کد خبر: 724224
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسن بیگی

سعید جلیلی در مسیر رد صلاحیت

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اقدامات امروز آقای جلیلی کافی است تا شورای نگهبان صلاحیت او را در عرصه های بعدی انتخابات رد کند.

سعید جلیلی در مسیر رد صلاحیت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز-  بعد از استقرار دولت مسعود پزشکیان، فضای سیاسی کشور میل دارد به فاز آرامش بازگردد اما مجموعه سعید جلیلی چنین اتفاقی را مطلوب نمی داند، از این رو با اتخاذ مواضع رادیکالی تلاش می کند همچنان دوز هیجان رقابت را هم در داخل اردوگاه اصولگرای و هم بین دو جناح اصولگرا-اصلاح طلب بالا نگه دارد.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با نامه نیوز درباره ماندن سعید جلیلی و حامیانش در فضای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که داعیه دینداری دارند باید اخلاق‌مدارتر باشند. برخی برداشت شان از انقلاب و انقلابی غلط است و فکر می کنند باید با زور یکجای را بگیرند. انتخابات چارچوب قانونی دارد و کسی که می خواهد وارد این میدان شود باید قواعدش را نیز بپذیرد.

وی افزود: مردم امروز به شدت خسته هستند چون معیشت، برق، آب و گاز می خواهند. ناترازی انرژی به ویژه در حوزه برق ضربات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور زده است اما در چنین فضایی که می طلبد همه دست به دست هم دهند تا ریشه ای مشکلات مردم حل شوند، برخی همچنان در فضای انتخابات به سر می برند.

این نماینده ادوار با بیان اینکه دولت چهاردهم مستقر شد، بیان کرد: مشکلات کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی، اجتماعی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و فائق آمدن بر این مشکلات عزم و همدلی ملی را می طلبد. رهبر معظم انقلاب برای ایجاد و تقویت چنین فضایی صحبت های صریح و شفافی را در حمایت از دولت بیان داشتند و بر خوب بودن اعضای کابینه تأکید کردند.

وی افزود: اقدامات امروز آقای جلیلی کافی است تا شورای نگهبان صلاحیت او را در عرصه های بعدی انتخابات رد کند. اگر آقایان حزب اللهی، متدین و انقلابی هستند و نمی خواهند اقتدار و اعتبار کشور را در عرصه جهانی به چالش بکشند، مقداری سکوت کنند و منافع ملی کشور را درنظر بگیرند. آقای جلیلی می گوید «من دولت در سایه دارم»، سئوال از او این است که چرا در گذشته اینقدر منتقد نبود.

حسن بیگی درباره آرای 13 میلیونی سعید جلیلی در انتخابات گفت: اگر لیدرهای جریان اصولگرا کاندیدا شوند آقای جلیلی بیش از 2 میلیون رأی ندارد. وقتی لیدرها به صحنه نیامدند و آنهای هم که آمدند، قبل انتخابات کنار رفتند، دور دوم نیز فقط آقای جلیلی از اصولگرایی در صحنه بود، طبیعتا آرای اصولگرایی در سبد او جمع شد. این غرور کذب و سرقت رأی مردم است که کسی بگوید «13 میلیون رأی دارم». آقای جلیلی 2 میلیون رأی هم ندارد چه رسد به 13 میلیون.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها