کد خبر: 715076
تاریخ انتشار :

نای چل فا را ژ: غرب مسئول حمله روسیه به اوکراین است

رئیس حزب اصلاحات بریتانیا که در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور شرایط خوبی دارد در اظهاراتی غرب را مسئول جنگ روسیه علیه اوکراین دانست.

نای چل فا را ژ: غرب مسئول حمله روسیه به اوکراین است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نایجل فاراژ، رئیس حزب اصلاحات بریتانیا در سخنانی غرب را مسئول جنگ روسیه علیه اوکراین دانسته است.

رئیس حزب اصلاحات بریتانیا در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: ما جنگ را برانگیختیم. او بدین ترتیب اظهارات قبلی را تایید کرد. فاراژ در عین حال گفت که البته "ولادیمیر پوتین"، رهبر روسیه در جنگ اوکراین مقصر است.

فاراژ، نماینده قدیمی پارلمان اتحادیه اروپا، نقش کلیدی در پیشبرد پروژه برگزیت داشت. وی در انتخابات سراسری بریتانیا در 4 ژوئیه، در حوزه انتخابیه در شرق انگلیس در Clacton-on-Sea شرکت می کند، و بر اساس نظر سنجی ها شانس بالایی برای موفقیت دارد. در نظرسنجی‌ها، میزان محبوبیت اصلاحات بریتانیا و محافظه‌کاران حاکم اخیراً نزدیک‌تر و نزدیک‌تر شده‌اند.

فاراژ اعلام کرد که گسترش "همیشگی" اتحادیه اروپا و ناتو به سمت شرق به پوتین توجیهی برای جنگ داده است. به گفته وی رهبر کرملین توانست به مردم بگوید که غرب "به دنبال آنها" است. خود پوتین نیز از گسترش ناتو به سمت شرق به عنوان دلیلی برای حمله به اوکراین یاد می کند. نمایندگان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم از جمله، اظهارات مشابهی داشتند.

فاراژ همچنین از اظهارات مثبت قبلی درباره رهبر روسیه دفاع کرد. وی در سال 2014، سال الحاق کریمه، پوتین را سیاستمداری توصیف کرد که بیشتر از همه او را تحسین می کرد. فاراژ  گفت: من گفتم که او را به عنوان یک شخص دوست ندارم، اما او را به عنوان یک بازیگر سیاسی تحسین می‌کنم زیرا او توانسته است کنترل رهبری روسیه را در دست بگیرد.

در انگلیس اظهارات فاراژ باعث انتقادات بین حزبی شده است. جیمز کلورلی، وزیر کشور محافظه کار انگلیس در واکنش به این اظهارات گفت: فاراژ در حال تکرار "توجیه زشت پوتین برای تهاجم وحشیانه به اوکراین" است.

"جان هیلی"، سخنگوی حزب کارگر اپوزیسیون گفت که این اظهارات نشان می‌دهد که فاراژ برای هیچ مقام سیاسی در کشور ما مناسب نیست، چه رسد به اینکه به عنوان رهبر یک حزب جدی در پارلمان باشد.

حزب اصلاحات انگلیس شرایط بسیار خوبی در آستانه انتخابات پارلمانی انگلیس دارد.

در آستانه انتخابات پارلمانی انگلیس نظر سنجی‌ها شکست تلخی را برای حزب محافظه کار نخست وزیر انگلیس پیش بینی می‌کنند و نتایج جدیدترین نظر سنجی حتی از پیشی گرفتن حزب راستگرای پوپولیست اصلاحات از محافظه کاران خبر می‌دهد.

در این نظرسنجی اخیا منتشر شده توسط موسسه یووگو به نمایندگی از روزنامه تایمز، حزب پوپولیست اصلاحات بریتانیا UK با دو درصد افزایش به 19 درصد رسید و در رتبه دوم پس از حزب کارگر قرار گرفت.

حزب محافظه کار 14 سال است که در انگلیس قدرت را در دست دارد و در آستانه انتخابات تحت فشار زیادی قرار دارند. در نظرسنجی‌ها، محافظه‌کاران ماه‌هاست که از حزب مخالف کارگر عقب افتاده‌اند.

حزب اصلاحات بریتانیا حزب جدید نایجل فاراژ است که پیش از این رهبر حزب برگزیت Ukip بود. اصلاحات بریتانیا با مواضع سخت و ضد مهاجرتی خود می تواند آرای بیشتری را از محافظه کارها بدزدد.

محافظه کاران از سال 2010 بر بریتانیا حکومت می کنند. بر اساس نظرسنجی ها، حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات سراسری چهارم ژوئیه با شکستی جدی مواجه است. حزب کارگر خواهان بازگشت به قدرت است.

انتخابات پارلمانی اکنون در 4 جولای دراین کشور برگزار می شود. بر اساس نظرسنجی ها، سوناک، نخست وزیر محافظه کار در معرض خطر از دست دادن قدرت است. کیر استارمر، رهبر اپوزیسیون (حزب کارگر) می خواهد به مقر دولت در خیابان داونینگ 10 نقل مکان کند - حزب کارگر آخرین بار از سال 1997 تا 2010 نخست وزیر این کشور را تعیین کرد.

نایجل فاراژ (60)پوپولیست دست راستی که قبلاً تا حد زیادی خود را به حضور در رسانه ها محدود کرده بود، یک ماه قبل از انتخابات به طور شگفت انگیزی اعلام کرد که به عنوان رهبر حزب اصلاحات بریتانیا نامزد خواهد شد. او تاکنون در هفت تلاش برای عضویت در پارلمان لندن شکست خورده است. اما اکنون او شانس های خوبی دارد.

سیاست مهاجرت نیز یکی از موضوعاتی است که در مبارزات انتخاباتی مطرح است. سیاست سخت ضد مهاجرتی فاراژ می تواند آرای جناح راست را از محافظه کاران بدزدد. سوناک تلاش کرده است در طول مبارزات انتخاباتی با قانون به اصطلاح اخراج که از طریق آن مهاجران غیرقانونی به رواندا منتقل شوند، با این موضوع مقابله کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها