کد خبر: 711807
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با اسماعیل گرامی‌مقدم

خیلی از چهره‌های اصلاح‌طلب ثبت نام می‌‌کنند

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: خیلی از چهره های اصلاح طلب تمایل دارند روز پنجشنبه 10 خرداد ثبت نام کنند.

خیلی از چهره‌های اصلاح‌طلب ثبت نام می‌‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه نیوز - انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم یک سال زودتر از آنچه جریانات سیاسی انتظارش را می کشیدند قرار است برگزار شود. آنقدر این اتفاق غیرمنتظره است که کاندیداهای اصولگرا منتظر کار تشکیلاتی جریانی نماندند و یکی پس از دیگری تصمیم قطعی خود را برای ورود به این عرصه اعلام می کنند اما در جریان اصلاح طلب هنوز یک تردید و دو دلی مشاهده می شود.

اسماعیل گرامی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: انتخابات پیش رو حاصل یک اتفاق غیرمترقبه است بنابراین قابل پیش بینی نیست شورای نگهبان چه رویکردی را در تأییدصلاحیت ها دنبال خواهد کرد. جریانات سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال نامزدهای خود را عرضه می کنند و بعد باید دید شورای نگهبان می خواهد مدل انتخابات 1400 را پیدا کند یا انتخابات 1392، 1384 و 1376 را.

وی افزود: خروجی مدل انتخابات ریاست جمهوری 1400 کاهش مشارکت، سرخوردگی مردم و یکدست شدن قدرت بود اما اگر مدل انتخابات 1392، 1384 و 1376 تکرار شود، بازخورد و خروجی آن تقویت پشتوانه مردمی رئیس جمهور و دولت، افزایش مشارکت عمومی و افزایش امید و اعتماد جامعه به نظام و حاکمیت خواهد بود؛ در این صورت دولت قابلیت و توانای بیشتر و بهتری برای حل مسائل کشور در داخل و مجامع بین المللی خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: هر چند ثبت نام نامزدهای انتخابات از 10 خرداد آغاز می شود اما تا 21 خرداد که شورای نگهبان اسامی تأییدصلاحیت شدگان را اعلام می کند فضا غبار آلود است و مشخص نیست کدام مدل انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از آنجاکه نظام می خواهد در مجامع بین المللی با شکوه و سرافرازانه از مواضع خودش دفاع کند، همچنین در حال حل و فصل مشکلات منطقه ای است و قصد دارد مشکلات داخلی نیز برطرف شوند، انتخاباتی برگزار خواهد کرد که میزان مشارکت بالای 50 درصد باشد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم را سه ضلعی خواند و یادآور شد: برای انتخابات 8 تیرماه تعدادی نامزدهای رادیکالی اصولگرا، تعدادی نامزدهای اعتدالی و تعدادی نامزدهای اصلاح طلب در صحنه خواهند بود و با هم رقابت خواهند کرد. اگر چنین حالتی از رقابت باشد، شاهد افزایش فزاینده مشارکت مردم در انتخابات خواهیم بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها