کد خبر: 730853
تاریخ انتشار :

واکنش حماس به نمایش مضحک آمریکا برای کمک به غزه

جنبش حماس، مهلت ۳۰ روزه آمریکا به رژیم صهیونیستی برای بهبود وضعیت انسانی غزه را در چارچوب ایجاد پوشش بیشتر برای جنایات رژیم اشغالگر دانسته و تاکید کرد آمریکا اگر راست می‌گوید، حمایت از این رژیم را متوقف کند، نه اینکه پیغام بفرستد.

واکنش حماس به نمایش مضحک آمریکا برای کمک به غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین در واکنش به پیام آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و لوید آستین، وزیر دفاع این کشور برای رژیم صهیونیستی و دادن مهلت 30 روزه به این رژیم برای بهبود اوضاع انسانی نوار غزه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این پیام بلینکن و آستین برای افزایش کمک رسانی به غزه ظرف 30 روز، در واقع یک پوشش کامل برای رژیم اشغالگر و توجیه آشکار جنایت‌ها و کشتارهای این رژیم علیه غیرنظامیان در نوار غزه است.

جنبش حماس افزود: دولت آمریکا در این یک ماه، مسئولیت کامل جنایات رژیم صهیونیستی را در جنگ گرسنگی و تشنگی آن علیه غزه و مرگ غیرنظامیان بر اثر گرسنگی، تشنگی و بیماری، بر عهده دارد.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: کارت افزایش کمک‌ها به نوار غزه که اکنون واشنگتن در دست خود گرفته، تلاشی آشکار برای بهبود چهره کثیف خود است که آلوده به خون فلسطینیان است.

این جنبش افزود: دولت آمریکا به جای فرستادن پیام برای رژیم صهیونیستی، از حمایت از این رژیم و مشارکت کامل در جنایات آن دست بردارد.

به گزارش تسنیم، وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا که همچنان به حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی از رژیم اشغالگر در جنگ نسل‌کشی آن علیه غزه ادامه می‌دهند، در اقدامی مضحک و نمایشی با هدف فریب افکار عمومی جهان، در نامه‌ای به رژیم صهیونیستی، از سران آن خواسته‌اند ظرف 30 روز آینده، اقداماتی برای بهبود وضعیت انسانی وخیم در غزه انجام دهد.

در این نامه اشاره شده است که در صورت عملی‌نشدن این خواسته، اسرائیل با پیامدهایی در تحویل تسلیحات از سوی آمریکا مواجه خواهد شد که از ابتدای جنگ غزه، بزرگ‌ترین حامی تسلیحاتی، مالی و سیاسی آن بوده است.

حماس در ادامه این بیانیه، اظهارات بی‌شرمانه و گستاخانه وزیر خارجه آلمان در حمایت از کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و تاکید کرد: این صحبت‌های بی‌شرمانه، نقض آشکار کنوانسیون 1948 برای جلوگیری از نسل کشی، و اعتراف آشکار به مشارکت در حمایت از رژیم اشغالگر و جنایات آن است.

پیش از این، وزیر خارجه آلمان طی سخنانی در پارلمان این کشور به شکلی وقیحانه و گستاخانه از کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی حمایت کرده و مدعی شد: دفاع از خود تنها به معنی حمله به «تروریست‌ها» نیست بلکه شامل نابودی آنها می‌شود.

وی در چهارچوب ادعاهای تکراری رژیم صهیونیستی و حامیان آن مدعی شد که «حماس از اماکن غیرنظامی در غزه برای پنهان شدن استفاده می‌کند و به همین دلیل، مکان‌های غیرنظامی در غزه، به دلیل استفاده حماس از آنها، وضعیت حفاظت شده خود را از دست می‌دهند. این چیزی است که آلمان پای آن می‌ایستد و این تعریف امنیت اسرائیل برای ماست».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها