کد خبر: 644929
تاریخ انتشار :

راهنمای خرید تجهیزات صوتی خانگی

راهنمای خرید تجهیزات صوتی خانگی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

​همه می دانیم که برای یک خانه آن چیزی که از نان شب واجب تر است تجهیزات صوتی خانگی خوب است! تجهیزات صوتی  خانگی مناسب باعث می شود که شما از زندگی تان لذت بیش تری ببرید و همچنین باعث بالا رفتن سطح سلیقه ی شما در امور صوتی و تصویری می شود.اما تجهیزات صوتی خانگی از چه چیز هایی تشکیل شده است؟ و چه چیز هایی لازم است تا در تجهیزات صوتی خانگی ما باشد.

2

آمپلی فایر خانگی چیست؟

یکی از مهم ترین تجهیزات صوتی خانگی آمپلی فایر خانگی است. آمپلی فایر دستگاهی است که سیگنال های ولتاژ پایین از تجهیزات منبع شما را به سیگنالی با بهره کافی برای استفاده و تغذیه یک جفت بلندگو تبدیل می کند. عملکرد یک آمپلی فایر را می توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد. اولین مورد به شما امکان می دهد چندین ورودی را جمع آوری و انتخاب کنید و سطح مورد نیاز بهره را انتخاب کنید و به طور کلی به عنوان پیش تقویت کننده شناخته می شود. دومی "بالا بردن صدا" را انجام می دهد و بهره را به سیگنال ها اضافه می کند تا برای تغذیه یک جفت بلندگو استفاده شود.. اگر توابع به دو باکس مانند Edge NQ و Edge W تقسیم شوند، به آن‌ها آمپرهای پیش و پاور گفته می‌شود. از مهم ترین برند های آمپلی فایر می توان به :  یاماها، تاگا، مکینتاش،کمبریج آدیو، کرون آدیو،آنتم، پارا ساند، لاینر تیوب آدیو و نیلز اشاره نمود.

 

3

سینما خانگی

بدیهی است که یک تلویزیون یا پروژکتور و صفحه نمایش خوب، عامل اصلی تجربه ای لذت بخش است. اما اگر به یک سیستم سینمای خانگی ای فکر می کنید که مانند صحنه ی تئاتر برای شما عمل کند یعنی تلویزیون = صحنه و صدا = هر چیز دیگری، از داستان و بازیگران گرفته تا موسیقی و نمایش های نمایشی باشد باید به سینمای خانگی فکر کنید. جادوی واقعی پشت سیستم های سینمای خانگی صدا است، و صدا همان چیزی است که برای ایجاد یک سیستم سینمای خانگی واقعی در خانه خود به آن نیاز دارید.

به طور معمول، یک سیستم سینمای خانگی شامل اجزای زیر است:

یک تلویزیون یا پروژکتور و صفحه نمایش.

یک منبع ویدیویی (مانند سیگنال ارائه دهنده کابل یا دیش یا پخش کننده Blu-ray)

گیرنده سینمای خانگی

بلندگوها، شامل (اما نه محدود به): بلندگوی مرکزی، بلندگوهای جلو راست و چپ، بلندگوهای عقب راست و چپ، بلندگوهای جلوه های ویژه Dolby Atmos و یک یا دو ساب ووفر.

این تجهیزاتی که در بالا ذکر کردیم اجزای تشکیل دهنده ی سینمای خانگی شما خواهند بود از بهترین برند های سینمای خانگی می توان به: جی بی ال، اونکیو، فوکال، دنون، تانگا و یاماها اشاره نمود.

 

4

ساندبار

ساند بار نوعی بلندگو با محفظه بسیار عریض و باریک همچون یک مستطیل باریک بلند است. ساند بار به دلایل صوتی و به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می توان آنها را در زیر دستگاه های نمایشگر نصب کرد. چندین بلندگو در داخل کابینت نوار صدا وجود دارد، همچنین با یک ساب ووفر داخلی در برخی از نوارهای صوتی پیشرفته. تولید صدایی با کیفیت بالا با جلوه صدای فراگیر را باعث می شود. نوارهای صوتی جایگزین مقرون به صرفه ای برای سیستم های صوتی استریو هستند که می توانند کیفیت صدا را در اتاق نشیمن، سینمای خانگی یا اتاق جلسات/کنفرانس شما به شدت بهبود بخشند.

ساند بار ها مزایایی نسبت به سیستم های صوتی ساراند دارند از جمله ارائه کیفیت صدای خوب، بیس خوب و از بین بردن افت صدا با بلندگوها در تلویزیون یا مانیتور. مزیت دیگر این است که ساند بار ها تنها با یک سیم به تلویزیون متصل می شوند و پیچیدگی ناخوشایند کابل هایی که معمولاً با سیستم های صوتی سااراند مرتبط هستند، از بین می روند. در نهایت، ساند بار ها نسبتا کوچک، سبک هستند و به راحتی در بالا یا زیر نمایشگر نصب می شوند و زیبایی اتاق را بهبود می بخشند. از برند های مطرح ساند بار ها می توان به: جی بی ال، دنون،کانتون، یاماها و پولک اشاره نمود.

از کجا می توانم تجهیزات صوتی خانگی تهیه کنم؟

شما می توانید تمام تجهیزات صوتی خانگی ای که معرفی کردیم را به همراه گارانتی و باقیمت مناسب و همچنین به همراه دریافت مشاوره ی تخصصی نسبت به محصول خریداری شده در صدا بازار تهیه کنید. صدا بازار مرجع تخصصی لوازم و تجهیزات مربوط به صدا می باشد که همین امر صدا بازار را در فروش تجهیزات صوتی و مربوط به صدا کم رقیب می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها