کد خبر: 715710
تاریخ انتشار :

انتقاد سازمان ملل از حمله سگ‌های ارتش اسرائیل به اسرای فلسطینی

صد آنلاین | پس از منتشر شدن تصاویری از حمله سگ‌های ارتش اشغالگر به اسرای فلسطینی، سازمان ملل به انتقاد از این جنایت بسنده کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، جرمی لارنس، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز پنجشنبه از نیرو‌های صهیونیستی به دلیل استفاده از سگ در حمله به اسرای فلسطینی انتقاد کرد.

براساس گزارش القدس العربی، لارنس گفت که آنها از گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی سگ‌ها را مقابل اسرا فلسطینی رها کرده است، آگاه هستند. او افزود: چنین اقداماتی نقض جدی تعهدات اسرائیل است.

این مقام سازمان ملل توضیح داد که رفتار یا مجازات غیرانسانی یا تحقیرآمیز طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر با توجه به حقوق افراد برای زندگی و سلامتی اکیدا ممنوع است و رژیم صهیونیستی نیز این دستور را نقض کرده است.

لارنس در پاسخ به سوالی مبنی بر بستن یک فلسطینی مجروح توسط سربازان رژیم صهیونیستی در شهر جنین در کرانه باختری و استفاده از او به عنوان سپر انسانی در مقابل یک خودروی نظامی ارتش این رژیم، گفت که دفتر منطقه‌ای کمیساریای عالی انسانی سازمان ملل متحد حقوق بشر در بیانیه‌ای به این حادثه واکنش نشان داد.

در این این بیانیه آمده است: دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نقض مستمر و آشکار قوانین بین المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی لازم الاجرا برای اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر در کرانه باختری اشغالی را محکوم می‌کند. استفاده از یک فلسطینی به عنوان سپر انسانی روی خودروی نظامی نمونه دیگری از اقدامات غیرقانونی ارتش اسرائیل است.

روز ۲۲ ژوئن، نیرو‌های رژیم صهیونیستی در جریان یورش به خانه‌ای در منطقه جابریات در شهر جنین، ۳ مرد جوان را مجروح کردند و یکی از این جوانان را به جلوی خودروی نظامی بستند و از او به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها