کد خبر: 732268
تاریخ انتشار :

درخواست سازمان ملل برای حمایت کشورها از پناهجویان افغان

رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای افغانستان از پاکستان و ایران خواست برای بازگشت داوطلبانه و با احترام افغان‌ها با این سازمان، همکاری کنند.

درخواست سازمان ملل برای حمایت کشورها از پناهجویان افغان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عرفات جمال» رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای افغانستان از پاکستان و ایران خواست تا ضمن توقف اخراج پناهجویان افغان، از بازگشت داوطلبانه و با احترام افغان‌ها حمایت کنند.

وی با تأکید بر رفتار مناسب با پناهجویان افغان در کشورهای همسایه افزود سازمان ملل آماده است تا با ایران و پاکستان در برگشت امن مهاجران افغان همکاری داشته باشد.

جمال افزود: پیام اول ما به پاکستان و ایران این است که شما 45 سال میزبان سخاوتمند این مهاجران بوده‌اید، لطفاً به همین شکل ادامه دهید و با افغان‌ها با عزت و احترام رفتار کنید؛ تا زمینه بازگشت امن و داوطلبانه آنان فراهم شود.

رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای افغانستان ادامه داد: ما همچنین می‌خواهیم با ایران و پاکستان کار کنیم تا بازگشت آن‌ها به صورت منظم و قابل پیش‌بینی انجام شود.

بیشتر بخوانید

افزایش بازگشت پناهجویان افغان از ایران و پاکستان

سازمان ملل:اخراج پناهجویان افغان از پاکستان کاهش یافته است

طرح ساماندهی مهاجرین قم در مجلس بررسی می‌شود

وی اضافه کرد با نهادهای دیگر سازمان ملل در تلاش است تا به مهاجران اخراج شده کمک‌های نقدی شده و مساعدت‌هایی در زمینه بهداشت و آموزش برای مهاجران فراهم شود.

جمال تصریح کرد: چیزی که ما انجام می‌دهیم این است که در مرزها، همراه با سایر نهادهای سازمان ملل، مانند سازمان بین‌المللی مهاجرت، به آن‌ها کمک نقدی ارائه می‌کنیم. این پول به آن‌ها کمک می‌کند که زندگی خود را دوباره آغاز کنند، زمین بخرند و یا خانه کوچکی برای خود تهیه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندی ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها