کد خبر: 720425
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عوض حیدرپور

خونخواهی به معنی جنگ منطقه‌ای نیست| مردم به اظهارات هیجانی توجه نکنند

فعال سیاسی گفت: متأسفانه برخی افراد که حتی دوره خدمت نظام وظیفه را نگذراندند، درباره مسائل و تصمیمات نظامی طوری اظهارنظر می کنند که اظهارات شان جز تشویش اذهان عمومی و برهم زدن برنامه ها نتیجه دیگری ندارد.

خونخواهی به معنی جنگ منطقه‌ای نیست| مردم به اظهارات هیجانی توجه نکنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - پاسخ ایران به ترور اسماعیلی هنیه قطعی است اما برخی سیاسیون، مجریان و کارشناسان صداوسیما طوری درباره نوع، زمان، مکان و حجم پاسخ، اظهارنظر می کنند که نه تنها مثبت ارزیابی نمی شود بلکه می تواند تبعات منفی را نیز به دنبال داشته باشد. مثال بارز آن شب گذشته اتفاق افتاد سید محمد مرندی مشاور وزارت خارجه در توییتی با انتشار تصویری از پرتاب موشک های سپاه نوشت «ترک کنید؛ دارند می آیند»، بلافاصله مجری صداوسیما نیز اعلام کرد «تا ساعاتی دیگر مردم دنیا شاهد صحنه‌های محیرالعقولی خواهند بود» اما ساعت ها گذشت و هیچ اتفاقی رخ نداد.

عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز به مواضع هیجانی و احساسی برخی سیاسیون، مجریان و کارشناسان صداوسیما درباره نوع پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: تصمیم درباره این کار در تخصص آقای مرندی، آقای علی باقری یا کارشناسان و مجریان صداوسیما نیست. به تعبیر بچه های تهران، متأسفانه صداوسیما یکسری افراد پرت را به عنوان مجری و کارشناس می آورد که آنها درباره مسائل استراتژیک اظهارنظر کنند.

وی افزود: آقای محمد مرندی اصلا سربازی نرفته و یک شب نگهبانی نداده است یا آقای علی باقری سرباز هیأت علمی دانشگاه امام صادق بود. متأسفانه برخی افراد که حتی دوره خدمت نظام وظیفه را نگذراندند، درباره مسائل و تصمیمات نظامی طوری اظهارنظر می کنند که اظهارات شان جز تشویش اذهان عمومی و برهم زدن برنامه ها نتیجه دیگری ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و نظامی با اشاره به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی یادآور شد: بر اثر این اقدام تروریستی، آقای اسماعیل هنیه به عنوان نماینده یکی از گروه های مقاومت در تهران به شهادت رسید. رهبر معظم انقلاب فرمودند «به خونخواهی میهمان مان اقدام خواهیم کرد». این جمله معنای روشن و دقیق کلاسیک دارد که نیاز به میزگرد و توضیح و تفسیر ندارد چون کسانی که اهل فن هستند بلدند چطور این خون خواهی را انجام دهند. کار عجله ای هم نیست، خیلی دقیق و حساب شده و سنجیده باید انجام شود.

وی افزود: خوانخواهی از به شهادت رسیدن رهبر یک گروه آزادی بخش این نمی شود که هزارتا موشک بزنیم یا همه گروه های مقاومت با هم وارد عملیات مشترک علیه رژیم صهیونیستی شوند. در عرف قبیله ای عرب معنی خونخواهی این است که یک نفر در همین سطح باید از طرف مقابل کشته شود بنابراین معنای خونخواهی آغاز یک جنگ منطقه ای نیست.

نماینده ادوار مجلس گفت: لطفا مردم ایران نیز به اظهارات این افراد غیرمتخصص توجه نکنند. جمهوری اسلامی ایران کشوری پهناور و مقتدر است که از خودش به خوبی می تواند دفاع کند، قطعا و حتما به طور دقیق و حساب شده خونخواهی شهید اسماعیل هنیه را پیش خواهد برد تا جبران ثلمه ای شود که به جهان اسلام وارد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها