کد خبر: 720135
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مرتضی مکی

تهران پاسخ هوشمندانه‌ای به اقدام تروریستی اسرائیل می‌دهد

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: مذاکرات و گفتگوهای طرف های ایرانی و آمریکایی با دشواری ها و پیچیدگی هایی مواجه خواهد شد.

تهران پاسخ هوشمندانه‌ای به اقدام تروریستی اسرائیل می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - ساعاتی پس از مراسم تحلیف مسعود به پزشکیان، رژیم صهیونیستی اقدام به ترور اسماعیل هنیه در تهران کرد که قطعا این موضوع می تواند معادلات منطقه را وارد فاز جدیدی کند.

مرتضی مکی در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره تأثیر ترور اسماعیل هنیه بر رویکرد سیاست خارجی دولت مسعود پزشکیان گفت: رژیم صهیونیستی با اهداف چند منظوره ای اقدام به ترور اسماعیل هنیه کرد. «پاسخ به اتفاق جولان»، «خنثی سازی اقدامات دیپلماتیک دولت پزشکیان برای تنش زدایی و عبور از تحریم ها» و «خروج از سایه شکست و انزوا در نتیجه عملیات وعده صادق ایران» از جمله اهداف رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: عملیات وعده صادق نشان داد که متحدان غربی اسرائیل برای همراهی و همکاری با نتانیاهو حدومرزی دارند و به هر قیمتی حاضر به مشارکت با تلاویو نیستند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: در پاسخ به این حمله تروریستی اسرائیل، ایران تلاش خواهد کرد واکنش هوشمندانه ای نشان دهد تا همچون عملیات وعده صادق، پاسخ به صهیونیست ها کنترل شده و مدیریت شده باشد چون هر گونه در گیری در سطح گسترده می تواند شرایط را بسیار غیرقابل پیش بینی و مدیریت اوضاع را از دست بازیگران منطقه ای و جهانی خارج کند.

مکی ادامه داد: قطعا اقدام تروریستی اسرائیل تأثیر روانی خودش را بر رویکردهای سیاست خارجی دولت آقای پزشکیان خواهد گذاشت و در کوتاه مدت حداقل می توانیم شاهد باشیم که مذاکرات و گفتگوهای طرف های ایرانی و آمریکایی با دشواری ها و پیچیدگی هایی مواجه خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها