کد خبر: 722163
تاریخ انتشار :

اردوغان: ساختار شورای امنیت باید به شکل اساسی تغییر کند

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: ساختار شورای امنیت سازمان ملل که از انجام وظایف خود برای تضمین صلح و امنیت جهانی دور است، باید به شکل اساسی تغییر کند.

اردوغان: ساختار شورای امنیت باید به شکل اساسی تغییر کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه اظهارات اخیر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد اصلاح شورای امنیت را قویاً تأیید و بر نیاز به یک نظام جهانی عادلانه‌ تر تأکید کرد.

اردوغان در بیانیه ای خطاب به پست ایکس گوترش اعلام کرد: ساختار شورای امنیت سازمان ملل که از انجام وظایف خود برای تضمین صلح و امنیت جهانی دور است، باید به شکل اساسی تغییر کند.

رئیس‌ جمهور ترکیه افزود: شورای امنیت توسط فاتحان جنگ جهانی دوم طراحی شد. بیان صادقانه و با صدای بلند نظرات خود در مورد لزوم اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطابق با شرایط کنونی و به شیوه ای عادلانه برای جهان به منظور برخورداری از یک نظام عادلانه بسیار ارزشمند است.

وی به طور ویژه به عدم حضور آفریقا در این شورا پرداخت و گفت: باید به قاره آفریقا و همه برادران آفریقایی ما فرصت داده شود تا در این نظام عادلانه مشارکت کنند.در پاسخ به این انتظارات، ما همچنان می گوییم جهان بزرگ تر از ۵ است و با درک این موضوع که جهانی عادلانه تر امکان پذیر است، عمل می کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها