کد خبر: 700787
تاریخ انتشار :

نجفی: جنبش عدم تعهد باید نقش فعالی در شکل دهی به نظم جدید جهانی ایفا کند

رضا نجفی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در نوزدهمین نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد در کام پا لا، اوگاندا به ایراد سخنرانی پرداخت.

نجفی: جنبش عدم تعهد باید نقش فعالی در شکل دهی به نظم جدید جهانی ایفا کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نجفی با تاکید بر اینکه این نشست مهم نشان دهنده همبستگی میان اعضای جنبش عدم تعهد و ارتقای همکاری میان اعضا برای حفظ منافع ملت‌ها است، تاکید کرد که چالش‌های کنونی و نوظهور نیازمند به کارگیری ظرفیت کامل جنبش برای حل آنها به شیوه ای موثر و مناسب است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل جهانی نیازمند راه حل های جهانی هستند، خواهان تقویت همبستگی و همکاری اعضا در حل مشکلات جهانی گردید و این همکاری را مستلزم اراده واقعی سیاسی همه دولت های جهان و از جمله اعضای جنبش عدم تعهد دانست.

نجفی ضمن تاکید بر اهمیت چندجانبه گرایی خاطرنشان کرد که جنبش عدم تعهد باید نقش فعالی در شکل دهی به نظم جدید جهانی ایفا کند.

بیشتر بخوانید

نجفی: ایران تنها کشور طرف متعهد برجام بوده و در مقابل، تروریسم اقتصادی آمریکا را دریافت کرده است

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بی‌سابقه کنونی فلسطین و ارتکاب فجیع ترین جنایات علیه مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی خواهان تجدید همبستگی جنبش عدم تعهد با مردم فلسطین شد و گفت پیام جنبش عدم تعهد باید رسا و واضح باشد و نشان دهیم که جنبش در کنار مردم فلسطین ایستاده است.

نجفی ضمن تاکید بر حمایت جنبش عدم تعهد از طرح درخواست آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری برای محاکمه رژیم صهیونیستی به ارتکاب نسل کشی علیه مردم غزه که بیانیه پایانی نشست سران درج شده، خواهان پایان فوری و بدون قید و شرط حملات رژیم به مردم غزه شد.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود همچنین با اشاره به اقدامات زورمدارانه یکجانبه آمریکا  و متحدانش بعنوان ابزار هژمونی غرب،  آن را نقض حقوق بشر ملت ها نامید و از اعضای جنبش خواست در مقابل تحریم ها بایستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها