کد خبر: 731272
تاریخ انتشار :

احمدی: توزیع عادلانه بار پناهندگان در جامعه جهانی ضروری است

ایران در اجلاس «اکسکام» سازمان ملل خواستار توزیع بار مسئولیت میزبانی پناهندگان به طور عادلانه در جامعه جهانی شد و تاکید کرد اینکه کشوری به تنهایی بخواهد هزینه و بار میزبانی جمعیت انبوهی از آوارگان را به دوش بکشد عادلانه و عملی نیست.

احمدی: توزیع عادلانه بار پناهندگان در جامعه جهانی ضروری است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نادر یار احمدی»، رئیس مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در مقر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد: بار مسئولیت میزبانی پناهندگان را باید به طور عادلانه در جامعه جهانی توزیع شود؛ اینکه یک کشور به تنهایی بخواهد هزینه و بار میزبانی جمعیت انبوهی از آوارگان را به دوش بکشد عادلانه و عملی نیست.

یار احمدی در هفتاد و پنجمین جلسه کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان(اکسکام) در شهر ژنو سوئیس اذعان داشت: ایران با توجه به هزینه و بار مسئولیت میزبانی پناهندگان فشار فزاینده‌ای بر منابع محدود داخلی خود احساس می‌کند؛ این وضعیت نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به هزینه‌های تأمین سرپناه، غذا، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش به اتباع در ایران، افزود: در حال حاضر علیرغم محدودیت در منابع داخلی و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه، جمهوری اسلامی ایران با رویکرد انسانی و اسلامی حتی فراتر از تعهدات خود از اتباع میزبانی نموده است.

یار احمدی با بیان اینکه حجم تخصیص منابع مالی بین‌المللی در حوزه پناهندگان و آوارگان در مقایسه با کشورهای دیگر منطقه، برای ایران بسیار ناامیدکننده است، گفت: در حال حاضر کمتر از نیم درصد از کل هزینه‌های ناشی از میزبانی، از محل کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید

طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز در پایتخت سرعت گرفت

صنایع تولیدی مواد غذایی حق به‌کارگیری اتباع را ندارند

آیا طرح ساماندهی اتباع خارجی از دستورکار مجلس خارج شد؟

رئیس مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران همچنین خواستار تقسیم منصفانه بار میزبانی از پناهندگان توسط جامعه بین‌المللی شد و تصریح کرد در صورت عدم مسئولیت‌پذیری جامعه جهانی، ایران در سیاست‌ها و برنامه‌های مهاجرتی خود تجدیدنظر خواهد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد مسائل سیاسی از جمله تحریم نباید حوزه فعالیت‌های بشردوستانه را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین با توجه به جدا بودن موضوعات بشردوستانه از مسائل سیاسی، جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با حامیان مالی برای حمایت از پناهندگان در کشور است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها