کد خبر: 726664
تاریخ انتشار :

چین: اسرائیل باید عملیات نظامی در غزه را متوقف کند/با هرگونه نقض حاکمیت و امنیت لبنان مخالفیم

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنج‌شنبه) گفت همه طرف‌های درگیر در مناقشه رژیم صهیونیستی و حماس باید به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، عمل کنند.

چین: اسرائیل باید عملیات نظامی در غزه را متوقف کند/با هرگونه نقض حاکمیت و امنیت لبنان مخالفیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «لین جیانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت همه طرف‌های درگیر در مناقشه رژیم صهیونیستی و حماس باید از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، از جمله قطعنامه‌ای که روز چهارشنبه اتخاذ شد و از اسرائیل خواسته بود ظرف ۱۲ ماه از سرزمین‌های فلسطینی اشغالی خارج شود، عمل کنند.

وی گفت اسرائیل باید فورا عملیات نظامی در نوار غزه را متوقف کند و از گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری جلوگیری کند.

لین افزود: «کشورهای مربوطه باید نگرش مسئولانه اتخاذ کنند و اقدامات مشخصی را برای پیشبرد اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل انجام دهند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن به «ارتباطات نزدیک» با همه طرف‌ها ادامه می‌دهد و برای آتش‌بس و «راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین» تلاش می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر تاکید کرد: «از درخواست سازمان ملل متحد از اسرائیل برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی استقبال می‌کنیم و امیدواریم این قطعنامه اجرایی شود.»

این سخنگو همچنین با اشاره به انفجارهای مرگبار در لبنان در ارتباط با پیجرها و بیسیم‌های آلوده به مواد انفجاری که مسوولیت آن به گردن رژیم صهیونیستی است، افزود: «ما با هرگونه نقض حاکمیت و امنیت لبنان مخالفیم و به تحولات لبنان توجه زیادی داریم.»

این انفجارها ده‌ها کشته و صدها مجروح در لبنان بر جای گذاشته است و موجی از محکومیت‌های بین‌المللی را به همراه داشته است. وزارت خارجه چین با اشاره به تحولات تاکید کرد: «نگران هستیم که حوادث لبنان به تشدید تنش منطقه‌ای منجر شود و ما خواهان حفظ ثبات در منطقه هستیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها