کد خبر: 724965
تاریخ انتشار :

اوکراین کماکان در پی مجوز ویژه غرب برای حمله به روسیه

وزیر خارجه تازه اوکراین روز یکشنبه مجوز ویژه غرب برای حمله به روسیه را خواستار شد.

اوکراین کماکان در پی مجوز ویژه غرب برای حمله به روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «آندری سیبیها» وزیر امور خارجه تازه اوکراین روز یکشنبه از متحدان غربی خواست محدودیت‌های استفاده از تسلیحات عرضه شده علیه اهدافی در عمق خاک روسیه را لغو کنند.

به گزارش خبرگزاری «یوروپرس» سیبیها استدلال کرد که قوانین بین‌المللی به اوکراین اجازه می‌دهد به اهداف نظامی در روسیه حمله کند.

پس از حمله روسیه به استان خارکی‌یف در اوایل سال جاری، اوکراین تلاش‌های خود را برای کسب مجوز از شرکای غربی برای حملات به عمق خاک روسیه با استفاده از تسلیحات غرب افزایش داد، اما واشنگتن برای رفع محدودیت‌های استفاده از موشک‌های دور برد تردید دارد، زیرا از تشدید تنش‌های اتمی احتمالی با روسیه هراس دارد.

پیش‌ازاین، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که اوکراین برای استفاده از سلاح‌های دوربرد علیه اهداف نظامی در خاک روسیه به مجوز آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نیاز دارد.

نخست‌وزیر انگلیس کر استارمر نیز در آستانه سفر به آمریکا اعلام کرد که اوضاع اوکراین در جنگ با روسیه، وخیم‌تر از «هر زمان دیگری» است.

استارمر در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی ضمن ابراز نگرانی شدید درباره قدرت‌گرفتن راست افراطی در آلمان و فرانسه اعلام کرد که برای رایزنی با آمریکا درباره اوضاع حاد اوکراین به واشنگتن می‌رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها