کد خبر: 711473
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با مهرداد لاهوتی

فراکسیون مستقلین تصمیمی برای ائتلاف با قالیباف نگرفته

منتخب مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آنکه دو فراکسیون سیاسی دیگر هم در مجلس هستند، فراکسیون مستقلین در مجلس دوازدهم میدان‌دار خواهد بود.

فراکسیون مستقلین تصمیمی برای ائتلاف با قالیباف نگرفته
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - مجلس دوازدهم دوشنبه 7 خردادماه کار خود را رسما آغاز می کند. در ابتدا رئیس سنی اداره پارلمان را برعهده دارد و روز شنبه 8 خردادماه انتخابات هیأت رئیسه برگزار می شود و قوه مقننه رئیس خود را در سال نخست می شناسد. هر چند رقابت اصلی در این دوره از انتخابات بین امنا و شانا بود اما نمایندگان مستقل نیز از وزن قابل توجهی برخوردارند که این مسئله می تواند بر معادلات انتخابات هیأت رئیسه تأثیر بسزایی بگذارد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره رقابت فراکسیون های سیاسی برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس دوازدهم گفت: فراکسیون مستقلین با قریب 100 عضو می تواند معادله را هر طرف دلخواه تغییر دهد؛ هیأت موسس این فراکسیون با 15 عضو تشکیل شده است و فعلا آقای علاءالدین ریاست سنی فراکسیون را برعهده دارد تا روز یکشنبه 6 خرداد انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون برگزار شود.

وی با اشاره به جلسه یکشنبه فراکسیون مستقلین افزود: در آن جلسه علاوه بر انتخاب هیأت رئیسه فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس نیز تصمیم گیری می شود که این تصمیم بسیار مهم است چون می تواند معادلات انتخاب رئیس مجلس را شفاف کند.

منتخب مردم لنگرود در مجلس دوازدهم درباره ائتلاف فراکسیون مستقلین با محمدباقر قالیباف یادآور شد: هر کسی امکان دارد به یکی از گزینه های مطرح گرایش داشته باشد و گرایش ها را به آقای قالیباف نزدیکتر می بینم اما هنوز فراکسیون تصمیم گیری تشکیلاتی نکرده است و این امکان وجود دارد که در نهایت فراکسیون تصمیم گیری دیگری انجام دهد.

وی درباره میزان تغییرات در نحوه اداره مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم ادامه داد: هنوز نمی توان اظهار نظر کرد باید منتظر بود و دید مجموعه ها در نهایت به چه تصمیمی می رسند.

لاهوتی درباره پیوستن نمایندگان اصلاح طلب همچون مسعود پزشکیان به فراکسیون مستقلین گفت: درباره این مسئله خود آنها باید تصمیم بگیرند. هم اکنون 85 منتخب فرم فراکسیون مستقلین را پر کردند و پیش بینی می شود تعداد اعضای فراکسیون از 100 نفر تجاوز کند. با توجه به آنکه دو فراکسیون سیاسی دیگر هم در مجلس هستند، فراکسیون مستقلین در مجلس دوازدهم میدان‌دار خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها