کد خبر: 724273
تاریخ انتشار :

رنج‌نامه بی پناهان خطاب به رئیس‌جمهور

رنج‌نامه بی پناهان خطاب به رئیس‌جمهور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

متن رنج‌نامه ابوالفضل حسن بیگی نماینده ادوار مجلس به شرح زیر است: 

جناب آقای دکتر پزشکیان

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام ، سلام ، سلام

(( لطفا به رنج نامه بی پناهان توجه فرمایید))

خدایا خودت بفریاد ما برس ...

" سال جهش تولید ، با مشارکت مردم "

ای که دستت می‌رسد کاری بکن 

قبل از آن کز تو نیاید هیچ کار 

آیا فریاد رسی هست ؟ 

امید آنکه مصداق این فرمایش مولانا نشویم  : 

صد نامه نوشتیم و صد راه نشان دادیم 

یا راه نمی‌دانید،  یا نامه نمی‌خوانید .

چه روزهای سختی است این روزهای روزگار تنهایی و سکوت و وحشت !!!!! ؟؟؟؟ 

برای قشر کشاورز و دهقان و دامدار و باغدار ، و در یک کلام تولیدکنندگان مظلوم و زجر کشیده و امثالهم را میگوییم . 

روزهایی که نه قهر روزگار ، بل بی تدبیریهای  

این روزهای دولتها  و کارگزارانش ، همراه با انقلابیون تازه بدوران رسیده و بی تجربه ها ، مدام بر روی زخم تولید کنندگان بخش کشاورزی و صنعتی نمک می پاشند ... کیست که نداند ، چرا دلار ۴۲۰۰ تومانی یک شبه به ۷ برابر یعنی ۲۸۵۰۰ تومان افزایش یافت و گران شد و گرانی بیدادکرد... ؟!!!

متاسفانه اکنون بعد از ۳ سال ، وزیر اقتصاد جوان دولت سیزدهم اعتراف می‌کند که مقصران اصلی این قصور ، سازمان برنامه و بودجه بوده است . !!! ؟؟؟ این را کجایمان ببندیم ،،!،!

تولید کنندگان ، صنعتگران، و کارخانه داران هنوز در تب و تاب این بحران نفس گیر بودند ، و هنوز نفسی تازه نکرده بودند که با بحران خانمان سوز دیگری بنام قطعی های ظالمانه برق مواجه شدند ، آن هم در فصل گرما و برداشت محصول کشاورزی ... ، و که حداقل با کاهش 30 درصدی  تولیدات خود مواجه می‌شوند.،وشاید بیشتر... !!!

بر همه این مصائب و مشکلات طاقت فرسا نیز بیافزاییم ، پمپ چاه‌های  کشاورزی و ادوات ولوازم برقی و ملزومات الکتریکی و الکترونیکی را که هر روز و هرساعت و هرهفته  یکی پس از دیگری می‌سوزد ، و چه هزینه های گزافی روی دست تولید کننده بیچاره می‌گذارد،  و این غیر از مصیبتی است که بر سر محصولات سر درختی و .... می آورند .  از این رهگذر تجار و بازاریان مقدس ؟،؟ هم بازار خویش را داغ دیده ، و نهاده ها ، سموم ، کودها و اجناس مورد نیاز  تولید ائمه از داخلی و خارجی را با نرخ چندین برابر به تولید کنندگان درمانده قالب می‌کنند... !!! آخه چرا !؟ 

اگر دولتمردان با واسطه و بی واسطه ، سری به بازار ، و حال و روز خراب ما کشاورزان و باغداران بزنند ، خواهند دید ، هنوز غم ضرر و زیان های کمر شکن مادی  ، روانی و معنوی یک بحران بپایان نرسیده ، بحران بروز تری حادث میشود ، و لذا همیشه غم بی کسی و تنهایی به ناچار در صدد چاره جویی هستند ، تا غم مشکلی را از ذهن بزدایند . مشکلاتی که قطعا پدید آورنده آن دولتمردانی هستند که خواسته یا نخواسته چوب لای چرخ گردش تولید کننده می‌گذارند.....

بگذاریم و بگذریم ، و باز بر همه این زنجیره تخریب تولید ، بیافزاییم ، تصمیمات خلق الساعه ای که بی خردان بی خبر از شرایط کشور در این فصل کاری تصمیم می‌گیرند ، افغانی های بکار گرفته شده در بخش تولید را از مملکت جمع آوری و اخراج نمایند ، و اینها همه در شرایطی است که تقریبا تمامی باغها ، مزارع ، دامداری ها ، گاو داریها ، مرغداری‌ها،   کوره ها ، کارخانه جات و بخش مسکن و .... که چرخه حیات و تولیدشان بسته به وجود این قشر کاری و زحمتکش است ، که اگر نبودند و نباشند ، فقط خدا میداند که چه بر سر جمع آوری  محصولات کشاورزی و دامپروری و.... خواهد آمد . اکنون که ولوله جمع آوری افغان ها در جامعه پیچیده ، همه اقشار تولید کننده،  با مصیبت تهیه کارگر ، و افزایش دست مزد و ناز ونوزروبرو شده ایم ، و فعلا دست روی دست گذاشته و زانوی غم بغل کرده اند . معلوم نیست که با جمع آوری افاغنه ، قشر بهتری جایگزین آنها شود ، و اجتماع گریبانگیر جانشینانی شود که امنیت شهرها از نظر جانی و مالی و جرم و جنایت ، را بیش از پیش به خطر اندازند ، و مکافاتی بدتر از مکافات فعلی دامنگیر جامعه نشود .

 آیا نمی‌توان با اتخاذ تصمیم و تمهیداتی وجود افاغنه را قانونمند کرد !!!؟؟؟ .

 و آیا صرفا جمع آوری و اخراج آنها کارساز است!!! ؟؟؟ یا جاسوسان موساد و سیا را شناسایی و رد مرزشان باید کرد

 آیا چشم بینا و گوش شنوایی وجود دارد که ببیند تولید کننده بیچاره با جیب خالی و با افزایش حقوق ودستمزد مزد سرسام  آور ناشی از این

تصمیم پایتخت و حرکت دولت ، مواجه شده ، و از سر استیصال و درماندگی ، از خدای متعال آرزوی مرگ می‌کنند ، تا بلکه از شر تصمیمات خلق الساعه و بدون مطالعه و کارشناسی نشده مقامات کشور نجات پیدا کنند...

اینک در تابستان ۱۴۰۳ ،  تولید کننده مانده و محصولات تخریب شده ، و بر سر درختان مانده  ، و هزینه های سرسام آور کاشت  ، داشت  ، برداشت  ، حمل و نقل  ، کارگری و ، اجناس و ادوات  بن جل بازار  و دلالان خون آشام سازمان یافته.چه بایدکرد... ؟؟؟؟

اگر  اجازه بفرمایید درختان را از ریشه درآوریم و نهالها را از بن برکنیم،  شما هم با کمک واسطه گران و دلالان وابسطه نفت بفروشید و وارد کننده ریز و درشت تقاضای مات بشوید،!،،،!!

این است بخش کوچکی از قصه پر غصه امروز دهقان و کشاورز در ایران اسلامی ما .....

آیا فریاد رسی هست ؟ 

بقول سعدی شیراز : 

من آنجه شرط بلاغ است ، با تو میگویم 

تو خواه از سخنم پند گیر ، خواه ملال

[[  ناگفته نماند بخش اعظم نابسامانی های کشور عملکرد  دوران آقای دکترمحمود احمدی نژاد است.......،!!]] که متاسفانه احدی جرأت  رسیدگی و شفاف سازی آن مقطع را ندارد ددددددددددددد

والسلام . 

ابوالفضل حسن بیکی

1403/06/11

کشاورز و کشاورز زاده از دامغان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها