کد خبر: 690050
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با مرتضی مکی

عملیات حماس نقطه عطفی در مبارزه با صهیونیسم خواهد بود

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: دست های نتانیاهو برای واکنش نظامی گسترده در مقابل این عملیات بسته است.

عملیات حماس نقطه عطفی در مبارزه با صهیونیسم خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی درحالی روز نخست را پشت سر گذاشته است که مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو از آن به تلخ ترین و سخت ترین روز یاد کرده و در مقابل آن، آزادیخواهان جهان و کشورهای اسلامی را به ستایش واداشته است.

مرتضی مکی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملیات غافلگیرانه زمینی و هوایی حماس در سرزمین های اشغالی گفت: آمار کشته شده ها، زخمی ها و اسرای صهیونیست از موفقیت این عملیات حکایت می کند. پیش از این جنگ های متعددی همچون 50 روزه، 9 روزه و 22 روزه بین حماس و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده بود اما صهیونیست ها تا این میزان ضربه نخورده بودند.

وی با بیان اینکه عملیات حماس نقطه عطفی در مبارزه با صهیونیسم خواهد بود، افزود: دست های نتانیاهو برای واکنش نظامی گسترده در مقابل این عملیات بسته است. در گذشته صهیونیست ها برای آزادی 2 اسیر خودشان مجبور می شدند چند صد اسیر فلسطینی را آزاد کنند اما الان با رقمی از اسرا مواجه هستیم که بعید به نظر می رسد نتانیاهو بتواند با دست باز واکنش نشان دهد.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به وضعیت متزلزل دولت نتانیاهو در سرزمین های اشغالی اظهار کرد: بعد از آنکه دوباره به نخست وزیری رسید، نتوانست اقدامی انجام دهد که جریان مخالف خود را راضی کند. دولت نتانیاهو ضعیف ترین دولت رژیم صهیونیستی تاکنون محسوب می شود و قطعا این عملیات حماس نیز کارنامه این دولت را بیشتر از گذشته سیاه می کند.

مکی با بیان اینکه معادلات جدیدی بعد از عملیات حماس در سرزمین های اشغالی رقم خواهد خورد، ادامه داد: زمان قطعا مشخص خواهد کرد که تأثیرات این معادلات چه کم و کیف دارد. در حالی که آمریکایی ها به شدت در حال رایزنی با عربستان برای عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی بودند اما عملیات حماس وضعیت را بسیار پیچیده کرد و دولت های عربی دیگر نمی توانند مثل سابق روند عادی سازی را پیش ببرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها