کد خبر: 716436
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عوض حیدرپور

مشارکت در دور دوم انتخابات بیشتر می‌شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نفع کشور و ملت هم خواهد بود که آقای پزشکیان به لحاظ سوابق و تجربه اجرایی در دولت و تقنینی در 5 دوره مجلس این مسئولیت مهم را برعهده گیرد چون می تواند بهتر از دکتر جلیلی انجام وظیفه کند.

مشارکت در دور دوم انتخابات بیشتر می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه نیوز - رقابت های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 15 تیرماه به ایستگاه آخر می رسد و پزشکیان و جلیلی یک هفته فرصت داشتند تا جامعه رأی را برای مشارکت در انتخابات به نفع خود قانع کنند.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره ارزیابی میزان مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: اشتیاق و شور مردم برای حضور پای صندوق های رأی در مقایسه با مرحله اول انتخابات بیشتر شده است. مردم بالاخره باید تصمیم بگیرند که رئیس جمهور آینده شان چه کسی باشد.

وی فضای رقابت انتخاباتی را فوق العاده خواند و افزود: فضای جامعه نشان می دهد شور و شوقی برای رأی دادن به آقای دکتر پزشکیان به طور زایدالوصف بین اقشار مختلف مردم دیده می شود. معتقدم درصد قابل توجهی از کسانی که هشتم تیرماه رأی ندادند جمعه این هفته پای صندوق های رأی حاضر می شوند و رأی می دهند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: البته دلخوری هایی نیز از آقای دکتر جلیلی به چشم می خورد چون در مناظره دوم به نظر می رسید او آمده که زیر میز بزند. در شأن نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیست صرفا برنامه اش آن باشد که رقیب را عصبانی کند و در نهایت مناظره را بر هم بزند. نوع رویکرد آقای دکتر جلیلی نشان می داد که او دنبال مواجهه، دعوا و بازگشایی عقده های باطنی اش است نه مناظره. آقای پزشکیان نیز با همه حیایی که داشت مجبور شد به بخشی از ادعاهای رقیب خود جواب دهد.

وی درباره ترکیب سبد آرای نامزدها ادامه داد: آن گروه از رأی دهندگان که در دور نخست به آقای جلیلی و پزشکیان رأی داده بودند همچنان می آیند و به آنها رأی می دهند اما نکته اساسی نوع تقسیم سبد رأی آقای قالیباف بین آقایان جلیلی و پزشکیان است که معتقدم بیش از 50 درصد آرای آقای قالیباف به سبد آقای پزشکیان می رود چون بعد از اعلام نتایج دور اول انتخابات، بسیاری از آنها در شبکه های اجتماعی گرایش به سمت آقای پزشکیان را خیلی واضح و شفاف اعلام کردند.

حیدرپور گفت: فضای عمومی جامعه نشان می دهد که آقای دکتر پزشکیان پیروز قطعی میدان انتخابات ریاست جمهوری است. معتقدم به نفع کشور و ملت هم خواهد بود که آقای پزشکیان به لحاظ سوابق و تجربه اجرایی در دولت و تقنینی در 5 دوره مجلس این مسئولیت مهم را برعهده گیرد چون می تواند بهتر از دکتر جلیلی انجام وظیفه کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها