کد خبر: 707740
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با ظهره وند

باید منتظر دیوانگی دیگری از نتانیاهو باشیم

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: باید منتظر دیوانگی دیگری از نتانیاهو در شکل دیگری باشیم چون نتانیاهو بازی را صفر و یک بسته است و سرنوشت خودش را حتی بر اسرائیل ارجح می داند.

باید منتظر دیوانگی دیگری از نتانیاهو باشیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز: هر چند اسرائیل رسما مسئولیت ارسال 3 ریز پرنده در اصفهان و حمله به مقر حشد الشعبی در عراق را بر عهده نگرفت اما شواهد و قرائن نشان می دهد که تلاویو پشت این اقدامات بود، واقعیتی که رسانه های آمریکایی نیز به آن اذعان کردند. حال این سئوال پیش می آید که منازعه اخیر تهران و تلاویو در همین مرحله متوقف شد یا ادامه خواهد یافت.

ابوالفضل ظهره وند در گفت‌وگو با خبرنگار درباره انهدام سه ریز پرنده در اصفهان گفت: عملیات «وعده صادق» کل معادلات را بر هم ریخت و رژیم صهیونیستی امروز در آشفتگی به سر می برد چون تا پیش از این چهره ای پوشالی از خود ساخته بود و ادعا داشت که قدرت بلامنازعه در منطقه است اما پاسخ ایران نشان داد که توان دفاعی اسرائیل بیش از یک تا دو ساعت دوام ندارد.

وی با اشاره به فروپاشی کامل حیثیت و اعتبار دولت نتانیاهو، افزود: اسرائیلی ها می دانستند ظرفیت حمله به ایران را ندارند و با پاسخ سنگین ایران مواجه خواهند شد بنابراین پاسخ ترکیبی را مطرح کردند. اگر کل ناتو پشت اسرائیل نمی آمد، اسرائیل اوضاع وخیمی پیدا می کرد، حالا نیز که با چند ریز پرنده به ایران پاسخ داد؛ نتانیاهو داخل سرزمین های اشغالی مورد استهزا است چون کوه اسرائیل موش زایید.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: تحلیلگران صهیونیست امروز اعتراف می کنند که اگر جبهه باز شود، اسرائیل قادر به دفاع در مقابل واکنش تند ایران نیست. معتقدم اگر رژیم صهیونیستی می توانست کاری کند، حتما انجام می داد، هیچ تردیدی نمی کرد. امروز دولت نتانیاهو بر لبه پرتگاه است و با کوچکترین لغزش سقوط می کند.

وی ادامه داد: هرچند ایران اعلام کرد، عملیات تنبیهی اش تمام شد اما هنوز منازعه ایران و اسرائیل تمام نشده، نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر ضعف و ناتوانی هایش، تمام تلاش خود را به کار می گیرد که جنگ را از غزه به سراسر منطقه گسترش دهد تا با وارد کردن پای آمریکا و ناتو به جنگ، خودش را در قدرت حفظ کند.

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به بی رغبتی آمریکا برای تکمیل پازل فکری نتانیاهو گفت: آمریکایی ها متوجه شدند اوضاع از چه قرار است. معتقدم باید منتظر دیوانگی دیگری از نتانیاهو در شکل دیگری باشیم چون نتانیاهو بازی را صفر و یک بسته است و سرنوشت خودش را حتی بر اسرائیل ارجح می داند، این واقعیتی است که نباید از نظر دور داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها