کد خبر: 705970
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با هدایت الله خادمی

قالیباف رئیس می‌شود اما هیأت رئیسه دست تندروها خواهد بود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اکثریت اعضای 12 نفره هیأت رئیسه مجلس آینده در اختیار تندروها خواهد بود و فقط آقای قالیباف رئیس خواهد شد.

قالیباف رئیس می‌شود اما هیأت رئیسه دست تندروها خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: هفتم خرداد ماه امسال مجلس دوازدهم با ترکیبی جدید آغاز به کار خواهد کرد و از هم اکنون کشمکش های سیاسی برای تصدی کرسی های هیأت رئیسه و کمیسیون های تخصصی مشهود است.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره پیش بینی مجلس آینده گفت: مجلس آینده در ناکارآمدی ادامه مجلس فعلی است؛ یعنی هر چند مجلس یازدهم ناکارآمد بود، مجلس دوازدهم همان ناکارآمدی را کمی شدت بیشتر ادامه می دهد، البته دوز حرف ها و مواضع پوپولیستی بالاتر خواهد رفت.

وی با اشاره به افزایش ناپختگی نمایندگان در مجلس دوازدهم افزود: مجلس آینده تشکیل نمی شود که برای کشور کاری کند. تعداد نمایندگان تندرو در مجلس آینده بیشتر شده و گویا قرار بر این بود کسانی به مجلس راه یابند که مخالفتی با دولت نکنند، این موضعی است که آقای حداد هم اتخاذ کرد و گفت «خط قرمز ما مخالفت با دولت است»، حال آنکه نماینده باید نوکر ملت باشد نه نوکر دولت. یعنی نماینده به مجلس می رود تا بر کار های دولت نظارت کند.

این نماینده ادوار مجلس درباره نسبت مجلس دوره دوازدهم با دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: بعد از اعلام نتایج انتخابات 10 اسفند پیش بینی این بود که نمایندگان مجلس آینده کاملا وکیل الدوله و زیر بلیت دولت باشند و همچون انتخابات ریاست جمهوری 1400، اکثریت نمایندگان پادوی ستاد انتخاباتی آقای رئیسی باشند تا برای آقای رئیسی رأی جمع کنند اما زمان انتخابات و بعد از آن فضا تغییر کرد چون چنارها و پاجوش ها علیه همدیگر اطلاعات بیرون درز دادند که بین شان کل کل شد.

وی با بیان اینکه چنارها و پاجوش ها نگاه توسعه ای و ملی به مسائل ندارند و ظرفیت فکری آنها در حد بگومگوهای شخصی و گروهی است، ادامه داد: پیش بینی می شود که فضای مجلس کمی به سمت رویکردهای تقابلی پیش رود. از همین الان نیز برای تصدی کرسی ریاست مجلس برای یکدیگر شاخ و شانه می کشند.

خادمی با بیان اینکه هرچقدر هم تعداد تندروها در مجلس زیاد باشد، تا حدی به آنها اجازه می دهند مقابل قالیباف جلو بیایند، گفت: قالیباف در مجلس آینده نیز رئیس می شود چون اگر بخواهند آقای قالیباف را از ریاست مجلس بیندازند، او محکم وارد انتخابات ریاست جمهوری می شود و تا آخر هم در صحنه می ماند. این مسئله می تواند موقعیت آقای رئیسی را به خطر اندازد و مانع رأی آوری او شود.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: اکثریت اعضای 12 نفره هیأت رئیسه مجلس آینده در اختیار تندروها خواهد بود و فقط آقای قالیباف رئیس خواهد شد. در واقع آقای قالیباف رئیس مجلسی با پایه های صندلی لرزان خواهد بود که نسبت به دوره یازدهم از قدرت کمتری برخوردار است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها