کد خبر: 716808
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با بیژن مقدم

پزشکیان دولت فراجناحی تشکیل می‌دهد

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای پزشکیان همکاران فراجناحی و قوی را انتخاب خواهد کرد که مسائل و موضوعات کشور را فرارتر از دعواهای سیاسی دنبال می کنند.

پزشکیان دولت فراجناحی تشکیل می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه‌نیوز - نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم برای اصولگرایان پیام روشن و واضحی داشت. سیدابراهیم رئیسی سال 1400 با 18 میلیون رأی تشکیل دولت داد اما نامزد آنها در دور دوم انتخابات 1403 به کسب 13.5 میلیون رأی بسنده کرد. حالا کشمکشی بین اردوگاه حامیان جلیلی و اردوگاه حامیان قالیباف در جریان است و آنها یکدیگر را مقصر این شکست معرفی می کنند.

بیژن مقدم در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره معادلات درون اردوگاهی اصولگرایان بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: با بگومگوهای سیاسی تغییری در نتیجه انتخابات رخ نخواهد داد، انتخابات تمام شد و حالا تحلیل آماری نتیجه، عوامل، کنش ها و اتفاقات ایام انتخابات باید در جلسات کارشناسی درون اردوگاهی جریان اصولگرایی بررسی شود تا جمع بندی روشنی از مباحث به دست آید.

وی با بیان اینکه دعواهای علنی سیاسی بین حامیان آقایان قالیباف و جلیلی جز تشدید اختلافات و دامن زدن به کدورت ها نتیجه دیگری ندارد، افزود: البته این اختلافات برای امروز و دیروز نیست از گذشته وجود داشت. در دور اول انتخابات 1403 شاهد یک نوع از اختلافات بودیم و در دور دوم شکل دیگری از اختلافات بروز و ظهور کرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه سرزنش و ملامت یکدیگر الان فایده ای ندارد، اظهار کرد: هر دو ستاد آقایان قالیباف و جلیلی در زمان انتخابات دلایلی برای ماندن در صحنه و کنار رفتن دیگری داشتند. یک نامزد به نتیجه نظرسنجی ها استناد می کرد و معتقد بود اقبال بیشتری را در جامعه دارد، دیگری به بهتر بودن موقعیت خود در فضای دو قطبی انتخاباتی و امکان جذب آرای خاکستری اشاره داشت. بهتر است این موضوعات در جلسات مشترک و غیررسانه ای مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی درباره دولت آینده مسعود پزشکیان ادامه داد: پاکدستی، ساده زیستی، انقلابی و متدین بودن از ویژگی های آقای پزشکیان است. در جریان انتخابات نگرانی درباره جریان حامی او وجود داشت، از این رو منتقدانش این هشدار دادند که دولتش، دولت سوم آقای روحانی خواهد بود، آقای پزشکیان نیز در مناظره اعلام کرد «نامزد حزبی و جریانی نیست، مستقل است، خودش تصمیم می گیرد و مسیرش ادامه دولت آقای روحانی نخواهد بود».

مقدم یادآور شد: آقای پزشکیان در همان زمان انتخابات در رفتار نشانه هایی را از استقلال رویه اش بروز داد مثلا آقای طیب نیا را در کنار خود آورد و نشان داد می خواهد سکان اقتصاد کشور را به چنین فرد کارنامه دار، با تجربه و مجربی که مورد تایید بسیاری از کارشناسان است می سپارد. باید به زودی منتظر اعلام کابینه ای بود که ویژگی مستقل و فراجناحی بودن در آن نمایان باشد و نشانه های معرفی چنین کابینه ای را هم می بینم. به عبارت دیگر آقای پزشکیان همکاران فراجناحی و قوی را انتخاب خواهد کرد که مسائل و موضوعات کشور را فرارتر از دعواهای سیاسی دنبال می کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها