کد خبر: 707132
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با فوآد ایزدی

آمریکا و اسرائیل فهمیدند حمله به ایران هزینه دارد

یک استاد دانشگاه گفت: آمریکا و اسرائیل متوجه هستند که حمله به ایران بسیار هزینه دار خواهد بود چون ایران توانمندی لازم برای دفاع از خودش را دارد.

آمریکا و اسرائیل فهمیدند حمله به ایران هزینه دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: شلیک صدها پهپاد و موشک از جمهوری اسلامی ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی، پاسخی به جنایت  رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری سفارت کشورمان بود که در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت.

فواد ایزدی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره حمله بامداد امروز ایران به رژیم صهیونیستی گفت: هرچند آمریکایی ها کمک کردند تا تعدادی از پهپادها و موشک های ایران را هدف قرار دهند اما در حوزه تهاجمی اعلام کردند نمی خواهند به ایران حمله کنند. این موضع آنها نیز قابل درک است.

وی با بیان اینکه توانمندی های نظامی ایران خیلی فراتر از آن چیزی است که بامداد امروز به نمایش درآمد، افزود: ایران هنوز از تمام توانمندی های نظامی اش استفاده نکرده است بنابراین آمریکا و اسرائیل متوجه هستند که حمله به ایران بسیار هزینه دار خواهد بود چون ایران توانمندی لازم برای دفاع از خودش را دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به قدرت بازدارندگی ایران اظهار کرد: کشورهایی مثل آمریکا سابقه نسل کشی دارند و پاسخ ایران نشان داد که آنها نباید کوچکترین فکری درباره تعرض به خاک کشورما کنند. البته در دراز مدت فشار آمریکایی ها بیشتر خواهد شد و دیگر کمتر کسی در کشور به دنبال توهماتی از جنس دولت آقای روحانی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در درازمدت مشکلات ایران و آمریکا بیشتر می شود، ادامه داد: در پاسخ به حملات ایران به سرزمین های اشغالی به نظر نمی رسد آمریکایی ها بخواهند ورودی کنند. رژیم صهیونیستی هم قصد ندارد آن اشتباه حمله به کنسولگری ایران را دوباره تکرار کند. حالا باید منتظر ماند و دید، بالاخره اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی زیاد است و باید عکس العمل صهیونیست ها را در نهایت دید.

ایزدی با اشاره به ارتقا توانمندی نظامی کشور در 45 سال گذشته گفت: مهم آن است که ایران قدرت بازدارندگی خودش را به نمایش گذاشت و دشمن فهمید که حمله هزینه دارد. امروز زندگی در شهرهای ایران به شکل عادی در جریان است و مردم در امنیت کامل هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها