کد خبر: 714756
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدجواد جمالی

دولت پزشکیان ترکیبی از دولت اعتدال و اصلاحات خواهد بود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: نقش آفرینی اصلاح طلبان در دولت پزشکیان پررنگتر از دولت آقای روحانی خواهد بود.

دولت پزشکیان ترکیبی از دولت اعتدال و اصلاحات خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه نیوز - عرصه سیاسی کشور روزهای حساسی را تجربه می کند. رقابت نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود نزدیک می شود. رشد سبد رأی مسعود پزشکیان رقابت او با قالیباف و جلیلی را جدی تر از گذشته کرده است. منتقدان پزشکیان معتقدند اگر او پیروز شود شاهد تکرار دولت حسن روحانی خواهیم بود.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره رویکردها و مواضع مسعود پزشکیان گفت: آقای پزشکیان از نظر سیاسی بسیار به تفکرات آقای روحانی نزدیک است. در مجلس او از پشتیبانان دولت آقای روحانی بود و در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 و 1396 از آقای روحانی حمایت کرد.

وی با اشاره به ترکیب اعضای ستاد مسعود پزشکیان افزود: اکثر مشاوران آقای پزشکیان از حزب اعتدال و توسعه هستند یعنی کسانی که در دولت آقای روحانی مسئولیت داشتند. از همان ابتدا آقای ظریف از آقای پزشکیان حمایت کرد و این روزها نیز در کنار او حضور پررنگی دارد بنابراین اگر آقای پزشکیان رأی بیاورد از همین الان مشخص است که رویکرد دولت او در حوزه سیاست خارجی به چه سمت و سویی خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به حمایت چهره های مطرح اصلاحات همچون سیدمحمدخاتمی، جهانگیری و آخوندی از پزشکیان یادآور شد: قطعا وقتی این چهره ها امروز در میدان انتخابات پشت سر آقای پزشکیان هستند، قطعا در دولت او نیز نقش ایفا خواهند کرد. به ویژه آنکه شخص آقای پزشکیان به جز 4 سال دوره وزارتش در سایر حوزه های کلان مدیریتی سابقه ای ندارد.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان در همه مناظرات، جلسات و برنامه های انتخاباتی اش دائما بر استفاده از نظرات کارشناسان تأکید می کند. این حرف خوبی است اما نشان می دهد که خودش هنوز نتوانسته در قامت یک لیدر سیاسی عرض اندام کند. به نظر می آید آقای پزشکیان تصور نمی کرد تأییدصلاحیت شود چه رسد به آنکه جدی بخواهد برای انتخاب اعضای کابینه اش فکر کند.

جمالی گفت: دولتی که آقای پزشکیان بخواهد در صورت پیروزی تشکیل دهد، ترکیبی از دولت اعتدال و دولت اصلاحات خواهد بود. امروز نیز وقتی به ترکیب حامیانش نگاه می کنیم همین موضوع را به ذهن متبادر می سازد. مثلا ترکیب نمایندگان ادواری که از آقای پزشکیان حمایت کردند تقریبا همه رویکرد اعتدالی و اصلاح طلبی دارند. البته نقش آفرینی اصلاح طلبان در دولت پزشکیان پررنگتر از دولت آقای روحانی خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها