کد خبر: 723448
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدجواد جمالی

پزشکیان به پروتکل‌ها و تشریفات اعتقاد ندارد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: شاید رعایت نشدن پروتکل های مرسوم تشریفات توسط رئیس جمهور در حوزه حکمرانی تأثیر مستقیمی نگذارد ولی مورد توجه رسانه ها، مردم و سیاستمداران قرار می گیرد.

پزشکیان به پروتکل‌ها و تشریفات اعتقاد ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - مصاحبه اخیر مسعود پزشکیان به زبان ترکی با واکنش‌های بسیاری همراه شد، برخی به این اقدام رئیس جمهور انتقاد کردند چون معتقدند «این قبیل کارها بستری برای قومیت گرایی و تفرقه های قومی می شود»، در مقابل حامیان دولت این انتقادها را واهی می دانند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره حاشیه های مصاحبه مسعود پزشکیان به زبان ترکی گفت: آقای پزشکیان اساسا به پروتکل های مرسوم تشریفات اعتقادی ندارد بنابراین معمولا این پروتکل ها را رعایت نمی کند. غیر از مصاحبه یادشده، موارد دیگری هم بود مثلا وزیر خارجه دیگر کشورها در کنار رئیس جمهور نمی نشینند اما آقای پزشکیان این پروتکل را رعایت نکرد یا نوع پوشش، حرکات و سکنات رئیس جمهور در همه کشورهای دنیا تشریفات مرسومی دارد که آقای پزشکیان نشان داد، بیشتر براساس تشخیص خود عمل می کند.

وی افزود: شاید رعایت نشدن پروتکل های مرسوم تشریفات در حوزه حکمرانی تأثیر مستقیمی نگذارد ولی مورد توجه رسانه ها، مردم و سیاستمداران قرار می گیرد. معتقدم رعایت پروتکل درباره زبان مهمتر است چون همواره شاهد بودیم که رئیس جمهور یک کشور حتی اگر زبان طرف خارجی حاضر در جلسه ملاقات را بداند، با زبان رسمی کشور خود صحبت می کند و مترجم نقش انتقال صحبت ها را برعهده دارد، مگر آنکه جلسه بسیار محرمانه باشد.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: با شناختی که از آقای پزشکیان دارم چون اعتقادی به تشریفات ندارد به رغم انتقادها، به همین سبک و سیاق ادامه می دهد. هرچند شاید این مسئله برخی حاشیه ها را به وجود آورد اما چون نمایندگان مجلس و عموم سیاسیون کشور آقای پزشکیان را می شناسند، امیدوارم از این مسئله عبور کنند و به سمت و سوی بهبود امور بروند چون در این موضوع انتقاد به آقای پزشکیان خیلی جواب نمی دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها