کد خبر: 680402
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با غلامعلی رجایی

دولت بالاخره متوجه ایراداتی شده است

یک فعال سیاسی گفت: تنها راه بهبود معیشت مردم که پیش روی دولت سیزدهم قرار دارد، نگاه جدی دولت در برداشتن تحریم ها و ارتقا ارزش ریال در مقابل دلار است.

دولت بالاخره متوجه ایراداتی شده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: از ابتدای دولت این نقد مطرح بود که اعضای تیم اقتصادی با هم هماهنگ نیستند. از سال گذشته تا به امروز قریب به 7 عضو این تیم شامل وزیر کار، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر جهادکشاورزی، وزیر صمت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رئیس جمهور تغییر کردند. حال این سئوال پیش می آید که آیا این تغییرات عاملی برای هماهنگی بیشتر و کاهش اختلاف نظرهای اعضای تیم اقتصادی دولت می شود؟

غلامعلی رجایی در گفتگو با نامه‌نیوز درباره میزان هماهنگ شدن اعضای تیم اقتصادی دولت بعد از تغییرات انجام شده، گفت: به نظر می رسد دولت ایراداتی را متوجه شده که دست به این تغییرات زده است. برخی از اعضای کابینه جدید و برخی نیز در آستانه رأی اعتمادند. در مجموع می توان پیش بینی کرد که آقای رئیسی با مشاهده واقعیات جامعه و وضع گرانی و تورم تصمیم درستی گرفته است و دارد به دلسوزی ها و دغدغه های منتقدان توجه کند.

وی با بیان اینکه دولت وارد سومین سال مسئولیتش شده و به یک خانه تکانی نیاز دارد، افزود: البته وزیر اقتصاد نیز باید گزینه تغییر می بود و حتی باید تغییر اعضای تیم اقتصادی دولت باید از خاندوزی شروع می شد. وزیر ارتباطات دومین وزیری است که به نظر می رسد باید تغییر کند. طبق آمارها سالانه حدود 50 هزار میلیارد تومان از جیب مردم صرف خرید فیلترشکن می شود و این انتقادهایی را متوجه دولت کرده اما وزیر ارتباطات تنها نظاره گر است.

این فعال سیاسی یادآور شد: گرچه باید تغییرات رخ داده در ترکیب تیم اقتصادی دولت را خوشبینانه نگاه کرد اما باید کمی صبر کرد و دید این وزرای جدید چقدر می توانند در بازکردن گره های کور و پیچیده کشور در حوزه های مختلف به ویژه عرصه اقتصادی تدبیر و توانایی داشته باشند.

وی افزود: البته خیلی از اعضای کابینه سابقه درخشانی در حوزه مدیریت اجرایی یا حتی تأثیرگذاری در حوزه تصمیم گیری ندارند و از این رو معتقدم سقف دولت سیزدهم کوتاه است چون مدیران فقط در سایزهای خاصی به این دولت وارد می شوند. در مجموع خوشبین نیستم که دولت سیزدهم در 2 سال باقی مانده از مسئولیتش بتواند در جهت بهبود معیشت مردم کاری کند.

رجایی با اشاره به کاهش قیمت ها در بازار ارز، مسکن و خودرو بیان کرد: اینها متأثر از بهبود روابط در حوزه مناسبات خارجی کشور است بنابراین تنها راه بهبود معیشت مردم که پیش روی دولت سیزدهم قرار دارد، نگاه جدی دولت در برداشتن تحریم ها و ارتقا ارزش ریال در مقابل دلار است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها