کد خبر: 716610
تاریخ انتشار :

حمایت لو کاش نکو از ابتکار چین برای پایان جنگ اوکراین

رئیس جمهور بلاروس در ضمن دیدار با همتای چینی خود در شهر آستانه بر حمایت کشورش از ابتکار عمل چین برای حل و فصل جنگ اوکراین تاکید کرد.

حمایت لو کاش نکو از ابتکار چین برای پایان جنگ اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «آلکساندر لوکاشنکو» در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در پایتخت قزاقستان با «شی جین‌پینگ»، رئیس جمهور چین دیدار و در این دیدار بر حمایتش از ابتکار عملی که او برای حل‌وفصل جنگ اوکراین ارائه کرده، تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «بلتا»، لوکاشنکو خاطرنشان کرد: «ما از ابتکارعمل‌های شما به ویژه ابتکارعمل اصلی حل‌وفصل بحران اوکراین به هر نحو ممکن حمایت می‌کنیم. این ابتکارعمل با ابتکارعمل برزیل در یک راستا قرار دارد.»

لوکاشنکو در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه نیز دیدار کرد. به گفته ریاست جمهوری ترکیه، طرفین روابط آنکارا و مینسک، پیامدهای درگیری در اوکراین، مسائل منطقه‌ای و جهانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بلاروس همچنین تبدیل به دهمین عضو سازمان همکاری شانگهای شد. از سال ۲۰۱۵، بلاروس یک کشور ناظر سازمان همکاری شانگهای بود، به این معنی که می‌توانست در رویدادهای سازمان شرکت کند، اما نمی‌توانست رای دهد یا روی اسناد کار کند. بلاروس همچنین بخشی از فرآیند تصمیم‌گیری سازمان همکاری شانگهای نبود و هیچ مسئولیتی در قبال تصمیمات سازمان نداشت. روند الحاق این کشور به سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۲ آغاز شد.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای از ۳ تا ۴ ژوئیه در آستانه برگزار می‌شود. در این مراسم سران کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، بلاروس، هند، ایران، قزاقستان، قطر، قرقیزستان، چین، مغولستان، امارات، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه و ازبکستان حضور دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها