کد خبر: 716243
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با هدایت الله خادمی

پزشکیان در مناظرات موفق‌تر بود یا جلیلی؟

فعال سیاسی اصولگرا گفت: جای افسوس دارد که کشور ما به این بزرگی با 85 میلیون جمعیت و منابع ارزشمند و فرصت های بی نظیر هنوز در مباحث و موضوعات ابتدایی گیر کردیم.

پزشکیان در مناظرات موفق‌تر بود یا جلیلی؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه‌نیوز - هرچه مناظرات نامزدها در دور اول انتخابات ریاست جمهوری کسل‌کننده بود در دور دوم مباحث داغی بین دو نامزد رد و بدل شد و پیش بینی می شود بر عکس سال 1384 مشارکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری بیشتر شود.

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز درباره مناظرات نامزدها در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حتما آقای پزشکیان در مناظرات مرحله دوم موفق تر بود و توانست دل مردم را به دست آورد. او حرف هایی زد که مورد سوال و دغدغه جامعه بود و مرددین و قشر خاکستری دوست داشتند چنین حرف هایی را بشنوند.

وی با بیان اینکه از نظر رأی گیری و جلب آرای مردم آقای پزشکیان موفق تر عمل کرد، افزود: آقای پزشکیان درباره اهمیت پیوستن به FATA و لغو تحریم شفاف صحبت کرد اما آقای جلیلی چیزی درباره این موضوعات نگفت و صرفا طفره رفت. او برنامه اش را برای خنثی سازی تحریم تشریح نکرد و نگفت می خواهد چه کار کند، از این رو صحبت هایش برای جامعه نگران کننده بود.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: جای افسوس دارد که کشور ما به این بزرگی با 85 میلیون جمعیت و منابع ارزشمند و فرصت های بی نظیر هنوز در مباحث و موضوعات ابتدایی گیر کردیم. دنیا با سرعت به سمت اهداف توسعه ای خود پیش می رود اما ما هنوز بحث می کنیم که باید با دنیا مذاکره و تعامل کنیم یا خیر؟ پوشش مردم برای تردد در مکان های عمومی باید چه طور باشد؟

وی افزود: متأُسفانه دولت ها تا به امروز خوب کار نکردند و نتیجه هم توسعه فقر، افسارگسیختگی تورم و افزایش رکود در کشور شد. انتظار بود آقای جلیلی درباره نحوه ارتباط با دنیا و حل بخشی از مشکلاتمان از این طریق صحبت می کرد. جذب سرمایه گذاری خارجی، ارتباط با شبکه بانکی دنیا و به روز رسانی تکنولوژی جز ضروریات لاینفک اقتصاد هر کشوری است. دیگر هیچ کشوری در دنیا مستقل و خودکفا در همه زمینه ها نیست. آمریکا با سهم 27 درصدی از اقتصاد جهانی بسیاری از نیازهای خودش را از طریق کشورهای دیگر تأمین می کند.

هدایت الله خادمی با بیان اینکه نمی توانیم دور کشور دیوار بکشیم، گفت: منابع نفتی مشترک ایران با همسایگان در بلاتکلیفی به سر می برند چون پول سرمایه گذاری و تکنولوژی لازم را در اختیار نداریم. ما باید برای اینها برنامه داشته باشیم. یک کشور مگر چند سال می تواند با دنیا قهر باشد. اینکه بگوییم «مذاکره فایده ای ندارد»، حرف درستی نیست، ظرفیت های ایران به لحاظ منابع، ظرفیت های سرمایه گذاری و موقعیت ژئوپلتیک آنقدر ممتاز است که همه کشورها حاضرند با ما برای همکاری های مشترک مذاکره کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها