کد خبر: 720661
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی نامه‌نیوز با عزت الله یوسفیان ملا

شرایط خاص دولت پزشکیان؛ ناگزیر به تصمیم‌گیری برای وقایع پیش‌بینی نشده

فعال سیاسی گفت: تا ما از مرحله انتظار عبور نکنیم دولت نمی تواند برای اداره عادی امور و رسیدگی به مشکلات کشور برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام دهد.

شرایط خاص دولت پزشکیان؛ ناگزیر به تصمیم‌گیری برای وقایع پیش‌بینی نشده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - مسعود پزشکیان حتی اگر می خواست بدترین حالت تحویل گرفتن دولت را نیز تصور کند، هیچگاه فکر نمی کرد در چنین اوضاع و احوالی سکان اداره کشور را به دست گیرد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار نامه‌نیوز درباره چالش‌های پیش‌روی دولت چهاردهم گفت: با این اتفاقی که بعد از مراسم تحلیف افتاد، آقای پزشکیان بدشانسی آورد و دولت چهاردهم در همین ابتدای کار با مشکل و چالشی جدی مواجه شد. هم اکنون یک وضعیت انتظار بر کشور حاکم است و معلوم نیست چه اتفاقی در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه ایران مصمم به انتقام از اسرائیل است، افزود: واقعا مشخص نیست چه اتفاقاتی خواهد افتاد. همه اینها را اگر کنار هم بچینیم، می بینیم که اصلا شرایط مناسبی برای دولت آقای پزشکیان نیست چون هم باید برای مسائل عادی کشور تصمیم گیری کند و هم وقایع پیش بینی نشده را تدبیر کند.

 این نماینده ادوار یادآور شد: اکنون فضا طوری نیست که دولت با خیال راحت کرکره پاستور را بالا بدهد و کار را شروع کند. اتفاقی که افتاد همه مسائل را تحت تأُثیر قرار داد؛ هنوز تعیین اعضای کابینه نهایی نشده و مشخص نیست وزرای پیشنهادی در مجلس چه وضعیتی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه عبور وضعیت انتظار خودش یک چالش بزرگ محسوب می شود، افزود: معادلات داخلی و خارجی بعد از مراسم تحلیف رئیس جمهور به یکباره تغییر کرد و کشور وارد یک شرایط انتظار شد. آنچه مشخص است برای تنبیه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته شده و باید دید پاسخ در چه سطح و نوعی به اجرا در می آید. تا ما از مرحله انتظار عبور نکنیم دولت نمی تواند برای اداره عادی امور و رسیدگی به مشکلات کشور برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام دهد.

یوسفیان گفت: اوضاع کنونی وقت زیادی را از دولت می گیرد و بقیه مسائل در حالت بلاتکلیف به سر می برند که ادامه همین وضعیت برای کشور از لحاظ ریالی و ارزی هزینه بردار است. نمونه بارزش این است که گروه های مقاومت با پشتیبانی ایران می توانند دست به تنبیه متجاوز تروریست بزنند بنابراین دولت باید برای تدارک آنها وقت بگذارد و اعتبار تأمین کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مسائل اقتصادی مثل حلقه های یک زنجیر به هم وصل هستند، افزود: واقعا اتفاق ناگواری رخ داد. اوضاع بورس و بازار ارز نباید این طور می شد، اینها همه بر هم تأثیر گذاشتند. امکان دارد شرایط جدید عاملی برای تجعیل در تصمیم گیری انتصابات دولت جدید شود، حال آنکه در شرایط عادی می توانست معادلات طور دیگری رقم بخورد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها