کد خبر: 727274
تاریخ انتشار :

جمهوریخواهان به دنبال توقف کمک های مالی به افغانستان

شماری از نمایندگان جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا برای تهیه لایحه‌ای به منظور توقف کمک های مالی به افغانستان تلاش می‌کنند.

جمهوریخواهان به دنبال توقف  کمک های مالی به افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروهی از نمایندگان جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا در حال تهیه لایحه جدیدی هستند که در آن، به دلیل آنچه نگرانی از استفاده طالبان از کمک‌ها خوانده شده، خواستار توقف کمک‌های مالی به افغانستان هستند.

«جاش برچین» یکی از هفت تهیه‌کننده این لایحه به «فاکس‌نیوز» گفت: خروج فاجعه‌بار از افغانستان در دوره بایدن، این کشور را به دست طالبان انداخت و اکنون معلوم که آنها از دلارهای مالیات‌دهندگان ما استفاده می‌کنند.

وی افزود: با این لایحه می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که دیگر از مالیات ما در افغانستان تحت کنترل طالبان استفاده غیرمسئولانه نمی‌شود.

لایحه جدید در صورت تبدیل شدن به قانون، نهادهای حکومت فدرال آمریکا را از دادن هرگونه کمک نقدی مستقیم به افغانستان و سازمان ملل متحد برای کمک به این کشور منع می‌کند.

بیشتر بخوانید

اتحادیه اروپا: برای کمک به افغانستان متعهد هستیم

اعلام نیاز 840 میلیون دلاری برنامه جهانی غذا برای کمک به افغانستان

سازمان ملل: کمبود بودجه برای کمک به افغانستان جدی است

«رزا اوتونبایوا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در گزارش اخیر خود به شورای امنیت گفته بود کمک‌های بشردوستانه جهان، نقدینگی را به اقتصاد محلی تزریق کرده که این به نوبه خود تا حد زیادی به بخش خصوصی امکان ادامه فعالیت را داده و از بروز بحران مالی در این کشور جلوگیری کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژوئن لایحه‌ای را تصویب کرد که وزارت خارجه این کشور را ملزم می‌کند تا بررسی کند کدام کشورها به طالبان کمک می‌کنند و آیا حکومت کنونی کابل از کمک‌ها بهره می‌برد یا خیر؛ با این حال، لایحه مذکور ارسال تمام کمک‌ها به افغانستان را متوقف نکرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها