کد خبر: 716404
تاریخ انتشار :

سفر مودی به روسیه پیروزی دیپلماتیک پوتین خواهد بود

آژانس خبری بلومبرگ نوشت: سفر پیش روی نخست وزیر هند به مسکو یک پیروزی دیپلماتیک برای رئیس جمهور روسیه خواهد بود که کشورش با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای از سوی کشورهای غربی مواجه است.

سفر مودی به روسیه پیروزی دیپلماتیک پوتین خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری بلومبرگ در مقاله‌ای به این موضوع اشاره کرده است که سفر پیش روی نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، به مسکو به عنوان یک پیروزی دیپلماتیک برای رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در عرصه بین المللی محسوب خواهد شد. 

در این تحلیل آمده است: «سفر آتی نخست‌وزیر هند به مسکو یک پیروزی دیپلماتیک برای پوتین خواهد بود که کشورش با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای از سوی کشورهای غربی مواجه شده است.»

در این مقاله تأکید شده که این سفر نشان دهنده اهمیت روابط با مسکو برای دهلی نو است، چرا که مودی به جای انتخاب یکی از کشورهای همسایه برای اولین سفر خود پس از پیروزی در انتخابات، روسیه را انتخاب کرده است. 

به گزارش بلومبرگ، در دستور کار این سفر، امضای توافقنامه‌های لجستیکی و راهبردی به منظور تقویت همکاریهای دوجانبه، از سرگیری مذاکرات درباره تولید مشترک جنگنده نسل پنجم و همکاری دو کشور در زمینه انرژی هسته‌ای قرار  گرفته است.

روزنامه تریبون The Tribune، چاپ دهلی در اواخر ماه ژوئن گزارش داده بود که مودی به زودی سفری یک روزه‌ای به مسکو خواهد داشت که انتظار می‌رود به تقویت همکاری‌ها بین دو کشور  منجر شود.

در همان زمان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تایید کرد که نخست وزیر هند به روسیه سفر خواهد کرد. او بعداً اعلام کرد که آماده‌سازی مقدمات این سفر در مرحله نهایی قرار دارد و تاریخ‌ آن به زودی اعلام خواهد شد.

لازم به یادآوری است که همکاری بین روسیه و هند طی سالهای گذشته و با وجود ادامه درگیری نظامی در اوکراین و اعمال فشارهای کشورهای غربی بر مسکو به طور فعال در حال توسعه است. مقامات دهلی تاکنون بطور علنی از اقدامات نظامی روسیه در اوکراین انتقادی نکرده‌اند.

در دسامبر سال 2023، پوتین در دیدار با وزیر امور خارجه هند، سوبراهمانیام جایشانکار، تاکید کرد که روابط بین مسکو و دهلی به طور پیوسته و علی‌رغم تمام پیچیدگی‌های موجود در جهان، در حال تقویت بوده و روابط تجاری دوجانبه افزایش یافته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها