.

نامه فعالان حقوق بشر منعکس کننده نگرانی فزاینده عمومی در مورد عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس است.

این گزارش می افزاید: مقامات گفته اند گلوله های توپخانه ای ۱۵۵ میلی متری را از انبار ذخیره جنگ در اسرائیل که برای تامین سلاح های ارتش ایالات متحده در منطقه و همچنین اروپا ذخیره شده به دست می‌آورند. پنتاگون از بیان اینکه آیا به برنامه خود برای ارائه گلوله های ۱۵۵ میلی متری از این ذخیره ادامه داده است یا خیر، خودداری کرد.

واشنگتن پست می نویسد: پنهان کاری بایدن در مورد انتقال تسلیحات به اسرائیل حتی نگرانی هایی در درون حزب دموکرات نیز به همراه داشته است. گروهی متشکل از ۲۶ سناتور دموکرات هفته گذشته از بایدن درخواست کردند تا اطمینان حاصل کند که حمایت ایالات متحده از اسرائیل توسط یک استراتژی محتاطانه پیش می رود. دموکرات‌های پیشرو نیز بایدن را برای شفافیت بیشتر درباره کمک‌هایی که به اسرائیل می کند، تحت فشار قرار داده اند.

این گروه ها همچنین به تایید اعلامیه بین المللی سال ۲۰۲۲ توسط دولت ایالات متحده با هدف محدود کردن استفاده از سلاح های انفجاری در مناطق شهری اشاره کرده و خواستار توقف اصابت مهمات جنگی به مدارس، بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها و اردوگاه‌های آوارگان شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها