کد خبر: 710871
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با مصطفی هاشمی طبا

آثار همزمانی انتخابات مجلس و دولت آینده

فعال سیاسی گفت: اولویت اول دولت و مجلس آینده باید جلوگیری از تخریب بیشتر و سپس بازسازی بیشتر کشور از لحاظ محیط زیستی و امکانات باشد.

آثار همزمانی انتخابات مجلس و دولت آینده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - هم‌زمانی ناخواسته آغاز کار مجلس و دولت آینده آثاری را به همراه خواهد داشت؛ حال سئوال این است که این اتفاق چه تأثیری بر ساختار، فرایند و روند سیاست‌گذاری عمومی و هماهنگی قوا در جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

مصطفی هاشمی طبا در گفت‌وگو با خبرنگار درباره آثار همزمانی مجلس و دولت آینده گفت: ابتدا باید اشاره کنم که فقدان آقای رئیسی باعث تأسف و تأثر است. همه مردم فارغ از نوع نگاه و تفکر سیاسی، از وقوع چنین حادثه ای بسیار متأثر و ناراحت شدند. امیدوارم همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند «لطمه ای به کار مردم و امور اجرایی کشور وارد نشود».

وی با بیان اینکه انشاءالله رئیس جمهور جدید شایستگی لازم را برای اداره مملکت داشته باشد، افزود: همزمانی کار مجلس و دولت آینده تفاوتی نخواهد کرد. به عبارت دیگر فرقی ندارد مجلس و دولت همزمان کارشان را شروع کنند یا در سال های متفاوت این اتفاق بیفتد. مهم آن است هماهنگی آنها به گونه ای باشد که منتج به رشد کشور شود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: از کجا معلوم رئیس جمهور جدید با مجلس آینده هماهنگ باشد اما اگر هم باشد نمی توان قطعی و حتمی گفت که «این هماهنگی مثبت خواهد بود»؛ گاهی دو آدم با هم هماهنگ هستند اما کاری که با هم انجام می دهد بی خاصیت است. امیدوارم هماهنگی مجلس و دولت آینده با خاصیت باشد.

وی درباره اولویت های کاری مجلس و دولت آینده ادامه داد: بارها اعلام کردم ابتدا باید ایران باشد که ایرانی بتواند در آن زندگی کند. ما نباید از تفکرات پوپولیستی پیروی کنیم و فقط در ظاهر از مردم سخن بگوییم. مردم باید در کشوری زندگی کنند که شرایط زندگی در آن مطلوب باشد. زندگی مردم در یک کویر سوخته فایده ندارد.

این فعال سیاسی بیان کرد: امروز امکانات طبیعی و زیستی کشورمان در حال کاهش است و هم آثار تخریبی کشور برآمده از زندگی مردم رشد شدیدی دارد. معمولا آثار تخریبی کشور باید 0.8 آثار سازندگی باشد اما در کشورما نه تنها این نسبت کمتر نیست بلکه آثار تخریبی مان بر کشور  3 برابر بیشتر از آثار سازندگی مان است. به عبارت دیگر ما داریم در جهت تخریب کشور حرکت می کنیم.

وی ادامه داد: اولویت اول دولت و مجلس آینده باید جلوگیری از تخریب بیشتر و سپس بازسازی بیشتر کشور از لحاظ محیط زیستی و امکانات باشد. اگر نیروگاه های ما فرسوده باشد یعنی دیگر برقی نداریم، اگر آب کشور تمام شود یعنی کشاورزی مان نابود است. اگر خاک و آب کشور آلوده باشد یعنی زیستگاه مردم از بین می رود.

هاشمی طبا گفت: متأسفانه همه دولت ها فقط مملکت را خرج کردند بنابراین اولویت اصلی مجلس و دولت آینده باید جلوگیری از تخریب و سپس بازسازی کشور باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها