کد خبر: 721909
تاریخ انتشار :

استعفای کمیسر عالی حقوق بشر کانادا پس از متهم شدن به یهو دستی زی

کمیسر عالی حقوق بشر جدید کانادا پس از ابراز نگرانی سازمان‌های یهودی در رابطه با اظهارات قبلی وی در خصوص رژیم صهیونیستی، قبل از آغاز فعالیتش استعفای خود را ارائه کرد.

استعفای کمیسر عالی حقوق بشر کانادا پس از متهم شدن به یهو دستی زی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «بیرجو داتانی» در ژوئن گذشته به‌عنوان کمیسر جدید کمیسیون حقوق بشر کانادا منصوب شد و قرار بود پنجشنبه گذشته فعالیت خود را آغاز کند، اما با شکایت «مرکز امور یهودیان و اسرائیل» (CIJA) به اتهام اظهارات یهودستیزانه قبلی مجبور به کناره‌گیری شد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، داتانی روز دوشنبه اعلام کرد که با استعفای وی از سمت کمیسر ارشد کمیسیون حقوق بشر کانادا موافقت شده است که از امروز اجرایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنان ایمان و اعتقاد من به فعالیت این کمیته، وظایف آن و نیز اهمیت آن برای دموکراسی ما ثابت است.

طبق این گزارش، داتانی در پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از حساب کاربری تحت نام «مجاهد داتانی» به شدت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. در یکی از آنها او رژیم صهیونیستی را با آلمان نازی مقایسه کرده است. داتانی سپس عبارت «مجاهد داتانی» را از زمینه پروفایل خود حذف کرد.

در همین حال در گزارشی در این زمینه آمده است که طبق نتایج تحقیقات انجام شده هیچ مدرکی مبنی‌بر اینکه داتانی قبل از گرویدن به دین اسلام، یهودستیز بوده، وجود ندارد.

در این گزارش آمده است: «ما نمی‌توانیم ثابت کنیم که آقای داتانی قبلاً یا در حال حاضر عقایدی داشته است که می‌توان آن را یهودستیز توصیف کرد، یا اینکه او هرگونه تعصب (آگاهانه یا ناآگاهانه) علیه یهودیان یا اسرائیلی‌ها از خود نشان داده است.»

با این حال، این گزارش تاکید می‌کند که داتانی هنگام درخواست این شغل باید صریح‌تر می‌بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها