کد خبر: 723012
تاریخ انتشار :

کاخ سفید: بایدن در تماس با نتانیاهو خواستار توقف جنگ و اجرای آتش بس شده است

صد آنلاین | به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تلاش‌های بایدن برای برقراری آتش بس در غزه شدت گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین، رویترز نوشت: در همین رابطه کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرایئل را در مورد فوریت امضای توافق برای آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها تحت فشار قرار داده است، اما اسرائیل و حماس قاطعانه به خواسته‌های خود پافشاری می‌کنند.

تماس بین بایدن و نتانیاهو، که کامالا هریس معاون رئیس جمهور نیز در آن شرکت داشت، پس از آن صورت گرفت که مقامات بهداشتی فلسطین از کشته شدن دست کم 50 فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل در یک دوره 24 ساعته خبر دادند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن به نتانیاهو «فوریت برای پایان دادن به آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و درباره مذاکرات آتی در قاهره برای رفع موانع باقی‌مانده با او صحبت نمود.»

مذاکره‌کنندگان آمریکایی، اسرائیلی، مصری و قطری که انتظار می‌رود این هفته در قاهره دیدار کنند، ماه‌هاست که برای از بین بردن اختلافات بین اسرائیل و حماس تلاش کرده‌اند اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

دفتر نتانیاهو در بیانیه ای اعلام کرد: «اسرائیل بر دستیابی به همه اهداف خود برای جنگ، همانطور که توسط کابینه امنیتی تعریف شده است، پافشاری خواهد کرد، از جمله اینکه غزه دیگر هرگز تهدیدی امنیتی برای اسرائیل نخواهد بود».

این درحالی است که اسرائیل گزارش یک برنامه تلویزیونی مبنی بر صرفنظر از درخواست قبلی برای واگذاری کنترل معبر فیلادلفی را رد کرد. این معبر یکی از اصلی‌ترین نقاط اختلافی میان حماس و اسرائیل است.

در بیانیه حماس نیز آمده است که مقامات حماس در دیدار با رئیس جهاد اسلامی فلسطین درباره پیشرفت در مذاکرات، خواسته های اصلی حماس را تکرار کردند. از جمله این اقدامات می توان به پایان عملیات اسرائیل در غزه، خروج کامل اسرائیل از آن و معامله مبادله گروگان های اسرائیلی با اسرای فلسطینی اسیر توسط اسرائیل اشاره کرد.

گفتنی است بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم به منطقه سفر کرده بود اما مذاکرات او با مقامات اسرائیلی هیچ نتیجه‌ای نداشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها