کد خبر: 683802
تاریخ انتشار :

باهنر: تفرقه در جریان اصولگرایی ما را نگران کرده است

عضو شورای وحدت گفت: الان در جریان اصولگرایی گروه های متنوعی کار می کنند، انشاءالله خدا توفیق شان دهد اما تفرقه در جریان اصولگرایی ما را نگران کرده است.

باهنر: تفرقه در جریان اصولگرایی ما را نگران کرده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدرضا باهنر در نشست روسای شورای وحدت استانها با اشاره به اهمیت افزایش مشارکت مردم در این دوره از انتخابات مجلس گفت: مشارکت در این دوره از انتخابات یک وضعیت ویژه ای دارد، اهمیت انتخابات علاوه بر تجمعات بزرگ چند میلیونی که در گذشته داشتیم و در آینده خواهیم داشت، این است که تک تک آدم ها را می شمارند و میزان حضور مردم در انتخابات همواره تعبیر و تفسیر به میزان مشروعیت نظام شده است.

وی افزود: برخی کشورها مردم 20 تا 30 درصد در انتخابات شرکت می کنند اما برای شان مهم نیست. از اول انقلاب همواره میزان مشارکت مردم در انتخابات را به میزان مشروعیت نظام و میزان همراهی و همدلی مردم با حاکمیت ترجمه و تفسیر کردیم. باید تلاش کنیم حضور مشارکت مردم بیشتر شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: هم دولت و هم مجلس مستقر متأسفانه در این دوره از انتخابات رکورد کمینه مشارکت مردم در انتخابات را دارند یعنی مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری 48 درصد و در انتخابات مجلس 42 درصد بود. لازم برای پژوهشگران است که موانع مشارکت را احصا کنند و البته به هر کدام از این موانع وزن عادلانه دهیم.

وی ادامه داد: برخی می گویند در انتخابات مجلس یازدهم چون کرونا بود مردم نیامدند؛ البته حتما این موضوع موثر بوده است اما عامل تامه نبوده است. عواملی همچون عملکرد دولت ها و مجلس ها و مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیپلماتیک هر کدام یک وزنی دارند تا مانع شوند که مردم پای صندوق های رأی بیایند. ما باید تلاش کنیم موانع مشارکت مردم در انتخابات را براساس وزنی که دارند برطرف کنیم.

عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام اظهار کرد: نهادهای حکومتی و سیاسی و اجتماعی باید به مطالبه به حق و مشروع رهبرمعظم انقلاب برای فراهم آوردن زمینه افزایش مشارکت مردم در انتخابات لبیک بگویند. ائمه جمعه، منبرها، صداوسیما و غیره فقط مطالبه رهبر انقلاب را تکرار می کنند، در حالیکه باید هر کدام از نهادهای یادشده اعم شورای نگهبان، وزارت کشور، ائمه جمعه، روحانیت و غیره بگویند برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات چه کار می خواهند انجام دهند که دوره های قبل انجام ندادند. حتما شورای نگهبان، دولت و وزارت کشور برای باز کردن روزنه های امید مردم و افزایش مشارکت در انتخابات موثر هستند.

وی افزود: مدت طولانی در مجلس بودم و امیدوارم به دلیل تقصیرها و قصورهای که در طول 28 سال حضور در مجلس داشتم خدا ما را ببخشد. ما باید یکسری پیشگیری ها را از الان انجام دهیم. متأسفانه نامزدهای انتخابات در زمان تبلیغات وعده های غیرممکن را مطرح می کنند مثلا به جوانان می گویند «اگر انتخاب شوم همه جوانان را سر کار می برم» یا «حقوق معلمان دو برابر می کنم» یا «حقوق کارگران را از حلقوم کارفرما بیرون می کشم».

این فعال سیاسی بیان کرد: 90 درصد نامزدها که برای نخستین بار می خواهند به مجلس راه پیدا کنند از اختیارات و وظایف نمایندگی و امکانات کشور اطلاعی ندارند. در واقع آنقدر خود را قاهر مطلق می دانند که تصور می کنند اختیارات شان 4 بند انگشت از خدای متعال کمتر است اما وقتی به مجلس می آیند می بینند خبری نیست.

وی افزود: در ادواری که مجلس بودیم رعایت می کردیم و به طور متوسط رهبر معظم انقلاب یک تذکر به مجلس می دادند، آن هم علنی نبود؛ مثلا آقای حجازی به آقای رئیس مجلس می گفت و آقای رئیس مجلس نیز قبل از آغاز جلسه علنی این موضوع را به اطلاع نمایندگان می رساند اما همین مجلس انقلابی تا به حال 4 تذکر علنی و رسمی از رهبر معظم انقلاب گرفت که در امور اجرایی دخالت یا اینقدر وام به بانک ها تحمیل نکنند.

این نماینده ادوار مجلس گفت: نمایندگان از امکانات مملکت مطلع نیستند و وعده های عجیب و غریبی می دهند؛ بعد که نمی شود، بین مردم ناکارآمد به حساب می آیند چون مردم می گویند «نمایندگان این وعده ها را دادند اما وقتی به مجلس رفتند نشد». البته مردم این قضاوت را درباره رئیس جمهور و وزیر نیز دارند بنابراین نمایندگان باید دقت کنند برای کسب رأی وعده های غیرممکن ندهند.

وی ادامه داد: ما باید مسئله فتنه گر، اغتشاشگر، برانداز و هنجارشکن را از جریان رقیب جدا کنیم. ما یکسری رقیب داریم که این رقبا را به رسمیت نمی شناسیم و تلاش می کنیم شورای نگهبان به هر طریقی است رقیب ما را رد کند تا ما در فضای کم رقیب بهتر بتوانیم رأِ بیاوریم؛ خود این رویکرد باعث می شود میزان مشارکت کاهش پیدا کند.

عضو شورای وحدت گفت: الان در جریان اصولگرایی گروه های متنوعی کار می کنند، انشاءالله خدا توفیق شان دهد اما تفرقه در جریان اصولگرایی ما را نگران کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها